22 / 11 / 2024
fuzul

Üsküdar-Çekmeköy-Sancaktepe metrosu 20 gün sonra açılıyor!

Üsküdar-Çekmeköy-Sancaktepe metrosu 20 gün sonra açılıyor!

Üsküdar-Çekmeköy-Sancaktepe metrosunun 15-20 gün sonra açılacağını söyleyen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, "Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı’nı iptal edip yerine metro yapıyoruz. Bu hattı bazı metro hatlarıyla birleştireceğiz. " dedi.




 

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, Kasım ayının 6. Birleşiminde İBB'nin 2018 yılı Performans Programı, 2018 yılı Yatırım ve Hizmet Programı ile 2018 Mali Yılı Bütçesi ve 2019-2020 yılları Gelir-Gider Tahminleri görüşmesinde yaptığı konuşmada ulaşım yatırımlarıyla ilgili açıklamalar yaptı. Üsküdar-Çekmeköy-Sancaktepe metrosunun 15-20 gün sonra açılacağını söyleyen Uysal, "Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı’nı iptal edip yerine metro yapıyoruz. Bu hattı Aksaray–İkitelli Hattıyla Mimar Sinan İstasyonu’nda, Kirazlı–Halkalı hattıyla Halkalı Merkez’de Mecidiyeköy-Mahmutbey Hattıyla Mehmet Akif İstasyonu’nda birleştiriyoruz. " dedi.

 


Başkan Uysal'ın konuyla ilgili açıklaması şu şekilde: "Sayın Cumhurbaşkanımızın belediye başkanlığından beri ulaşım yatırımlarımızın nerdeyse yarısını raylı sistemlere ayırıyoruz. İstanbul’da günde yaklaşık 500 araç trafiğe çıkıyor. Bu çok büyük bir rakam. Eğer biz araçları ulaştırmaya çalışırsak, bunun altından kalkamayız. Bu sebeple araçları değil; insanları ulaştırmaya odaklanıyoruz. Yani insan odaklı çalışıyoruz. Ve bunun en verimli yöntemi de raylı sistemlerdir. Raylı sistemleri mahallelere kadar ulaştırmak için uğraşıyoruz. Örneğin 14 istasyonlu, ve günde 114 bin yolcu taşıyacak olan Eminönü–Alibeyköy tramvay hattı Alibeyköy’ün trafik sorununu çözeceği gibi Eyüp Sultan’ı tam anlamıyla çekim merkezi haline getireceğiz. Yani eskiden minibüs bulamadığımız yerlere artık tramvay götürüyoruz. Türkiye’nin ilk sürücüsüz metro hattı olan Üsküdar-Çekmeköy-Sancaktepe Hattı’nda da sona geldik. Üsküdar-Yamanevler arasını 15-20 gün içerisinde açıyoruz. Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı’nı iptal edip yerine metro yapıyoruz. Bu hattı Aksaray–İkitelli Hattıyla Mimar Sinan İstasyonu’nda, Kirazlı–Halkalı hattıyla Halkalı Merkez’de Mecidiyeköy-Mahmutbey Hattıyla Mehmet Akif İstasyonu’nda birleştiriyoruz. Bu birleşmeyle Küçükçekmece’yi İstanbul’un ana akslarına bağlıyoruz. Şu an İstanbul’da yolcu taşıyan 150 kilometre raylı sistem hattımız var. Belediyemizin ihale ettiği ve yapımı süren 160 kilometrelik metro hattına, Ulaştırma Bakanlığı’mızın yapmakta olduğu 115 kilometrelik hattı da ilave ettiğimizde İstanbul’da toplamda 275 kilometre yeni raylı sistem inşaatımız devam ediyor. İstanbul’da raylı sistemin 1000 kilometreye çıktığında sorunların çözüleceğini biliyoruz."

Karayolu yatırımlarına da hız kesmeden devam ediyor


Raylı sistemleri yaygınlaştırdıklarını söyleyen Uysal, belediye olarak araçları değil insaları ulaştırmaya odaklandıklarını söyledi. Uysal, "Karayolu sistemlerinde 215 kavşak tamamladık. 18 kavşak yapımı devam ediyor. 185 ayrı noktada 606 km yol yaptık. 16 ayrı noktada 68 km yol devam ediyor. 3 adet karayolu tüneli tamamladık. Sarıyer-Çayırbaşı tüneli bu aksı önemli ölçüde rahatlattı. İstanbul’da yeni yollar yapma imkanı kalmadığına göre, sıkıntılı noktaları tünellerle aşmayı planlıyoruz. Ulaştırma Bakanlığı da 2,60 km’lik Kasımpaşa – Sütlüce Tüneli’ni yaptı. 7,45 kilometrelik Dolmabahçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Karayolu Tüneli inşaat aşamasında" diye konuştu.

 

 


Geri Dön