Zararına satış çimentoda kârları eritti
Ekonomik durgunluğun etkisiyle maliyetin altında satış yapan çimentocuların kârlarında düşüşler yaşandı.
Düşüşte lider Çimentaş
2008'in Ocak-eyül döneminde kârını artırabilen çimento şirketi olmadı. Kârı en fazla gerileyen şirket, yüzde 86'lık düşüşle Çimentaş oldu. Batısöke Çimento'nun kârı da yüzde 81 azaldı. Satış gelirleri en çok azalan şirket ise Afyon Çimento oldu. Set Holding'in yönettiği şirketin satışları yüzde 20,8 düştü. Yılın ilk dokuz ayında çimentoda iç talep yüzde 5 azalırken, farklı bölgelerde satış fiyatları yüzde 5-10 arasında geriledi. Elektrik fiyatlarındaki artışın yüzde 20 olduğu tahmin ediliyor. Klinker kapasitesinin 57 milyon tonu aştığı sektörde üreticiler ilk dokuz ayda maliyetlerinin altında satışlar yaptı. Yeni kapasiteler en az ekonomik durgunluk kadar karlılıkları etkiledi.
Satışı en çok artan Nuh
İlk dokuz ayda sektörün satış gelirleri yüzde 9,4'lük artışla 3.2 milyar YTL'den 3.5 milyar YTL'ye çıktı. Bu dönemde satışlarını diğer şirketlere oranla en fazla artıran şirket Nuh Çimento oldu. Nuh Çimento'nun satışları yüzde 22,6'lık artışla 664 milyon YTL'ye çıktı. Satışlarını en çok artıran ikinci şirket ise Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK) bünyesindeki Mardin Çimento oldu. Şirketin satışları yüzde 20 artı.
2009 kayıp yıl olacak
OYAK Çimento Grubu Koordinatörü Güney Arık, 2009'un çimento sektörü için kayıp bir yıl olacağını söyledi. 2009'da yeni bir düşüş dalgasının yaşanacağının öngörüldüğünü belirten Arık, planlamalarını buna göre yaptıklarını söyledi. Arık, öngörülerinin hacmin tekrar yüzde 5 gerileyeceği ve fiyatların nominal bazda aynı kalırken maliyetlerdeki yükselişini sürdüreceği yönünde olduğu bilgisini verdi.
Referans