17 / 11 / 2024

Yapı Fuarı'nın bu yılki konuk ülkesi Kazakistan!

Yapı Fuarı'nın bu yılki konuk ülkesi Kazakistan!

İnşaat sektörünün tüm paydaşlarını bir çatı altında toplayan Yapı Fuarı - Turkeybuild İstanbul; TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde bugün kapılarını ziyaretçilere açıyor..




İnşaat sektörünün tüm paydaşlarını bir çatı altında toplayan Yapı Fuarı - Turkeybuild İstanbul; TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde bugün kapılarını ziyaretçilere açıyor. Alanı genişleyen fuar kapsamında bu yıl, Türkiye için özel bir önem taşıyan Kazakistan ağırlanacak. 


Türkiye'nin ilk ihtisas fuarını düzenleyen ve bu alandaki en köklü şirketlerden biri olan YEM Fuarcılık, "Yapı Fuarları -Turkeybuild" ile 38 yıldır sektörün en kapsamlı organizasyonlarına imza atıyor. 


Dünyanın beş büyük yapı fuarından biri olan "Yapı Fuarı Turkeybuild İstanbul", "Türkiye'nin de içinde bulunduğu Balkanlar, BDT ülkeleri, Orta Doğu ve Kuzey Afrika'yı kapsayan bölgenin en büyük yapı malzemeleri fuarı" olma özelliğini taşıyor. 


"Yapı Fuarları -Turkeybuild" konseptiyle hayata geçirilen organizasyonların en dikkat çekici noktalarından biri de, her yıl hem İstanbul, hem  Ankara  hem de İzmir'de düzenleniyor olması. Üç büyük ilde gerçekleştirilen bu fuarlar, paydaşları bir araya getirerek inşaat sektöründe yeni pazarlar yaratılmasına ve iç hacminin büyütülmesine katkı sağlıyor. Türkiye'yi uluslararası arenada temsil eden bu fuarlarda en yeni malzemeler, yeni teknolojiler ve stratejik hizmetler sergileniyor. 


Söz konusu üç fuarın her yıl ortalama 180 bin yerli ve yabancı ziyaretçiyi ağırladığını ifade eden YEM Fuarcılık Genel Müdürü Burcu Başer; yeni ihracat kapıları, yeni işbirlikleri ve satın almalar için yıl boyunca yüksek tempolu bir çalışma sürdürdüklerini kaydetti. 


Yapı Fuarı - Turkeybuild İstanbul'un 2015 ayağında, 105 ülkeden bin 250 firmanın katılım göstereceğini belirten Başer; "Yatırımlarımızı fuarlarımızı geliştirme ve sağladığı faydayı artırma yönünde kullanıyoruz. Yurt dışı tanıtım çalışmalarımızda ise bölgenin üretim üssü olan Türk yapı sektörünü anlatıyor, bölge için taşıdığı önemi ve potansiyeli aktarıyoruz" dedi. 


YOĞUN İLGİ VE KATILIM 

Öte yandan, sektörün tüm alt gruplarını bünyesinde barındıran Yapı Fuarı - Turkeybuild İstanbul, 111 bine yakın ziyaretçisine çok daha büyük bir alanda ev sahipliği yapacak. Yoğun ilgi ve katılımdan kaynaklanan talepler sonucunda fuar alanının genişliği, yüzde b 20 arttırıldı, salon sayısı ise 14'e çıkarıldı. l Böylece 17 bin 400 sektörel ürün, hizmet ^ ve teknolojinin sergileneceği mekân, * genişletilmiş ve kapsamlandırılmış oldu. 


Yapı malzemeleri alanında faaliyet gösteren sektör mensuplarına ticaret kapılarını açan fuarın bir diğer önemli özelliği ise, yürütülen ihracat odaklı "Alım Heyetleri Organizasyonları". 

Konuyla ilgili görüş bildiren Genel Müdür Burcu Başer; "Gerçekleştirdiğimiz etkin tanıtım çalışmaları ve 'Yurt Dışı Alım Heyetleri Organizasyonu' neticesinde, fuarımıza geçen yıl 117 ülkeden 7 bin 921 yabancı ziyaretçi katıldı. Yani yabancı ziyaretçi sayımız bir önceki yıla göre yüzde 20 artış gösterdi. Bu yıl da, çalışmalarımızı çeşitlendirdiğimiz ve işbirliklerimizi arttırdığımız için yükselttiğimiz yabancı ziyaretçi hedefine ulaştığımızı hep birlikte göreceğiz" mesajını verdi. 


