Üsküdar-Sancaktepe Metrosu'ndaki tünel kazılarında sona yaklaşıldı!
Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu ’nun tünel kazılarında sona yaklaşılırken, istasyonların peron tünellerinin beton kaplama işi başladı. Metro hattı, Taşdelen ve Sultanbeyli üzerinden Sabiha Gökçen Havaalanı’na kadar uzatılacak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, güvenli ve konforlu seyahat imkanı sunan raylı sistem çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Anadolu Yakası’nın ikinci metro hattı Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu’nda çalışmalar 1800 kişilik bir ekiple 24 saat esaslı sürüyor. Yerin 25-30 metre altında aralıksız devam eden çalışmalar kapsamında tünel kazılarında sona yaklaşıldı.
Projede, metro istasyonların peron tünellerinin beton kaplama işi de başladı. Yamanevler İstasyonu’ndan başlayan peron tünelleri beton kaplama işi eşzamanlı olarak bütün istasyonlarda başlıyor. 12 metre olarak yapılan beton kalıplarda 20 ton demir ve 100 metreküp beton kullanılıyor. İstasyonlardaki çalışmaların 1 yılda tamamlanması planlanıyor.
İstanbullulara rahat, konforlu ve ekonomik ulaşım imkanı sunacak olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu’nun İstanbul Büyükşehir Belediye Başakanı Kadir Topbaş’ın talimatı doğrultusunda 2015 yılında hizmete alınmamı hedefleniyor. 38 ayda tamamlanması planlanan hat, dünyanın en hızlı yapılan metrosu olma özelliğini de taşıyor.
Proje tamamlandığında Sancaktepe’den metroya binen bir yolcu Ümraniye’ye 12,5 dakikada, Üsküdar’a 24 dakikada, Yenikapı’ya 36 dakikada, Taksim’e 44 dakikada, Hacıosman’a 68 dakikada, Atatürk Havalimanı’na ise 71 dakikada ulaşabilecek. 16 istasyonla Üsküdar, Çekmeköy, Sancaktepe ilçelerini birbirine bağlayacak olan 20 kilometrelik metro hattı, Taşdelen ve Sultanbeyli üzerinden Sabiha Gökçen Havaalanı’na kadar uzatılacak.
İBB