28 / 12 / 2024

Yabancı turistler İzmir'i batılı, modern, yaratıcı, dürüst ve neşeli olarak niteledi!

Yabancı turistler İzmir'i batılı, modern, yaratıcı, dürüst ve neşeli olarak niteledi!

Katılımcılardan kenti insan kişilik özellikleriyle tanımlaması istenen ankette, kruvaziyer ve sağlık turizmi için İzmir'e gelen turistler kenti, Batılı, modern, yaratıcı, dürüst, neşeli ve arkadaş canlısı olarak nitelendirdi




İzmir'e kruvaziyer ve sağlık turizmi amacıyla gelen yabancı konukların, kenti, "Batılı, modern, yaratıcı, dürüst, neşeli ve arkadaş canlısı" olarak nitelendirdiği belirlendi. 


Yaşar Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Turizm ve  Otel İşletmeciliği Programı Öğretim Görevlisi Özge Adan'ın tamamladığı doktora tezi, İzmir'e gelen turistlerin kentle ilgili düşüncelerini ortaya koydu. 


Kente son 1 yıl içerisinde kruvaziyer ve sağlık turizmi amacıyla gelen toplam 450 yabancı konukla yapılan anket çalışmasında, katılımcılardan kenti insan kişilik özellikleriyle tanımlaması istendi. Anket çalışması sonucunda, katılımcıların İzmir'i, "Batılı, modern, yaratıcı, dürüst, neşeli ve arkadaş canlısı" olarak nitelendirdikleri görüldü. 


Dr. Özge Adan, tez çalışmasında hem kruvaziyer hem de sağlık turizmi amacıyla gelen turistlerin, kenti nasıl algıladıklarını ve beklentilerini araştırdığını belirterek, her iki pazar grubunun da kenti ortak kişilik özellikleriyle tanımladıklarını tespit ettiğini ifade etti. 


İzmir turizminin gelişmesi için önerilerde de bulunan Adan, şunları kaydetti: 


"İzmir'in gelişimi, kentin özellikleri bozulmadan sağlanmalı ve bu algı sürdürülebilir kılınmalı. Yerel yönetimler tarafından da turlar geliştirilmeli. Ayrıca turların güzergahları çeşitlendirilmeli ve kruvaziyer ile gelen turistlerin  İzmir  ilinde daha uzun süreli olarak kalmaları sağlanmalı. Türkiye’nin Avrupa'ya olan yakınlığı göz önünde bulundurulduğunda kente kruvaziyer ile gelen turistlerin tekrar ziyaret etme olasılığını arttırmakta. Bu durum İzmir  ve hatta Türkiye için bir fırsat olarak değerlendirilmeli. 


Sağlık turizminde ise bir kentin sağlık olanakları kadar iklim faktörü de çok önemli. Bu açıdan değerlendirildiğinde, özellikle İskandinav ülkeleri gibi soğuk iklime sahip ülkelere yapılacak olan sağlık turizmi kapsamındaki pazarlama faaliyetlerinde İzmir'in iklimi üzerinde durulmalı. Bu kapsamda iklim koşullarını elverişliliği konusunu çağrıştıracak uygun destinasyon sloganları ve logoları geliştirilebilir. Böylece İzmir’in sağlık amacı ile gelen turistlerin akıllarında daha kalıcı bir şekilde kalmaları sağlanabilecek." 


AA


Geri Dön