Yapı kullanım izin belgesini kim alır?
Belediyenin Yapı Kontrol Müdürlüğü tarafından düzenlenen ve binanın ruhsat eklerine uygunluğunu gösteren belgeye Yapı kullanım izin belgesi deniyor. Peki, Yapı kullanım izin belgesini kim alır?
Yapı kullanım izin belgesini kim alır?
Yapı kullanım izin belgesi Belediyenin Yapı Kontrol Müdürlüğü tarafından düzenlenen, binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını belirten; ruhsat bilgilerini, tapu kaydını, bağımsız bölümlerin cinslerini, numaralarını, metrekarelerini, sınıflarını, mal sahiplerini gösteren belgeye deniyor.
Bir taşınmaza yapı kullanım izin belgesi alabilmek için ilk olarak ruhsatlı olarak inşa edilen yapının inşaat çalışmalarının bitmiş olması gerekiyor. Yapı ruhsatı alındığı tarihinden 2 sene içinde inşaatına başlanmış olması gerekiyor ve inşaat çalışmalarının 5 sene içerisinde bitmiş olması gerekiyor. Yapı kullanım belgesi alabilmek için bazı şartlar oluyor. Yapı kullanım izin belgesi alabilmenin şartları aşağıda yer alıyor;
1. Yapı Denetim Firması ya da Teknik Uygulama Sorumlularından binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapıldığını belirten teknik rapor,
2. Binanın her cephesinden çekilmiş 13 x 18 cm ebatlarında renkli fotoğraflar.
Belediyenin Yapı Kontrol Müdürlüğü teknik personeli tarafından her hafta salı günleri Yapı Denetim Şirketleri tarafından kontrollüğü yapılan binalar, her hafta perşembe günleri ise Teknik Uygulama Sorumluları tarafından kontrollüğü yapılan binalar için yerinde ruhsat ve eklerine uygunluğunun kontrolü yapılmaktadır. Yapılan incelemeler sonucunda ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılan binaların Yapı Kullanma İzin Belgesi almak için gerekli olan evrakları tamamladıktan sonra Yapı Kullanma İzin Belgeleri düzenlenir.
Ruhsat ve eklerine uygun olarak yapıldığı belirlenen binalar için;
1. Sosyal Sigortalar Kurumu`ndan Sigorta Borcu Yoktur yazısı,
2. Vergi Dairesi`nden 2 Nolu Harç Ödendi Belgesi,
3. Binada sığınak olması durumunda Sivil Savunma Müdürlüğü`nden Sığınak Uygunluk Raporu,
4. Binada yangın merpeni olması durumunda İtfaiye Müdürlüğü`nden Yangın Merpeni veya Yangın Holü Uygunluk Raporu,
5. Her bir bağımsız bölüm için İskan Harç ve Ücrerleri, binada asansör bulunması halinde Asansör İşletme Ruhsatı Ücreti ve Asansör Proje Tasdik Ücreti yatırılarak Yapı Kullanma İzin Belgesi düzenlenir.
Yapı kullanım izin belgesini kim alır?
Arsa sahibi müvekkil ile müteahhit arasında kat karşılığı inşaat sözleşmesi yapılıyor. Bu sözleşmeye göre yapı kullanım izin belgesini müteahhitin alması gerekiyor.
Yapı kullanım izin belgesi alınmazsa ne olur?
Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com