URAYSİM'in yapımına 2015'in sonunda başlanacak!
Anadolu Üniversitesi tarafından hayata geçirilmesi planlanan Ulusal Raylı Sistemler Araştırma ve Test Merkezi’nin (URAYSİM) yapımı, bürokratik işlemlerin uzun sürmesi nedeniyle 2015 yıl sonunda başlayacak.
Anadolu Üniversitesi tarafından yürütülen ve Raylı Sistemler Mükemmeliyet Merkezi Projesi kapsamında hayata geçirilmesi planlanan Ulusal Raylı Sistemler Araştırma ve Test Merkezi’nde (URAYSİM) bürokratik işlemlerin tamamlanmasının ardından ihalelere çıkılarak merkezin yapımına başlanacak. Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan, test merkeziyle ilgili üniversite olarak tüm hazırlıkları bitirdiklerini belirterek, şuanda bir takım bürokratik işlemlere takıldıklarını söyledi. Şu anda Kalkınma Bakanlığı’ndan bütçe revizyonunu beklediklerini kaydeden Rektör Gündoğan, “Eğer Kalkınma Bakanlığı bizim bütçemizi revize eder, ‘başlayabilirsiniz’ derse biz startı vermeye hazırız. Alpu’daki yerimiz hazır. Oradaki tesisle ilgili ihale çalışmalarımız tamamlandı. Biz tamamen Ankara’dan gelecek izni bekliyoruz. İzin geldiği anda önce inşaat ihalesine çıkılacak, oradaki tesisler yapılacak. Buna paralel olarak da bu test cihazlarıyla ilgili şartnameler hazırlandı ve bu da tamamlandı. Aynı zamanda onun da ihalesine çıkacağız. Dolayısıyla biz üniversite olarak üzerimize düşen sorumluluğu, yükümlülüğü yerine getirdik. Şu anda bürokrasinin bize izin vermesini ve ‘başlayın’ demesini bekliyoruz” dedi.
HEDEFLENEN TARİH UZADI
Prof. Dr. Gündoğan, son gelişmeler neticesinde hedeflenen tarihin uzadığını da hatırltarak, “Hedeflenen tarih de tabi ki uzuyor. Biz aslında 2015’in Mart’ında temel atmayı planlıyorduk. Fakat son durumlar bizi geciktirdi. 2015’in ikinci yarısını da geçtik. Muhtemelen bu bütçe revizyonuyla ilgili 2015 sonuna doğru bir karar çıkacak. O karar çıktığı anda bize tebliğ edilirse hemen başlamaya hazırız” ifadelerini kullandı.
“DÜNYADA BİR İLK OLACAK”
Merkezin makine parkı olarak dünyada bir ilk olacağına dikkat çeken Gündoğan, “Tabi biz bu süreçte de boş durmuyoruz. Süre uzadı diyorum ama bir taraftan da bu şartnameleri tamamlamaya çalışıyoruz. Aslında bu projenin en zor tarafı da bu. Çünkü dünyada hepsinin aynı anda arada olmadığı bir makine parkına sahip olacağız. Bu bizim satın alacağımız, ihalesine çıkacağımız ekipman hiçbir kurumda toplu halde bulunmuyor. Dolayısıyla bu dünyada bir ilk aslında. Çok zor bir iş. Arkadaşlarımız bununla ilgili de aslında çok yoğun çalıştılar. Ama dediğim gibi ihaleye çıktığımız andan itibaren de bunların siparişleri verilmiş olacak. Bu test cihazları hazır cihazlar değil. Hemen iki gün sonra gelmeyecek, bunların siparişleri verilecek, üretilecekler. Bunların haricinde bir de burada zaman harcayacağız” diye konuştu.
“YATIRIM BÜYÜK OLUNCA Ankara BÜROKRASİSİNİN DE TİTİZLİĞİ ARTIYOR”
Prof. Dr. Gündoğan, “Tabi yatırım bu kadar büyük olunca Ankara bürokrasisinin de titizliği artıyor” diyerek, şöyle devam etti: “Fakat şöyle düşünmek lazım; yapılan iş çok çok büyük bir iş, sıradan bir proje değil. Bunun için de zaman zaman projeyi anlatmak da zorlanıyoruz. İşte diyorlar ki; ‘alınacak 3-5 makine hemen yapılsın.’ Böyle bir şey yok. Biz bu projeyi sağlam temeller atarak hayata geçirmeye çalışıyoruz. Tabi süreç biraz sancılı geçiyor ama biz bunu tamamlarsak raylı sistemler alanında değil Türkiye’de, civarımızdaki coğrafyadaki en büyük yatırımlardan bir tanesini yapmış olacağız. Ben Türkiye’ye de çok büyük katkı sağlayacağına inanıyorum. Tabi yatırım bu kadar büyük olunca Ankara bürokrasisinin de titizliği artıyor. Biraz bundan kaynaklanıyor. Ben, Ankara’daki bürokrasiyi de bizi oyalıyor anlamında suçlamıyorum ama tabi yapılacak iş büyük, onlar da yapılacak işin boşa gitmemesi için kılı kırk yarmaya çalışıyorlar. Gecikmenin de bu titizlikten kaynaklandığını düşünüyorum. Fakat yıl sonuna kadar bütün bunları aşıp, ihalelerine girdiğimiz zaman bu iş sürecine girmiş olacak. Eskişehir’in tüm kesimleriyle bu projeye sahip çıkmasını ve bizi desteklemesini bekliyoruz. Çünkü biz Eskişehirimiz ve Türkiye’miz için çok hayırlı bir iş yaptığımıza inanıyoruz.”
Taraf