Yargıcı, Londra ve Paris'te mağaza açıyor
Perakende sektörünün önde gelen isimlerinden Emir Yargıcı, krizin dünyayı derinden etkilediğini, buna karşılık, Türkiye'de görgüsüz tüketimin sürdüğünü belirterek, “Ayarı kaçmış bu ülkenin” dedi
Konfeksiyonda yabancı marka satmayan ender markalardan Yargıcı'nın sahibi Emir Yargıcı, yaşanan krize rağmen Türkiye'de görgüsüz tüketimin sürdüğünü söyledi.
“Bebek'te Ferrari ile dondurma yemeye geliyor insanlar” diyen Yargıcı, şöyle devam etti: “Her şeyin bir ederi vardır. İstanbul, Topağacı'nda vasat bir daire 1-2 milyon dolara satılıyor. Bunu söyleyince ranttan para kazananlar bozuluyor tabii, ama böyle bir para yok Türkiye'de.
365 gün çalışıp 6 ay otel odalarında yaşayacağım, ondan sonra gelip Topağacı'nda bir daireye servet dökeceğim. Kriz bir ayar çekti ama yeterli olmadı. O evin fiyatının 400 bin dolara inmesi gerekirdi. Hayatın makul seviyelerde olması lazım, ayarı kaçmış bu ülkenin. Bodrum'da bir içki 50 milyon, bir otel odasının fiyatı 400- 500 dolar olmamalı.”
Kadınların ince formülü
2001'de krizden bir çıkış yolu olarak aksesuara girdiklerini anlatan Yargıcı, “Krizi atlatmamız bütün Türk insanı için çok zor oldu. Alışveriş hacmi doğal olarak çok azaldı.
Bu dönemde aksesuar işine girdik” diye konuştu. Nişantaşı, Etiler, Ortaköy gibi belli merkezlerde yeni mağazaları Yargıcı Accessories'ı açtıklarını hatırlatan Yargıcı, “Fiyatları pahalı olmadığı için hanımlar kriz döneminde alışveriş mutluluğunu aksesuarla tatmin etti” dedi.
Yargıcı'nın kızı Nazlı, butik tostçu oluyor
Emir Yargıcı, kızı Nazlı Yargıcı'nın, konfeksiyon işinde çalışmak istemediğine karar vererek kendi işini kurmayı istediğini söyledi.
“Kızım denedi ama sevmedi. Nazlı çok güzel tost yapıyor ve bunu butik bir kafeye dönüştürmek istiyor” diyen Yargıcı, kızının bugünlerde Nişantaşı Mim Kemal Öke Sokağı'nda kendi kafesini açacağını ifade etti.
Londra ve Paris'te mağaza açıyor
Yargıcı, son dönemde özellikle aksesuarlarıyla ön plana çıkan Yargıcı'nın belli noktalarda açtığı mağazaların Türkiye için yeterli olduğunu ve bu yüzden yurtdışındaki ilk mağazasını Fransa'da (Paris) açacağını söyledi.
Yargıcı'nın bir sonraki hedefi ise İngiltere'nin başkenti Londra. Amaçlarının Fransa'daki moda dünyasının içine girmek olduğunu söyleyen Yargıcı, imalatçı olmanın avantajlarını kullandıklarını söyledi.
Nişantaşı'ndaki bütün köşelerde yabancı markaların satıldığını söyleyen Yargıcı, “Türk kalabilmek önemli. Ama bunun bir bedeli var, kardan feragat ediyoruz” dedi. Kendi parasını kazanan, şehirli, çağdaş kadına yönelik koleksiyon ürettiklerini söyleyen Yargıcı, “Niş bir markayız. Sunumu güzel ve ürünü makül fiyata yapmaya çalışıyoruz” diye konuştu.
Songül Hatısaru/Milliyet