27 / 12 / 2024

Volvo WWF'NİN çevre programına katıldı!

 Volvo WWF'NİN çevre programına katıldı!

Volvo İş Makinaları "çevreye saygı" ilkesi gereğince Doğal Hayatı Koruma Vakfı'nın Çevre Koruma Programı'na katıldı



Daima ilklerin öncüsü olan Volvo İş Makinaları ve entegre ortağı SDLG, Doğal Hayatı Koruma Vakfı'nın (World Wide Fund for Nature / WWF) Çevre Koruma İnisiyatifi'ne katılarak çevreye karşı sorumluluklarını kanıtladılar. Volvo bu taahhüt altına giren ilk iş makinası üreticisi oldu.


Türkiye'de ASC Türk'ün satış ve satış sonrası hizmetlerinin garantisi altında olan Volvo İş Makinaları ile SDLG arasındaki bu iş birliği, Volvo Grubu'nun 2009 ile 2014 yılında üretimini yapmayı planladığı iş makinaları, otobüs ve kamyonların yaratacağı 30 milyon tonluk karbon salınımını azaltacağına yönelik taahhüdünü daha kapsamlı hale getiriyor. Bu bağlamda Volvo İş Makinaları, karbondioksit üretimini 2014'ten önce 15 milyon tona indirmeye karar verdi.


Volvo Grubu, 2010 yılından beri Çevre Koruma İnisiyatifi'nin bir üyesi. Volvo İş Makinaları, ürün ve üretim birimlerinden kaynaklanan karbondioksit salınımını azaltmak amacıyla yakıt verimini artırmak ve alternatif yakıtlar bulmak için yeni bir teknoloji üzerinde çalışıyor.


 




Volvo İş Makinaları CEO'su Pat Olney, “Volvo İş Makinaları için 'çevreye saygı' esas değerdir ve bu, bir kurumsal beyandan çok daha fazlası anlamına gelir. Bu bizim çok ciddiye aldığımız ve her faaliyetimize dahil etmek için çok çalıştığımız bir konu. Tam da bu yüzden Volvo Grup olarak Doğal Hayatı Koruma Vakfı gibi bir çevre koruma organizasyonu ile iş birliği içinde olmaktan çok mutluyuz. Doğal Hayatı Koruma Vakfı'nın Çevre Koruma programı karbondioksit salınımını azaltmamız, ürünlerimizin yakıt verimini artırmamız ve çevresel sürdürülebilirliğe katkıda bulunma sözümüze olan sadakatimizi ispatlamamız için fırsat veren kamçılayıcı bir girişim.”

 

Doğayla Daha Uyumlu Bir Birliktelik

Doğal Hayatı Koruma Vakfı dünyanın en büyük ve en saygın çevre kuruluşudur. Arzusu, çevresel bozulmayı durdurmak ve insanların doğayla uyum içinde yaşayacağı bir gelecek inşa etmektir. Çevre Koruma programı, çok uluslu şirketlerden dünyadaki karbondioksit salınımını azaltmak için kendi karbondioksit üretimlerini azaltacaklarına dair güvence vermelerini ister.


Kabul edilen hedef, firmanın kendisi için planlayacağından daha iddialı olmalı ve firmanın kendi sektörüne sera gazı emisyonu azaltımı konusunda liderlik etmelidir. Sonuçlar bağımsız teknik uzmanlarca kontrol edilecektir.


Doğal Hayatı Koruma Vakfı ile yapılan sözleşme, Volvo Grubu'nun kendi üretiminden kaynaklanan karbondioksit salınımını 2014 yılından önce (2008 yılı verilerine göre) yüzde 12 azaltacağını bildirir. Volvo dünyanın ilk karbonsuz otomobil tesisinin açılışını Ghent'te 2007 yılında yaptı. Belçika'da elektrik üretimi için rüzgar gücünden yararlanılıyor. Uzun vadede amaç dünya üzerindeki tüm firmaların karbonsuz üretim tesisleri kurmasını sağlamak.

 

Makinalar Ağaca Dönüşüyor

Çevreye saygı ilkesini Türkiye'de de hayata geçiren Volvo İş Makinaları satılan her marka ve her model Volvo İş Makinası karşılığında doğaya bir ağaç kazandırıyor. "Doğa İçin El Ele" başlığıyla ve Tema Vakfı iş birliğiyle yürütülen proje sayesinde satılan her Volvo iş makinası doğaya bir fidan olarak dönüyor.

 

Volvo'nun Taahhüdü:


İşletmeler:

2014 itibariyle, Volvo İş Makinaları, SDLG ile birlikte, Volvo Otobüs ve Volvo Grubu tesislerinden salınan karbondioksit oranını 2008 verilerine göre yüzde 12 oranında –bu oran bu toplam salınımın 0,2 megatonudur- azaltacağını taahhüt eder. Bu yolla, ilk temin edilen enerji verimliliğini artırmak olacaktır. Çevre Koruma kuralları doğrultusunda karbonsuz ofsetler bu amaca erişmek için kullanılacaktır.


Üretim:

Volvo İş Makinaları, SDLG ile birlikte, Volvo Otobüs ve Volvo Grubu, 2009 ile 2014 yıllarında arasında satılan ve/veya satılacak olan tüm araçlardan kaynaklanacak karbondioksit salınımını, geliştirilmiş yakıt verimliliği aracılığıyla, 2008 model araçlara kıyasla 30 Mt azaltacağını taahhüt eder.


Prototip:

Volvo İş Makinaları, 2014 yılına kadar gelişmiş aktarma organları teknolojilerini ve büyük ölçüde gelişmiş yakıt verimliliğine sahip dahili bir prototipi araştıracaktır.

Dünya Gazetesi


Geri Dön