24 / 12 / 2024

Ulusoy Elektrik trafo üretimine başlıyor!

Ulusoy Elektrik trafo üretimine başlıyor!

Ulusoy Elektrik, elektrik dağıtım trafosu üretmeye başlayacak. Ankara Anadolu Organize Sanayi Bölgesi’nde toplamda 53 dönüm arazi üzerine kurulu 30 bin metrekare kapalı alana sahip fabrikada yılda 6 bin adet trafo üretilecek




Ulusoy Elektrik, elektrik dağıtım trafosu üretmeye başlayacak.  Ankara  Anadolu Organize Sanayi Bölgesi’nde toplamda 53 dönüm arazi üzerine kurulu 30 bin metrekare kapalı alana sahip fabrikada yılda 6 bin adet trafo üretilecek. Ar- Ge çalışmaları tamamlandı. Ulusoy Elektrik Yönetim Kurulu Üyesi ve İş Geliştirme Koordinatörü Enis Ulusoy, “Trafo merkezlerinin içindeki trafoları ya dışarıdan alıyorduk ya da müşteri kendi temin ediyordu. Şimdi çok düşük kayıplı yüksek teknolojili trafoları kendimiz üreteceğiz” dedi. Ulusoy, “Buraya 12 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. Ocak ayında fabrika üretime geçecek. Önümüzdeki yıl satış hacmimiz bu yeni ürünle birlikte genişleyecek” diye konuştu. 


Demiryolları elektrifikasyonun da kullanılan katener sistemleri de üretmeye başladıkları belirten Enis Ulusoy,”Bu parçalar daha önce Alman, Fransız ve İtalyan şirketlerden alınıyordu. Biz, bu pazarda bir açık gördük. Senenin başında hızlıca Ar-Ge’sini gerçekleştirdik. Ürünümüzü geliştirdik, teslerimizi tamamladık. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları tarafından onaylarını aldık ve satmaya başladık. Şu an yeni yapılan hatların tamamında bizim ürünlerimiz var” dedi. Ulusoy bu alanda yeni fırsatları takip ettiklerini de sözlerine ekledi. 


İSO 500’e 393’üncü sıradan girdi 


Ulusoy Elektrik, 30 yıllık bir mühendislik şirketi. Teknik kayıplar yaşamamak için elektrik enerjisinin son tüketiciye kadar ulaşmasında gereken modüler hücre, hücre komponenti, yer altı ve yerüstü beton köşk (içinde chiplerin, iletim hücrelerinin bulunduğu) katener sistemleri, havai hat, kablo başlıkları gibi komponentleri üretiyor. Şirketin bir ürünü oluşturan parçaların yüzde 90’ından fazlasını kendi fabrikasında üretmesi dikkat çekiyor. 2013 yılında 260 milyon lira ciro gerçekleştirdi. Ulusoy, “İlk 500’e 2013 yılında ilk kez, 393’üncü sıradan girdik. Son 3 yılda bileşik büyümemiz yüzde 74 oldu” dedi. 


21 dağıtım şirketinin tedarikçisi 


Ulusoy Elektrik’in 4 ana müşteri grubu olduğunu söyleyen Enis Ulusoy, “Türkiye’de 12, uluslararası arenada 11 resmi distribütörümüz var” dedi. Trakya’da TREDAŞ, İstanbul’da BEDAŞ gibi Türkiye’deki 21 elektrik dağıtım şirketinin Ulusoy Elektriğin müşterisi olduğunu söyleyen Ulusoy, “Türkiye’de OSB’lere en çok malzeme tedariki yapan firma konumundayız” dedi. Ulusoy Elektrik’in 2013 yıl sonu itibariyle satış gelirlerinin yüzde 57’sinin ihracattan geldiğini vurgulayan Enis Ulusoy, “İhracat odaklı büyüme stratejisine sahibiz. Cezayir pazarında önemli bir paya sahibiz” dedi. 


Yurtdışına ‘doğrudan’ yatırım 


Ulusoy, “İhracata 2008’de başladık. İhracatımız 2013 sonunda 80 milyon dolar oldu. Hedef pazarlarımız; Endonezya, Rusya ve Güney Amerika’da Şili, Peru, Kolombiya, Türk Cumhuriyetleri, Irak ve Nijerya. Buralarda en azından birer montaj tesisi kurma hedefimiz var” dedi. Sektördeki şirket satın alma fırsatlarını değerlendirdiklerini söyleyen Enis Ulusoy, halka arz çalışmalarına başladıkları da sözlerine ekledi.


Türkiye’de elektrik talebi % 6 artıyor


Elektriğin fiyatı artsa da azalsa da elektriğin dağıtılımak zorunda olduğunu vurgulayan Ulusoy, “Bu nedenle krizlerden daha az etkileniyoruz. Türkiye’de elektriğe talepte yıllık artış ortalama yüzde 6’dır. Bu oran Cezayir’de yüzde 18” diye konuştu.

Son 5 yılda 3 tane okul yaptırıp Milli Eğitim Bakanlığı’na bağışladıklarını belirten Enis Ulusoy, “Bu okullardan bir tanesi Ankara’da, Sait Ulusoy Eğitim ve Uygulama Okulu. Burada zihinsel engelli çocuklar eğitim görüyor. Bir de annem adına yaptırdığımız Akgül Ulusoy İlköğretim ve Akgül Ulusoy Anaokulu var” dedi. Ulusoy, “Eğitim, Sağlık ve Teknoloji Vakfı’nı kuracağız. Vakıf üniversitesi ve huzurevi projelerimiz gündemde” dedi.


Ulusoy Elektrik’in büyümesi stratejisi:


• Mevcut pazarlardaki pazar konumunu koruyacak. 

• Yeni pazarlara girecek. 

• Kendi sektöründe yeni ürünler geliştirerek ürün portföyünü genişletecek. 

• Ürünlerini paket çözümler olarak sunacak.


Dünya


Geri Dön