Ulaşım

Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı 2022'nin sonunda açılıyor!

İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı ile ilgili açıklamalar yaptı. Metro hattında gelinen son noktaları paylaşmak amacıyla bir basın turu düzenleyen Alpkökin, metroyu 2022'nin sonuna yetiştirmeye çalıştıklarını dile getirdi.

İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, 2023 yılında açılması planlanan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu'nda gelinen aşamayla ilgili bir basın turu gerçekleştirdi. Sözcü Gazetesi'nden Fahrettin Öztürk'ün haberine göre; Pelin Alpkökin, ‘dev köstebek’ şeklinde bilinen, Tünel Sondaj Makineleri’nin (TBM), yüzde 70 oranında ilerlediğini ve bu hattın, 2023'te açılmasını planladıklarını dile getirdi. 

 

“DEV KÖSTEBEK GÖRÜNDÜ”

Doç. Dr. Alpkökin’in, metro turu sabah saatlerinde, SBÜ Hastane İstasyonu’ndan başladı ve Ataşehir istasyonunda sona erdi. Dev köstebek ise, dün sabah saatlerinde SBÜ Hastane istasyonunda, ‘istasyon aynası’ ismi verilen çıkıştan çıktı.

“1800 PERSONELLE 24 SAAT ARALIKSIZ ÇALIŞMA”

Uzunluğu 13 kilometre, seyahat süresi 21 dakika olan metro hattı saatte tek yönde 44 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu'nun, yeraltı istasyonu, 31 bin metrekarelik büyüklükte. Alpkökin, aynı anda 33 farklı noktada çalışmaların devam ettiği projede, toplam bin 800 kişinin 24 saat aralıksız çalıştığına vurgu yaptı. 

“ADETA İSTANBUL’UN ALTINA DÖŞENMİŞ BOMBA”

Doç. Dr. Alpkökin, önceki yönetim tarafından yarım bırakılan metro projelerinin, İstanbul için büyük tehlike oluşturduğuna dikkat çekerek şu açıklamalarda bulundu:

- Önceki yönetim tarafından yarım bırakılan projelerde, ömrünü tamamlamış veya betonarmeyle güçlendirilmemiş çok fazla şaft, büyük tehlike oluşturuyordu. Şaft dediğimiz şey, yatay tünel açmak için, aşağı doğru kazılan girişlerdir. Bu şaftların en fazla 2 yıl ömürleri var.

- Şile otoyolunun altında kör tünel bırakılmış, gitmesi gereken yere gitmemiş. Bu tünele giden şaftta kapatılmış. Kredi bulup orayı kapattık. Tespit ettiğimiz 35 noktada acil önlem aldık. Eski yönetim tarafından yarım bırakılan projeler, İstanbul’un altına döşenmiş bomba gibi.

“2 AY İÇİNDE ARAÇ ÜRETİMİNE BAŞLANACAK”

Doç. Dr. Pelin Alpkökin, yerin yaklaşık 30 metre altında gerçekleştirdiği açıklamada, “Ümraniye-Ataşehir-Göztepe hattımızdayız. 13 km’lik bir hat. Anadolu Yakası’ndaki 3 metro hattıyla entegre. 2017'nin Nisan ayında ihalesi yapılmış, yer teslimi yapılmış, aynı yılın sonunda da bir yazıyla durdurulmuş. 10 Ekim 2019’dan itibaren resmi olarak çalışmalara başladık.Bu hattımız için araç üretimine de 2 ay içinde başlayacağız”şeklinde konuştu.

“200 BİN ÜZERİ YOLCU BEKLİYORUZ”

Alpkökin, metro hattının tamamen otomatik ve sürücüsüz olarak tasarlandığına dikkat çekerek, açıklamalarına şu şekilde devam etti: 

- Tek amacımız 2023’ün sonuna hattımızı yetiştirmek. Bu hattımız, Doğu-Batı hattındaki Marmaray, M4 ve M5 hatlarımızla entegre olduğu için ve yerleşimin yoğun olduğu bölgelerden geçtiği için açıldığında bir süre içerisinde 200 bin ve üzerinde yolcu bekliyoruz. Ve bunun özellikle Ataşehir bölgesindeki yoğun trafiğe çok büyük katkısı olacağını düşünüyoruz.

“HER TBM İSTASYONA GELDİĞİNDE MUTLU OLUYORUZ”

- İlk olarak, tamamlanan hatlarımızdan biri olması için yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Her TBM istasyona geldiğinde mutlu oluyoruz. Çünkü istasyon kazıları ayrı yapılıyor. Ana hat kazılarını yapan TBM’ler de ayrı bir kazı şeklinde geliyor.

- Dolayısıyla TBM’in, hiç durmadan devam edebilmesi için, istasyon kazılarının TBM’le beraber eş zamanlı gitmesi gerekiyor. Şu an için de planlandığı gibi gidiyor. Bu yüzden TBM’lerin ‘istasyon aynası’ dediğimiz çıkıştan çıkması bizi mutlu ediyor.

“2022'NİN SONUNA YETİŞTİRMEK İÇİN ELİMİZDEN GELENİ YAPIYORUZ “

- İstasyonlar büyük ölçüde tamamlandı. Bundan sonra artık, yolcularımızı trene aldığımız alanların giriş çıkışlarındaki kazılarımız ve kaplamaları devam edecek. Daha sonra istasyonlardaki hat işlemleri dediğimiz ray betonları, ray döşemeleri başlayacak.

- Ondan sonrada elektromekanikler, havalandırma sistemi, tüm kablo sistemi, sinyal ve haberleşme sistemleri, yürüyen merpenler, asansörler gibi süreçler başlayacak. Ardından sinyal testleri olacak. 10 ile 12 ay kadar sürüyor. Bu süreç içerisinde, 2022'nin sonunda sinyal testlerimize başlamak için ekibimizle elimizden geleni yapıyoruz.

7 ile 185 kilometrelik raylı sistem geliyor!

İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı metro hatları ne zaman açılacak?

İstanbul'a 2 yeni metro hattı geliyor!