Genel

Unilever, Anadolu'da yeni fabrikalar kuracak!

Unilever Türkiye CEO"su ve Unilever Asya, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, yeni yatırım planları arasında fabrikaların büyütülmesi veya yeni fabrikaların kurulması olduğunu belirtti...

 UNILEVER Türkiye CEO"su, Asya, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, Unilever"in yıllık yatırım miktarlarının 100 milyon Euro olduğunu belirterek, yeni yatırımların da sinyallerini verdi. Yatırım konusunda 5 yıllık master planlar yaptıklarını ve bu planlar çerçevesinde daha büyük çaplı yatırımlara gidebileceklerinin altını çizen İzzet Karaca, Anadolu"daki şehirleri araştırdıklarını açıkladı. Karaca, œFabrikalarımızın daha büyütülmesi veya yeni   fabrikaların kurulması gibi olabilir. Yeni fabrikalarımızı büyüteceğiz veya başka şehirlerde yeni yatırımlara gideceğiz. Yer konusunda muhtelif opsiyonlar var. 4-5 şehre bakıyoruz. ˜Gidelim Anadolu"nun göbeğine, burada ne olur" diye de düşünüyoruz. Bu çerçevede Anadolu"ya da bakıyoruz diye konuştu.
Büyüme mıknatıs gibi çekiyor
Krizin bir miktar uluslararası şirketlerin kendi stratejilerini gözden geçirmesine neden olduğuna dikkati çeken İzzet Karaca, artık uluslararası şirketlerin Avrupa ve Amerika"da eskisi kadar büyüyemediklerini, dolayısıyla gözlerini daha   çok gelişmekte olan ülkelere doğru çevirdiklerini belirtti. 2010 yılı ele alındığında ilk 6 ayda en çok büyüyen ülkenin çin ile beraber Türkiye olduğuna değinen Karaca, şunları söyledi: œBu, mıknatıs gibi birçok uluslararası şirketin ilgisini çekmeye başladı. Bizim içinde bulunduğumuz   kategorilerde rakipler mevcut kategorilerde daha agresif oldular. Girmedikleri kategorilere de girmeye başladılar. Bu, rekabeti bir miktar artırdı ve fiyatları   etkiledi. çok daha rekabetçi fiyatlar var. Biz toplam portföyümüzü yönetip hedeflerimizi tutma yolunda ilerliyoruz.
Her yıl iki küçük şirketi destekleme kararı aldıklarını ifade eden Karaca, bu şekilde dış ticaret açığının kapatılmasına katkılarının olduğunu belirtti. Karaca, bu konuda şunları anlattı: œAlgida dolaplarını ithal ediyorduk. şžimdi biz burada bir sanayiciyi geliştirdik ve Unilever"in global tedariğine sunduk. Bu sene kimya sektörüne girdik. Akkim ile çalışıyoruz. Onlarla birlikte ana hammaddelerimizden birini başarıyla yerleştirdik. Daha önce gıdayı zaten büyük ölçüde bitirdik. Kimya yatırımlarında Akkim ile güzel bir başlangıç yaptık. Bunu petrol kökenli hammaddelerle yaymak istiyoruz. Her sene iki şirketi   bu şekilde Unilever dünyasına açmak istiyoruz.

İran"da ambargoya dikkat ediyoruz

İZZET Karaca, kendilerine bağlanan İran"ın Türkiye"ye çok benzediğini, 20 yıl öncesi Türkiye"nin marketleşmesinin İran"da başladığını, pazar dinamiklerinde tüketici eğilimlerinin Türklere benzediğini söyledi. Karaca, İran pazarı hakkında şöyle konuştu: œİran"da Türkiye"ye göre kozmetik daha büyük. Kişisel bakım, Türkiye"de çok daha küçük. çok potansiyel pazarlar. Tüketim rakamları tonaj   olarak çok daha fazla olabiliyor. Fiyatlar çok aşağıda. Türkiye"den İran"a ihracat yapıyoruz. Gebze fabrikasından temizlik malzemeleri gönderiyoruz. çayırova"daki çorba fabrikasında İran   halkının damak tadına uygun çorba ürettiyoruz. Bunları ambargolara ve politik durumlara çok büyük hassasiyet göstererek yapıyoruz. Bazı kurallar var. Birleşmiş Milletler"in bazı kararları var. Ama o ortamda da çalışabiliyoruz. Bizim sektörümüz netice   itibarıyla çorba, sabun gibi halkın günlük ihtiyaçları için yapılan şeyler. Dolayısıyla çok hassas olan sektörlerde değiliz. Bütün kurallara da uyuyoruz.

Krizde dibe vurmadık, tempoya devam ettik

İZZET Karaca, Türk halkının krizde kaliteden vazgeçmediğini, krizin alt tabakaya yansımasının 2001 kadar olmadığını ve satın almanın devam edebildiğini kaydetti. Unilever"de kriz nedeniyle çok büyük değişiklik olmadığının da altını çizen Karaca, œDibe vurmadık. Normal tempomuza devam ettik. Marka yatırımlarımızı artırdık. Türkiye"nin en büyük reklam vereniyiz. Artık durağan planlar da yapmıyoruz diye konuştu.

Merdivenaltı ürünlere ilgi olmadı

YENİ ürünlerde fiyat noktaları olmasına özen gösterdiklerini, ortada ve   daha alt seviyelerde ürünler geliştirerek œher keseye yaklaşımıyla krizi atlattıklarını dile getiren
İzzet Karaca, œÖnceki krizlerde merdiven altı üretim, açık pazarlar çok büyümüştü. Tüketicilerimiz bu noktada ders aldı. O tür mallara 2009 yılında hiçbir şekilde ilgi gösterilmedi. Bizim de biraz uygun fiyat politikamızla büyümeyi devam ettirdik dedi.
Hürriyet

Basında yer alan diğer haberler:

'Kur yükseldiğinde zam yapardık, şimdi sineye çekiyoruz'


Yeni yatırım için kolları sıvayan Unilever CEO'su İzzet Karaca, kur değişikliklerini fiyatlara yansıtamadıklarını söyledi

Perakende sektörünün önde gelen isimlerinden Unilever Türkiye CEO ve Unilever Asya, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, Türk halkının bu krizde kaliteden vazgeçmediğini, yaşanan son global krizin özellikle alt tabakaya yansımasının 2001 kadar olmadığını ve satın almanın önemli miktarda devam edebildiğini kaydetti. Karaca, 'Kurların çok yükseldiği dönemlerde eskiden zam yaparak zararı kapatma diye birşey vardı. Onu biraz sineye çekiyorsunuz, hatta bir miktar promosyonlarını artırıyorsunuz. Bunlar maliyetli işler. Toplamda maliyetlerle tasarruflar birbirini dengeliyor' dedi.

YILLIK 100 MİLYON EURO YATIRIM
Yıllık yatırım miktarlarının 100 milyon euro olduğuna işaret eden Karaca, tonajlarının iki basamak devam ettiğini söyledi. Karaca bu konuda beş yıllık master planlar yaptıklarını da dile getirdi.
Sabah