Sektörel

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde son durum!

Dünyanın en geniş asma köprüsü özelliği taşıyan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde sona yaklaşıldı. İki yakayı birleştirecek olan bin 408 metre uzunluklu ana açıklıktaki tabliyenin 969 metresinin yapımı tamamlanırken, geriye 439 metre kaldı.

Dünyanın en geniş asma köprüsü özelliği taşıyan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde sona yaklaşıldı. İki yakayı birleştirecek olan bin 408 metre uzunluklu ana açıklıktaki tabliyenin 969 metresinin yapımı tamamlanırken, geriye 439 metre kaldı.


Gelecek yıl tamamlanması beklenen ve İstanbul trafiğini rahatlatacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar 24 saat devam ediyor. çalışmalardanki son durumu denizden ve havadan görüntülendi. Edinilen bilgilere göre, her iki yakadaki kulelerde deniz seviyesinden 304,5 metre yükseklikte betonarme imalatlar tamamlandı, geçici iskelelerin söküm işleri de devam ediyor. Betonarme tabliye dış kenarlarındaki yaya yollarının (walkway) yapımı devam ederken, Avrupa yakasında 19 adet ve Asya yakasında da 19 adet olmak üzere 38 adet standart çelik tabliye segmenti ve 2 adet geçiş segmenti ile birlikte toplam 40 adet çelik tabliye segmenti yerleştirildi.


ÇALIŞMALAR HIZLA SÜRÜYOR


Geriye kalan 19 adet çelik tabliye segmentinin üretimi, halen Tuzla ve Altınova'daki tesislerde devam ediyor. İki yakayı birleştirecek olan bin 408 metre uzunluklu ana açıklıktaki tabliyenin 969 metresinin yapımı tamamlanırken, geriye 439 metre kaldı. Ankraj bloğundaki betonarme imalatlar tamamlanırken, ana kablonun montaj işleri de devam ediyor. Kule semerleri ve dağıtım semerlerinin imalat ve montajları tamamlandı. Kediyolu (catwalk) yapımı ve kablo bileziklerinin üretimi tamamlandı ve şantiye sahasına nakledildi. Askı halatlarının montajına da yakında başlanacak. Kule üst bağlantı kirişi panellerinde montaj işleri ise Ferhat Demirbilek ve Serkan Ödemiş gibi formenlerin çalışmalarıyla devam ediyor.


400 Güney Koreli iş başında


Köprü şantiyesinde çalışan Türk ve Güney Koreli personel arasındaki ilişkiler ise dostluğa dönüşmüş durumda. Şantiyede tercümanlık yapan Serkan Ödemiş, "Türkler Korelilere 'Korenin neresindensin' diye sorabiliyor. Koreliler de 'Söylesem bilecek misin?' moduna girebiliyor. Yüklenici firma Hyundai'nin Şantiye Mühendisi Teddy Hwang ise 3. Köprünün ana şantiyesinde 200 Türk, 400 Güney Koreli personelin çalıştığını söyledi. Hwang, dünyadaki en iyi köprüyü inşa ettiklerini ifade ederek "dünyanın en geniş asma köprüyü yapıyoruz" değerlendirmesi yaptı.


-Demiryoluna ayrılan şerit sayısı 2


-Yatırım maliyeti 4,5 milyar TL


-Köprüde 8 şeritli otoyol


-Genişlik 59 metre


-Uzunluk 1.875 metre


Sabah