05 / 11 / 2024

Viking Temizlik plastik sektörüne giriyor!

Viking Temizlik plastik sektörüne giriyor!

Viking Temizlik, yatırım hamlesine başladı, firma plastik sektörüne girmeye hazırlanıyor...





Dünya Markalar Kulübü'nün Türkiye'de "Sektöründeki En İstikrarlı Gelişen Marka Ödülü"nü aldığı 2003 yılından sonra hızla yükselişe geçen, son olarak bu sene EBSO tarafından üretimde en fazla istihdam sağlayan firma birinciliği, en yüksek üretim gerçekleştiren firma ikinciliği, en yüksek ihracat gerçekleştiren firma ikinciliği ve yurtdışı satışlarda en başarılı marka olmak üzere 4 dalda ödüllendirilen Viking Temizlik, yatırım hamlesine başladı.

Viking Temizlik ve Kozmetik AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Avcı, bu yıl yeni yatırımlar yapacaklarını söyledi. İthalat yoluyla karşıladıkları yan girdi kimyasalların bir kısmını üretmeyi planladıklarını belirten Avcı, stratejik bir sektör olan kimyaya, devletin de önemli destekleri olduğunu hatırlatarak, "Bu yatırım için teşvik kapsamındaki bir bölgede üretim tesisi kurabiliriz" dedi.


Yeni yatırımda teşvikli bölge tercih edilecek

Viking Temizlik ve Kozmetik AŞ'nin yanı sıra, 2005'te Vikipack Plastik AŞ adıyla Ege Bölgesi'nin en büyük plastik firmalarından birini kurduklarını belirten Avcı, bu firmanın dışarıya satışı olmadığını, sadece kendilerine üretim yaptığını bildirdi. Avcı, kendi sektörlerinde ambalajın çok önemli olduğunu, yıllarca dışarıdan alırken çok sıkıntı yaşadıklarını dile getirdi. Avcı, kendi sektörlerinde değil ancak farklı sektörlerde yatırım yapmayı planladıklarını, bu düşünceyi ortaklarla görüşme halinde olduklarını vurguladı. Avcı, "Bizim sektöre yakın olabilecek sektörlerde yatırım yapmayı planlıyoruz. Plastik sektöründe işlerimizi dışarıya da satış yapabilecek şekilde büyütmeyi düşünüyoruz. Şu anda kendi sektörümüzde belli bir büyüklüğü yakaladık. Henüz 3 vardiya sistemine geçmedik. Kısmen 2 vardiya çalışıyoruz. Daha kapasite boşluğumuz var. İhracatla bunu kapatmayı planlıyoruz" diye konuştu.

Avcı, plastik sektöründe büyüme hedefi doğrultusunda yeni bir fabrika yatırımı yapmayı planladıklarını,  bunun için de İzmir'e en yakın teşvikli bölgeleri tercih edeceklerini ifade etti.


EBSO tarafından 2011 yılında Çevre Altın Ödülü'ne layık görüldüklerini hatırlatan Avcı, "Kemalpaşa OSB'de de fabrikamızı inşa ederken ilk önce biyolojik arıtma tesisimizi kurduk. Bu tesisi kurduğumuzda Kemalpaşa'da biyolojik arıtma görmemiştim. Yani biz çevrenin asla zarar görmesini istemeden üretim yapıyoruz. Fabrikamızda çıkan sular, arıtma tesisimiz sayesinde otomatik olarak insan eli değmeden full otomasyonla geri kazanılıyor ve tekrar ya üretimde ya da bahçemizdeki çiçeklerin sulamasında kullanılıyor. Atıklarını kaynağında azaltma, hammadde, doğal kaynak, enerji tasarrufu ve atık geri kazanımı ile ilgili teknolojileri yakından takip edip hayata geçirme çalışmalarımız devam edecek" dedi.

Her yıl yüzde 20 büyüme hedefi

Avcı, borsaya açılma konusunda düşünceleri olmadığını, sık sık "satar mısınız, ortak olur musunuz?" talepleriyle karşılaştıklarını, ancak böyle bir düşüncelerinin olmadığını söyledi.  Avcı, her yıl yüzde 20 büyüme hedefi koyduklarını belirterek, bu yıl da yatırımları artırarak aynı büyüme hızını korumayı hedeflediklerini söyledi. Avcı, sözlerine şöyle devam etti: "35 yıllık firmayız, çok krizler gördük.  2001 krizinde çoğu büyük Türk firmaları sevk ettiği malları yoldan geri çağırdığında biz zararına mal sevk etmeye devam ettik. 10 yıl geriye gittik ama müşterilerimizi kaybetmedik."

Hedef pazar Avrupa Afrika ve Ortadoğu

54 ülkeye ihracat yapar duruma geldiklerine işaret eden Avcı, hedef pazarlarının Ortadoğu, Avrupa ve Afrika olduğunu dile getirirken planları arasında Afrika'da fabrika kurarak çevre ülkelere ihracat yapmak olduğunu bildirdi.

Avcı, ihracat kanalında,  bu yılın ikinci yarısından itibaren yeni kozmetik markaları Revone ile saç jölesi, duş jeli ve şampuan lansmanları olacağını açıkladı. Sektörde en geniş ürün portföyüne sahip firma olduklarını dile getiren Avcı, bu sene içerisinde ihracat kanalında satılmak üzere sıvı çamaşır deterjanını da ürün portföyüne ekleyeceklerini belirtti.


Avcı, firmanın başarılı olma sebeplerini ise kaliteden asla ödün vermemek, Ar-Ge'ye ciddi yatırımlar yapmak, full otomasyonla çalışmak olarak sıraladı. Türkiye genelinde ve yurtdışında da örgütlü olduklarını sözlerine ekleyen Avcı, "İzmir'de 6 metrekarelik bir alanda başladığımız üretim yolculuğunda bugün 53 bin metrekare alan üzerine kurulu, son teknoloji makine ekipmanı ve otomasyon sistemi ile donatılmış fabrikamızda devam ederken yüzde 100 yerli firma olarak Türkiye'nin gururu olma adına hız kesmiyoruz" dedi.


Dünya


Geri Dön