Wall Street Journal: Türkiye´de AVM sancısı var
Avrupa´nın en büyük alışveriş merkezi (AVM) yatırımcısı Corio´nun Türkiye´de hayal kırıklığı yaşadığı belirtildi
ABD´nin önde gelen ekonomi gazetesi the Wall Street Journal'da yer alan bir makalede danışmanlık şirketi Green Street´in bir raporuna dayandırılarak, Avrupa´nın en büyük alışveriş merkezi (AVM) yatırımcısı Corio´nun Türkiye´de hayal kırıklığı yaşadığı belirtildi.
Hollandalı şirketin 2005 yılında girdiği Türkiye´de zayıf ekonominin yanı sıra `rekabet, Batılı alışveriş konseptini yerleştirmek, kalabalık pazarlar, küçük esnaf ve pazarlık yapmakta direnen müşteriler´ nedeniyle zorlandığı vurgulandı. Yıl sonuna kadar Türkiye´de satınalamalar dahil 600 milyon Euro yatırım yapacağı hatırlatılan makalede, Green Street´in raporuna göre Corio´nun Türkiye´deki portföyünün 2005-2011 arasında yüzde 15 kayıp yaşayacağı vurgulandı. Fransa, Almanya, İspanya ve Türkiye´de 7 milyar Euro değerinde bir portföye sahip olan Corio´nun, Avrupa´daki büyümesinde Türkiye´nin çekiciliğine kapıldığı da anımsatıldı.
Corio, raporla ilgili yorum yapmadı ancak COO´su Francine Zijlstra, Türkiye´nin potansiyeline güçlü bir şekilde inandıklarını söyledi. "Türkiye gelişen bir pazar. Bir alışveriş merkezi yapıp müşterinin gelmesini beklediğiniz Avrupa bölgesinde değil" diyen Zijlstra, tüketicinin AVM´lere alışacağını, bazen kiracıları da eğitmek zorunluluğu olduğunu söyledi.
Kadınlar için servis
Türkiye´deki 2 projesini iptal ettiği belirtilerek, Zijlstra´nın "Farklı kültürlerin karışımından oluşan Türkiye perakendesinin karmaşıklığından Corio bazı dersler çıkardı. 72 milyonluk ülkenin orta kesimlerinde kadınlar araba kullanmıyor ve erkekler birincil tüketiciler. Kadınların AVM´lere gelmesin sağlayabilmek için servis otobüsleri koyarak ulaşım sağlamaya başladık" şeklindeki değerlendirmesi aktarıldı. Ayrıca, büyük şehirlerin dışındaki bölgelerde kadınların, İstanbul´daki gibi modanın peşine düşmediği, perakendecilerin orada satacakları ürünleri bölge halkına göre ayarlama zorunluluğu yaşadığı belirtildi. Zijlstra, "Unutulmamali ki Türk tüketiciler perakende harcamalarının önemli bir bölümünü pazarlarda" dedi.
Hürriyet