Yeni Zigana Tüneli'nin yüzde 68'i tamam!
Doğu Karadeniz Bölgesi'ni Orta Doğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu'nun geçtiği güzergahta inşa edilen, tamamlandığında dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise 14,5 kilometreyle en uzun çift tüplü kara yolu tüneli olacak olan Yeni Zigana Tüneli inşaatının yüzde 68´i tamamlandı...
Gümüşhane- Trabzon kara yolu üzerinde inşa edilen ve dönemin başbakanı Binali Yıldırım tarafından 17 Mart 2017'de temeli atılan Yeni Zigana Tüneli'nde delme çalışmaları, çift yönlü sürdürülüyor. Projeyle Gümüşhane'nin Torul ilçesine bağlı Köstere köyü mevkisi ile Trabzon'un Maçka ilçesine bağlı Başarköy köyü arasında, her biri 14,5 kilometre ve toplam 29 kilometre uzunluğunda çift tünel yapılıyor.
Sabah Gazetesin'de yer alan habere göre, Yeni Zigana Tüneli ile Başarköy Vadisi'nden 1015 metre kotundan girilip, 1264 metre kotuna yüzde 3,30 eğimle tırmanılacak. Yüzde 0,85 eğimle de inilerek, Köstere Vadisi'nden 1212 metre kotundan çıkacak tünelle Zigana Dağı aşılacak.
GÜMÜŞHANE- TRABZON ULAŞIMINI 40 DAKİKA KISALTACAK
Mevcut Zigana Tüneli, yaklaşık 1800 metre kotlarından geçerken, Yeni Zigana Tüneli'ne ise yaklaşık 800 metre daha düşük kottan girilerek, Zigana Dağı geçilecek. Tünel, Gümüşhane ile Trabzon arasındaki ulaşım süresini 40 dakika azaltacak. 2021 yılında hizmete alınması hedeflenen tünel, 1 milyar TL'ye mal olacak.
Yeni Zigana Tüneli'nin yüzde 68´i tamamlandı. Doğu Karadeniz'i Orta Doğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu'nun geçtiği güzergahtaki Zigana, tamamlandığında dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise en uzun çift tüplü kara yolu tüneli özelline sahip olacak.
Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı'nı Ulaştırma Bakanlığı yapacak!