Bu yılın konuk ülkesinin Kazakistan olacağını vurgulayan Başer, açıklamasını şu sözlerle sürdürdü: "Dört yıldır başarıyla sürdürülen 'Konuk Ülke Projesi' 2015'te Kazakistan ile devam edecek. İki ülke ilişkilerinin geliştirilmesinde önemli bir platform yaratacak proje kapsamında, Türkiye ve Kazakistan'dan konunun üst düzey yetkilileri bir araya gelecek. Bilindiği gibi Kazakistan, Türk yapı malzemeleri ve yurt dışı müteahhitlik sektörü açısından oldukça önemli bir ülke. Türk müteahhit firmaları için Kazakistan; Rusya, Türkmenistan, Libya ve Irak'tan sonra en çok iş üstlenilen beşinci büyük pazar konumunda. Enerji ihracatına bağlı olarak yüksek dış ticaret fazlası veren ve önemli bir fon birikimine sahip bir ülke olan Kazakistan, enerji gelirleri ile oluşan kamu fonlarını büyük ölçüde altyapı yatırımları için kullanıyor. 

Kazakistan inşaat sektörü yılda ortalama yüzde 4.2 oranında büyüyor. Kazakistan, 2014'te inşaata 15.17 milyar dolar harcadı ve 6.9 milyar dolarlık inşaat malzemesi ithal etti. Türk müteahhitlik firmaları 1972 - 2014 arası dönemde Kazakistan'da 19.28 milyar dolar tutarında 408 adet proje üstlendi. Kazakistan'da inşaat harcamalarının 2020 yılına kadar yıllık ortalama yüzde 13 büyüyeceği ve 2020 yılında 30 milyar dolara ulaşılacağı öngörülüyor. Hızla büyüyüp gelişen Kazakistan, Türk inşaat sektörü bakımından çok ciddi bir potansiyel taşıyor." 


"İNŞAAT, TÜRKİYE'NİN LOKOMOTİF SEKTÖRÜDÜR"

Dünyanın 19'uncu, Avrupa'nın 6'ncı, Ortadoğu'nun ise en büyük ekonomisi olan Türkiye, 77 milyonluk dinamik nüfusuyla oldukça önemli bir pazar. Avrupa, Asya, Afrika ve Orta Doğu pazarlarına erişim kolaylığı sunan stratejik konum avantajı ise, Türkiye'yi tam bir cazibe merkezi konumuna yükseltiyor.

YEM Fuarcılık Genel Müdürü Burcu Başer'in aktardığı verilere göre, Türk yapı malzemeleri sektörü 2014'iin ilk dokuz ayında 21.21 milyar dolarlık ihracatla cari fazla veren sektörlerden biri oldu. 

Türkiye'nin yapı malzemesi ihraç ettiği ilk 20 ülke ise değişmedi. Mevcut pazarlar içinde Mısır, İran, ABD, İngiltere. Romanya, Kazakistan, Gürcistan, Almanya ve İsrail yönünde hızlı ihracat artışları gerçekleşti. 


Bu yıl inşaat malzemesi ihracatına dair birkaç sınırlayıcı unsurun göze çarptığını belirten Burcu Başer, "Enerji ihraç eden ülke pazarlarımızda inşaat malzemelerine talebin yavaşlaması ve gerilemesi eğilimi bulunuyor. Yurt dışı müteahhitlik işlerimizde de yakın ve komşu enerji ihraç eden ülke pazarlarındaki yavaşlamanın etkisi görülebilir" dedi. Avrupa Birliği inşaat sektöründeki toparlanmanın, muhtemel kayıpları telafi edebileceğini vurgulayan Başer; analizini şöyle noktaladı: "İnşaat sektörü, genel anlamda ülke ekonomimizin lokomotiflerinden biridir. 2014 yılında Türkiye ekonomisi 2.9 büyürken, inşaat sektörü yüzde 2.2 büyüdü. 2015'te ise bu oranın ülke ekonomisine paralel olarak yüzde 3 olacağını öngörüyoruz. Tabii sürdürülebilir büyüme için sektörler arası sinerji yaratılması, mevcut pazarların korunması ve yeni pazarlar bulunması gerekiyor. Bu noktada fuarlara, çok önemli görevler düşüyor." 



Sabah Ek


Geri Dön