Zeytinburnu tramvayı yeraltına alınacak!
İBB Meclisi'nde Zeytinburnu’ndan geçen tramvay hattının, yaklaşık 2 kilometresinin yeraltına alınmasıyla ilgili imar planı değişikliği kabul edildi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin Kadir Topbaş döneminde projelendirdiği Zeytinburnu Tramvay hattının yer altına alınması ile ilgili imar planı değişikliği Meclis'te görüşüldü.
25 yıllık ulaşım sorunu
Mehmet Demirkaya'nın haberine göre, tramvayın geçtiği yolun yeterince geniş olmaması ve aynı yolun lastik tekerlekli araçlar tarafından da kullanılmasına çözüm bulundu. Yaklaşık 25 yıldır devam eden sıkıntı çözülecek.
Trafik sıkıntısı bitecek
Ulaşım ve Trafik Komisyonu Raporu olarak, İBB Meclis gündeminde yer alan, tramvay hattının yeraltına alınmasıyla ilgili teklifte şu ifadeler kullanıldı:
“Proje konusu tramvay hattında yüksek yolculuk talebi sebebiyle yoğunluk oluşturduğu, hattın geçtiği güzergahın İstanbul'un en işlek koridorlarında yer aldığı, yer yer karayolu trafiği ile karışan tramvay hattının oldukça düşük işletme hızlarıyla hizmet vermek durumunda kaldığı, diğer taraftan güvenlik ve kaza riskleri de önemil boyutta bir tehdit oluşturduğu belirtilmiş ve Raylı Sistem Projeler Müdürlüğü olarak, T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay hattının ürettiği bu sorunlara çözüm bulmayı amaçlayarak hattın Zeytinburnu ve Seyitnizam arasındaki bölümünü yer altına almayı ve böylece söz konusu bölgede karma trafikten kaynaklanan zaman kayıpları ve trafik kazalarının azaltacak bir çözüm arayışı hedeflendiği belirtilmiştir. Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı Seyitnizam ve Zeytinburnu istasyonları arasındaki yer altına alınan kısım yaklaşık 2 kilometre uzunluğundadır. Güzergahın üzerinde Akşemsettin ve Mithatpaşa istasyonları bulunmaktadır...”