03 / 05 / 2024

Wnydham Hotel Group Türkiye'deki zincirini ortaklarla büyütecek!

Wnydham Hotel Group Türkiye'deki zincirini ortaklarla büyütecek!

7 bin 500 oteliyle dünyanın en büyük otel zinciri olan Wyndham Hotel Grup CEO'su Robert Loewen Türk turizm sektörüne dair plan ve yatırımlarını Yurt'a anlattı.




7.500 oteliyle dünyanın en büyük otel zinci olan Wyndham 9 -10 HAZİRAN'da Türkiye ve Komşu Ülkeler Otel Yatırım Konferansına (CATHIC) katılan Wyndham Hotel Grup CEO'su Robert Loewen ve Wyndham Hotel Grup Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'dan sorumlu yönetici Direktörü ve Kıdemli Başkan Yardımcısı Rui Barros, Türk turizm sektörüne dair plan ve yatırımlarını Yurt'a anlattı. 


VVYNDHAM HOTEL GROUPS TÜRKİYE'DE 2007'DEN BERİ FAALİYET GÖSTERİYOR. TÜRKİYE SİZİN İÇİN NEDEN ÖNEMLİ BİR PAZAR? 


RUİ BARROS: Türkiye markalar için önemli bir pazar. Bizim burada çok önemli iş ortaklarımız var. Bütün bunları bir araya getirdiğinizde ağırlama ve otelcilik sektöründe çok fazla büyüme olanakları ortaya çıkıyor. Marka birleşmeleri de güçlü markalar yaratmamıza olanak sağlıyor. Bu bizim için çok iyi bir formül. Yedi yıldan bu yana geniş bir ilişkiler ağı oluşturmaya odaklandık. Ortaklıklara önem veriyoruz ve ortaklarımız da bizimle beraber büyüyorlar. Böylece biz de genişlemeye devam edebiliyoruz. Türkiye pazarına odaklanmaya devam edeceğiz çünkü bizim en hızlı büyüdüğümüz ülkelerden biri. 


ROBERT LOEVVEN: Kendimiz otel inşa etmiyoruz, franchising veren bir şirketiz. Yatırımcıların hangi pazarlara yatırım yaptığını takip ediyoruz. Onlar bu pazarlara yatırım yapmaya devam ettikçe, biz de buralarda kalmaya devam edeceğiz. 


FRANCHİSİNG TÜRK OTELCİLİK SEKTÖRÜ İÇİN UYGUN BİR MODEL Mİ? 


RUİ BARROS: Bu konu CATHIC Konferansı'nda da tartışıldı. Franchising genel olarak otel sahiplerinin aradığı ve bizim öncelik verdiğimiz bir model. En önemli konulardan biri doğru ortağı bulmak, bu ortakların küresel markaları tanıması önemli. Biz bir franchise anlaşması yaptığımızda otelin sahibi, genel müdürü ve personeliyle görüşüp, başarı olmaları için gerekli araç ve kaynakları sağlıyoruz. Yani yalnızca franchise anlaşması yapıp, geçmiyoruz. Otelin başarıya ulaşması adına için uzun dönemli bir çalışma gerçekleştiriyoruz. 


ROBERT LOEVVEN: Türk işadamlarının başarısında işleriyle ilgili her detayla ilgilenmeleri ve kontrolü elden bırakmamaları büyük rol oynuyor. Ben otelcilik işine de aynı şekilde yaklaşıyorum. 


Biz bu insanların sahip olmadığı uzmanlığı sunuyoruz. Bir işi yürütmekte zaten iyiler, biz onlara ağırlama sektöründe uzmanlaşma olanağı sağlıyoruz. 


 Rui Barros: Web 1 siteleri otellerin sunduğu hizmetleri duyurmak açısından elzem.Web siteleri bugünlerde mobil teknolojiyle uyumlu hale getiriliyor. Bir süredir üzerinde Ijjteb. çalıştığımız Türkçe m web sitemizi İll hizmete soktuk. Pazarın ' I ihtiyaçlarına özel SilfillB teknolojik mk yatırımlara ağırlık X; jOS vermeye ve değer Yatmaya liÖBİfl devam edeceğiz. büyüdüğ pazarlarc önemli kı doğru on bu ortakl markalar önemli. E franchise yaptığım sahibi, ge ve persoı görüşüp, olmaları i araç ve k sağlıyoru taklık modeli. 


TÜRKİYE'DE YAPACAĞINIZ YATIRIMLARI BELİRLERKEN HANGİ SEGMENTLERE ÖNCELİK VERİYORSUNUZ? 


