Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün açılış tarihi değişmeyecek!
Başbakan Binali Yıldırım, bugün Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde incelemelerde bulundu. Başbakan Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün planlandığı gibi 26 Ağustos’ta açılacağını söyledi.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. köprü) ne zaman açılacak? sorusunun yanıtını merak eden vatandaşlar haberimizden yanıtı ve son gelişmeleri öğrenebilirler. Başbakan Binali Yıldırım, bugün Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde incelemelerde bulundu. Açılışına iyice yaklaşılan 3. köprüde son çalışmalar yapılıyor. İşte köprünün açılış tarihi.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. köprü) ne zaman açılacak? İstanbul'un 3. köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün açılışı için geri sayım başladı. Vatandaşların da sabırsızlıkla beklediği 3. köprünün açılış tarihi belli oldu. Başabakan Binali Yıldırım'ın bugün gerçekleştirdiği incelemelerde son çalışmaların yapıldığı görüldü. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün açılış tarihi 26 Ağustos olarak belirlendi. İşte köprüden son gelişmeler. Başbakan Yıldırım, 3.köprüde incelemelerde bulundu.
Başbakan Binali Yıldırım, 26 Ağustos'ta açılışı yapılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde incelemelerde bulundu.
Başbakan Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyolu'nu kullanarak, köprünün Anadolu Yakası'ndaki ayağına geldi. Yıldırım ve beraberindekiler, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ortasına kadar ilerledi.
Burada makam aracından inen Yıldırım, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ve Karayolları Genel Müdürü İsmail Kartal'dan köprü hakkında bilgi aldı.
Yıldırım, daha sonra makam aracının direksiyonuna geçerek köprünün devamını aracıyla katetti.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün kuleleri son halini aldı
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde montajı tamamlanan kule şapkalarının yerleştirilmesinin ardından, 322 metre yüksekliğindeki köprü kuleleri son halini aldı.
3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesini yüklenen IC İÇTAŞ-Astaldi Konsorsiyumu (ICA) tarafından yapılan açıklamada, son imalat çalışmaları tamamlanan köprüde kule şapkalarının (Tower Tip Cover) montajının bitirildiği kaydedildi.
Açıklamada, böylece Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 322 metrelik kulelerinin son halini aldığı aktarıldı.
Köprüde toplam 176 adet eğik askı halatın montaj işleminin yapıldığı ve yaklaşık 6 bin 500 kilometre kablo çekimi gerçekleştirildiği anlatılan açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
"Kule şapkası, kulelerin üstünde bulunan ana kablo semerlerini çevre koşullarına karşı koruyan ve aynı zamanda köprü mimarisinin de tamamlayıcı son yapı elemanı olan, 25 metre yüksekliğe sahip çelik konstrüksiyon yapıdır. Yapının toplam ağırlığı 140 ton. Kule şapkası 9 parçadan oluşuyor. Bu parçalar, kulelerin en üstlerine kule vinçler yardımıyla kaldırıldı ve montajları parça parça yapıldı. Birleştirildiğinde yaklaşık 25 metre yüksekliğe sahip olan çelik konstrüksiyon yapının dış cephesi özel dizayn edilmiş fiber beton paneller ile kaplandı. Çelik konstrüksiyon yapının dışına toplamda 330 adet özel üretilmiş fiber beton paneller monte edildi."
- "Çok hassas ölçme çalışmaları gerçekleştirildi"
Açıklamada, beton paneller ve aralarındaki izolasyon malzemesinin, olumsuz çevre koşullarına karşı yüksek dayanıklılığa sahip olduğu belirtilerek, köprünün damper pistonlarında montaj işleminin tamamlandığına işaret edildi.
Köprüyü taşıyacak iki sistemden biri olan eğik askı halatlarının damper pistonlarının konulmasıyla toplam 176 adet olan eğik askı halatlarının salınımlarının önüne geçildiği bildirilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Damperler, eğik askı halatlarda yapısal veya çevresel faktörler sonucunda oluşabilecek salınımları, içlerinde bulunan pistonlar sayesinde sönümleyen ve kısıtlayan yapısal elemanlar. Damper montajları arka açıklıklarda mayıs ayında, ana açıklıkta haziranda tamamlandı. Toplamda 100 kişinin üstünde bir ekiple damper montajı yapıldı. Burada çok hassas ölçme çalışmaları gerçekleştirildi. Çünkü toleransımız 20 milimetre kadardı.
