Veraset beyanı nedir? Veraset beyanı için hangi belgeler gerekir?
Veraset beyanı nedir? Veraset beyanı için hangi belgeler gerekir? İşte merak edilen detaylar!Veraset beyanı hangi durumlarda çıkarılır?
Veraset beyanı nedir? Veraset beyannamesi için gereken belgeler vatandaşlar tarafından araştırılıyor. Veraset beyanı hangi durumlarda çıkarılır?
İşte veraset beyanı çıkarmak durumunda kalan kişilerin bilmesi gereken bazı bilgiler…
VERASET BEYANI NEDİR?
Veraset beyanının ne olduğu sıklıkla araştırılmaktadır. Medeni Kanuna göre veraset, ölüm ya da gaiplik durumlarında meydana gelir. Bir kimsenin öldüğü zaman ortaya çıkan haklar, mallar ve borçlardan oluşan mirası, mirasçılarına intikal eder. Mirasçılık, miras bırakanın iradesinin yanında kanuna da bu durum dayanabilir.
Gaiplik kararı da ölüm tehlikesi içinde kaybolma durumunda bu tip hallerde 1 yıl, kendisinden haber alınamama gibi durumlarda ise 5 yıl sonunda yetkili mahkemeler tarafından verilmektedir. Ama Türkiye Cumhuriyeti uyruğuna sahip kişilerin Türkiye'de bulunan mallarının bir kişiden diğerine geçişinde yani intikali, veraset ve intikal vergisi kapsamında bulunmaktadır.
VERASET BEYANI İÇİN İSTENEN BELGELER NELERDİR?
Veraset ve İntikal Vergisi Kanunu’nun 5. maddesine göre veraset yolu ile veya karşılıksız bir şekilde mal kazanan kişi, veraset ve intikal vergisi mükellefi sayılmaktadır. Büyükşehirlerde veraset ve intikal vergisinin ödenmesi halinde Vergi Daireleri yer almaktadır. Büyükşehir statüsünde olmayan şehirlerde böyle bir durum yaşandığı zaman Vergi Daireleri içinde yer alan bir birim bu konu ile ilgilenmektedir.
Veraset beyannamesi için Vergi Dairesi tarafından bazı belgeler istenmektedir. İşte istenen belgeler de sırasıyla şunlardır:
- Ölenin ölüm tarihinden önce son ikametgahının bulunduğu mahalle muhtarından alınacak ölüm ve mirasçı bildirimi gerekmektedir.
- Bir adet veraset ilamı bu ilan Sulh Hukuk Mahkemesi’nden alınır. Bazı durumlarda noterden de istenip alınabilir.
- Varislere intikal eden gayrimenkullerin tapu fotokopisi gerekmektedir.
- Gayrimenkullerin bağlı olduğu belediyelerden emlak beyannamesinin tasdikli sureti istenip alınmalıdır.
- Ölenin adına bankalarda bulunan hak ve alacaklarını belirten belge bu belge bankadan alınır.
- Ölene ait otomobil, silah vs malların ruhsat fotokopileri gerekmektedir.
- Varsa hisse senetlerinin fotokopileri de hazırda bulundurulmalıdır.
Gerçek tapu nasıl olur? Ev alırken tapuda ne yazmalı?
Ev alma hayali kuranlar sarsılacak! Konut fiyatları artık!
Ayçiçek yağı ile ilgili yeni gelişme! Artık fiyatlar!