RUİ BARROS: Orta segmentin hızla büyüyeceğini söylemek mümkün. Türkiye, Almanya ve Suudi Arabistan'da Süper 8 markamız için anlaşmalar yaptık. Bu pazarlarda uygun fiyatlı konaklamaya yönelik ihtiyaç olduğunu düşünüyoruz. Önümüzdeki 5 yıl bu alanda yatırımlara devam etmeyi düşünüyoruz. 


BUNDAN SONRAKİ OTEL YATIRIMLARINIZ İÇİN TATİL YÖRELERİNİ Mi, ŞEHİRLERİ Mi TERCİH EDECEKSİNİZ? 


RUİ BARROS: Bildiğiniz üzere İstanbul çok hızlı büyüyen bir pazar. Biz de yatırımlarımızı İstanbul,  Ankara  ve  İzmir  gibi büyük kentlerle Antalya ve Bodrum gibi tatil bölgelerinin yanı sıra ülkenin doğusuna yapmaya devam edeceğiz. Kapadokya bölgesiyle de ilgileniyoruz. 


TÜRKİYE'DE TURİZM SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİNİ NASIL GÖRÜYORSUNUZ? 


RUİ BARROS: Bütün pazarlar birbirinden çok farklı özellikler gösteriyor. Genel olarak, teknolojin sektörün gelişmesinde en büyük etkenlerden biri olduğunu söylemek mümkün. Sektör son 510 yıl öncesine göre hızla değişti. Bunda teknolojinin payı çok büyük. Teknoloji bizim sektörümüzün gelişmesinde ve müşterilerimizin satın alma davranışlarında en önemli etken ve biz de bu nedenle doğru teknoloji yatırımlarına odaklanmaya devam etmek zorundayız. Çok farklı bir yeni nesil yetişiyor, bunların gelirlerini nerelere harcadığını ve neler talep ettiğini anlamak bizim için elzem. Şu anda 10 milyona yakın üyesi olan müşteri sadakat programımız bize müşterilerimizle yakın ilişkiler kurma ve isteklerini doğru analiz etme olanağı veriyor. Özelleştirilmiş hizmetlerin de sektörün geleceğini etkileyen ana faktörlerden biri olacağını söylemek mümkün. 


TEKNOLOJİ YATIRIMLARI VVYNDHAM İÇİN NEDEN ÖNEMLİ? 


RUİ BARROS: Web siteleri otellerin sunduğu hizmetleri duyurmak açısından elzem. VVeb siteleri bugünlerde mobil teknolojiyle uyumlu hale getiriliyor. Teknolojideki gelişmelere paralel olarak tablet ya da cep telefonlarına göre yeniden tasarlanıyor. Mobilizasyon giderek daha fazla önem kazanıyor. Biz de bütün bu gelişmeler doğrultusunda teknolojik yatırımlarımıza devam ediyoruz. Bir süredir üzerinde çalıştığımız Türkçe web sitemizi hizmete soktuk. 

Pazarın ihtiyaçlarına özel teknolojik yatırımlara ağırlık vermeye ve değer yaratmaya devam edeceğiz. 


ROBERT LOEVVEN: Gelecekte başarılı olmak istiyorsanız, altyapının yatırımcıların gelmesine olanak sağlayacak şekilde geliştirilmesi önemli. Yeni havaalanı buna iyi bir örnek. Yatırımların devam etmesi için Türkiye'deki ekonomik ve politik durumdaki istikrarın devamı gerekiyor. Türkiye'nin harika bir coğrafi konumu ve çok çeşitli tarihi değerleri var. Turistleri çekebilecek her türlü özelliğe sahip. Vize kolaylıkları gibi stratejilerle turizmde yükselmeye devam edecektir. 


TÜRKİYE'DEKİ REZERVASYON VE KONAKLAMA ALIŞKANLIKLARI KONUSUNDA BİR ARAŞTIRMANIZ OLDU MU? 


RUİ BARROS: Mobil bu alanda da yükselişte, insanlar kısa sürede en net bilgiye ulaşmak istediklerinden telefonla iletişim hâlâ çok önemli bir yer tutuyor. Müşterilerin daha düşük maliyetli dağıtım kanallarına yönelmesi, otellerin kâr marjlarını arttırabiliyor. Biz de müşterilerimizi daha düşük maliyetli dağıtım kanallarına yönlendirmek konusunda yatırımlar yapıyoruz. Bildiğiniz üzere seyahat acentaları kanalıyla gelen müşteriler fazla komisyon bedelleriyle karşı karşıya kalabiliyor. Biz bunları mümkün mertebe dengelemek ve maliyetleri düşürmek adına çok çalışıyoruz. 


ROBERT LOEVVEN: Açık ara en hızlı büyüyen kanalın mobil olduğunu söylemek mümkün. 


Yurt Gazetesi 


Geri Dön