Son bölümde ise damper pistonlarının montajı yapıldı. Damper pistonları, kaynakları biten damper ve eğik askı halatlarına çalışma sepetli vinç yardımıyla takıldı. Damper pistonları, yapısal veya çevresel faktörlerden doğacak salınımları engellemek amacıyla yerleştirilen hidrolik pistonlardır. Bu sayede toplam 176 adet olan eğik askı halatlarının salınımlarının önüne geçilmiş oldu."
Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. köprü) ne zaman açılacak? sorusunun yanıtını merak eden vatandaşlar haberimizden yanıtı ve son gelişmeleri öğrenebilirler. Başbakan Binali Yıldırım, bugün Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde incelemelerde bulundu. Açılışına iyice yaklaşılan 3. köprüde son çalışmalar yapılıyor. İşte köprünün açılış tarihi.
Yeni Şafak
Haber Anadolu Ajansı'nda şöyle yer aldı
Başbakan Binali Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 26 Ağustos'ta açılacağını belirterek, "Bu eserler Türkiye'nin geleceğini gösteriyor, bu eserler Türkiye'nin 2023 hedeflerine kararlılıkla devam ettiğini gösteriyor. Her ne kadar FETÖ terör örgütü, bölücü terör örgütü ülkemize zarar vermeye gayret etse de milletimizin sağlam iradesiyle evelallah bunların üstesinden geldik, gelmeye devam edeceğiz ve ülkemize, milletimize yakışan eserleri kazandıracağız." dedi.
Yıldırım, 26 Ağustos'ta açılışı yapılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde incelemelerde bulundu.
İncelemelerinin ardından gazetecilere açıklama yapan Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 26 Ağustos'ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla açılacağını, ayrıca birçok ülkeden devlet ve hükümet başkanlarının da bu açılışa davetli olduğunu söyledi.
Köprünün muazzam bir eser olduğunu ifade eden Yıldırım, "Bu sadece bir köprü değil, Yavuz Sultan Selim Köprüsü 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş olmak üzere toplam 8 şerit. Ortasında bir de tren yolu var. Dolasıyla 10 şeridi bulan, dünyanını en geniş açıklığına sahip köprüsü. Ayrıca köprünün bir başka özelliği de kule yüksekliği yine dünyada 322 metre ile en yüksek köprü. Bir de dizaynı da farklı. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile aynı şekilde değil. Proje eğik kablolu, dikey kablolu yani hibrit bir proje. Kuleler de dikey değil, A şeklinde, tepede birleşen iki büyük sütundan oluşuyor. Dolasıyla köprünün birçok ilkleri, özellikleri var. Sadece bir ulaşım aracı değil, aynı zamanda bir kimliği, ruhu, mühendislik değeri olan bir proje." diye konuştu.
Köprünün devamında, ana yollar ve katılım yollarıyla toplam 217 kilometre otoyol bulunduğunu anımsatan Yıldırım, şunları kaydetti:
"Bazen Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlı yolları diye söyleniyor. Bu projeye esas itibarıyla Kuzey Çevre Otoyolu demek daha doğru. İstanbul'un Fatih Sultan Mehmet Köprüsü TEM otoyoluna bağlanıyor, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü E5'e bağlanıyor. Bu Yavuz Sultan Selim Köprüsü de boğazın en kuzeyinden geçerek İstanbul'un en dış çevre yolunu oluşturuyor. Bu ne demek, Avrupa Yakası'nda Kınalı tarafından giren bir araç Anadolu Yakası'ndan Sultanbeyli Kurtköy'ü geçtikten sonra katılabilecek, ondan sonra istiyorsa Osmangazi Köprüsü'nden Bursa ve İzmir, istiyorsa İzmit istikametinden devam edecek.
