22 / 12 / 2024

Yapı ruhsatı alma aşamaları!

Yapı ruhsatı alma aşamaları!

Yapı ruhsatı alma aşamaları, hazırlanan belge ve projelerle müracaatın yapılması ile başlıyor. İlgili ruhsat memuru tarafından belgeler doğrultusunda hazırlanan projelerin kanun ve yönetmeliklere uygunluğu inceleniyor...




Yapı ruhsatı alma aşamaları!


İnşaat Ruhsatı 3194 sayılı İmar Kanununun 20,21 ve 22. maddeleri ile 3030 sayılı Kanun kapsamı dışında kalan Belediyeler Tip İmar Yönetmeliği'nin 57.maddeleri esas alınarak veriliyor.


Yapı ruhsatı almak için belediye sınırları içerisinde belediyeye, belediye sınırları dışarısında ise Valilik bürolarına, yapı sahipleri veya kanuni vekillerince dilekçe ile müracaat ederek aşağıda belirtilen evrak ve koşullar oluşunca yapı ruhsatı veriliyor. Yapı ruhsatı alma aşamaları na geçmeden önce dilekçeye ek olarak aşağıdaki belgeler isteniyor:


1. Son tarihli tapu 

2. Hissedarların muvaffakatı veya vekaleti 

3. İmar durumu (Belediye İmar Müdürlüğü) 

4. Ölçülü çap (Kadastrodan) 

5. Ölçekli çap (Kadastrodan) 

6. Yol kotu tutanağı (Belediye Harita Müdürlüğü)

7. Kanal kotu tutanağı (Belediye Fen İşleri Müdürlüğü) 

8. Aplikasyon dosyası (Harita uygulama sorumlusu) 

9. Aplikasyon krokisi ( Belediye Harita Müdürlüğü) 

10. Jeolojik rapor (2 nüsha) 

11. Mimari proje (5 nüsha) 

12. Statik proje (5 nüsha) 

13. Zemin etüd raporu (2 nüsha) 

14. Elektrik projesi (5 nüsha) (Tedaş onaylı) 

15. Isı yalıtım projesi (5 nüsha) 

16. Sıhhı tesisat projesi (5 nüsha) 

17. Kalorifer projesi (5 nüsha) 

18. İstinat duvarı projesi (5 nüsha) (Fen İşlerinden onaylı) 

19. Fenni mesullere ait imza sirküleri(vatandaş ile fenni mesul arasındaki özleşmeler) 

20. Proje müellifleri ve fenni mesullerin müellif ve mesuliyet belgeleri (noter onaylı taahhütnameleri) 

21. Sürveyan belgeleri 

22. Sığınak raporu 


Yapı ruhsatı alma aşamaları!

İmar Kanununun 22.maddesine istinaden hazırlanan belge ve projeler ile müracaat yapılıyor. İlgili ruhsat memuru tarafından belgeler doğrultusunda hazırlanan projelerin kanun ve yönetmeliklere uygunluğu inceleniyor. Eksik ve yanlış bulunmuyorsa müracaat tarihinden itibaren 30 gün içinde ruhsat veriliyor. Eksik ve yanlış bulunması durumunda müracaat tarihi itibari ile 15 gün içinde eksik ve yanlışları bildiriliyor. Eksik ve yanlışlar bildirildikten sonra yapılacak müracaattan itibaren de en geç 15 gün içinde yapı ruhsatı veriliyor.



Yapı ruhsatları ve kullanım izinlerinde artış yaşandı!
İskan ruhsatı için istenen belgeler!
Yapı ruhsatı nedir?
Yapı ruhsatı alma şartları!



Nagihan AKDAŞ/Emlakkulisi.com



Geri Dön