Ayrıca buna ilaveten yine 3. Havalimanı'ndan itibaren Mahmutbey'e şimdi bağlantı olacak, onu da açıyoruz. Ama yakında inşaatına başlanacak 180 kilometrelik bir devamı var. O da Kınalı'ya bağlanacak. Burada da Anadolu Yakası'nda yine Kurtköy'den Akyazı'ya, aşağı yukarı 160 kilometrelik bir uzunluk var. Önümüzdeki 2,5 senede bunlar da tamamlandığında doğu-batı istikametinde 3 ayrı otoyol oluyor. Ayrıca Osmangazi ve önümüzdeki sene temelini atacağımız Çanakkale 1915'i de koyduğumuz zaman Ege'ye doğrudan Trakya'dan bağlantı olacak. Ayrıca yine Osmangazi ile de Marmara'dan güneye, Bursa'ya, Balıkesir'e, Manisa'ya veya Yalova'ya, Eskişehir'e, bütün Ege ve İç Anadolu Bölgesi'ne de böylece ulaşım problemini çözmüş olacağız."
Köprünün başta İstanbul'a, ülkeye ve millete hayırlı olması dileğinde bulunan Yıldırım, "Bu eserler Türkiye'nin geleceğini gösteriyor, bu eserler Türkiye'nin 2023 hedeflerine kararlılıkla devam ettiğini gösteriyor. Her ne kadar FETÖ terör örgütü, bölücü terör örgütü ülkemize zarar vermeye gayret etse de milletimizin sağlam iradesiyle evelallah bunların üstesinden geldik, gelmeye devam edeceğiz ve ülkemize, milletimize yakışan eserleri kazandıracağız." ifadesini kullandı.
Başbakan Yıldırım, şöyle devam etti:
"Bu muazzam eserin yapımında Ulaştırma Bakanlığımız, başta Bakanımız, Karayolları Genel Müdürlüğümüz ve bütün çalışanlarına teşekkür ediyoruz gayretleri için. Ayrıca bu muazzam eseri Türkiye'ye Türkiye'nin geleceğine güvenerek yapan IC Holding'e ve Astaldi ortaklığına da çok teşekkür ediyoruz. Olağanüstü bir gayretle çalıştılar, 3 yıl gibi bir sürede bu muazzam eseri ülkemize kazandırdılar."
- "Ekonomimiz dimdik ayakta"
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Yıldırım, Türk ekonomisinin durumu hakkındaki soru üzerine, "Ekonomimiz dimdik ayakta. Darbe sadece ekonomimizde şöyle bir etki yaptı, Rusya ile uçak krizi olduğu zaman ekonomik göstergelerde ne kadar değişim olduysa o hain darbe teşebbüsünden sonra da o kadar oldu. Dolayısıyla Türk ekonomisi, bankacılık sistemi, bu çok büyük bir hainlik, çok büyük bir olay, hiç tınmadı bile. Tıkır tıkır bütün sistem çalıştı. Borsayı bombaladılar, tahrip ettiler ama pazartesi günü hiçbir şey olmamış gibi borsa faaliyete başladı, bankalar, bankamatik makineleri falan hiçbir sıkıntı olmadı." dedi.
Merkez Bankası'nın piyasaya nakit verme ihtiyacı bile duymadığını vurgulayan Yıldırım, şöyle konuştu:
"En son nakdi Merkez Bankası, 28 Nisan'da vermişti, ondan beri bir şey vermediği gibi vatandaşlar ilk gün, darbeden sonraki ilk mesai günü 2,5 milyarlık dolar bozdurdu, bankalara yatırdılar. Bugüne kadar ise 11 milyar dolar, yani nereden bakarsan 30 milyar liradan fazla parayı bankalara getirdi yatırdılar, döviz bozdurarak. Vatandaş sadece bu hain darbe girişimini bastırmakla kalmadı, Türk ekonomisinin de bu darbeden etkilenmemesi için gereken her türlü katkıyı sağladı. Böyle bir millet, dünyada yok. Aziz Türk milletinin bir ferdi olmaktan, bir kez daha bu yaşadıklarımızı gördükten sonra gurur duydum."
AA