Zorlu Center için 250 mağaza sırada!
Zincirlikuyu'da yapımı süren Zorlu Center'da otel, ofis, konut ve alışveriş merkezinin iç içe olması, konsepti de etkileyecek
Klimalı, yürüyen merdivenli, aydınlatmalı AVM'ler de sonunda gelenekselin çekiciliğine kapıldı. İstinyePark'ta Abdi İpekçi, İstiklal ve Bağdat Caddesi karmasına Mısır Çarşısı'nın gelenekselliğini ekleyeceğini ilk açıkladığında, Avi Alkaş'a herkes biraz çekinceyle bakmıştı. Ama şimdi İstinyePark'ın en cazibeli iki alanından biri 'Pazaryeri'. Bu mayanın tuttuğu, ekim sonunda kapılarını açacak Levent Sapphire ve 2012'de tamamlanacak Zorlu Center projelerinde de yine geleneksel alanların olmasından belli.
Her üç projeye de kiralama ve danışmanlık hizmeti veren Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, Bloomberg'de yayınlanan HT Ekonomi Soruyor'un konuğuydu. Alkaş, ekim sonunda açılacak Sapphire ve inşaatı halen süren Zincirlikuyu Zorlu Center'da da yine sokağı içeri taşıyan alanlar yaratacaklarını anlattı. Sapphire'deki seyir terası yerli ve yabancı turisti çekeceği için dünya markalarının olduğu yerler yanında turistik İstanbul objelerinin satıldığı dükkânlar da özgünlüklerine göre projede yer alacak.
YEDİ ÇARŞILI İSTANBUL
Herkes "Yedi tepeli İstanbul" der, perakendeciler buna çarşılar açısından bakıyormuş. Avi Alkaş, "İstanbul'un 7 geleneksel çarşısı var" dedi ve sıraladı:
"Servetin çarşısı Kapalıçarşı, Lezzetin çarşısı Mısır Çarşısı, Sanayinin çarşısı Perşembe Pazarı, Modanın çarşısı İstiklal Caddesi, Cumhuriyet'in çarşısı Taksim-Harbiye arası, Günümüzün çarşısı Şişli- Nişantaşı, Geleceğin çarşısı Şişli Cevahir ile İstinye Park arasındaki bölge." İşte Avi alkaş Zorlu'nun projesini de bu bölgenin tam ortasında, yeni bir semt yaratma iddiasında bir proje olarak tanımlıyor. Peki Zorlu hangi semtlerin karması olacak? Orada da Abdi İpekçi-Bebek karmasına biraz da Ortaköy sosu katılacak. Lezzetli mi olacak? 2012'yi bekleyip göreceğiz.
Bugün 3 tip tüketici var, ama 5'e çıkacak
Avi Alkaş, yatırımcılara sunduğu raporlarda belirttiği bir trende yeniden vurgu yaptı: Perakendeciler bugün varolan üç temel tüketici segmentine kıyasla 2020'ye kadar beş değişik hedef grubuna sahip olacak. X Nesli, Y Nesli, Emekliler ve aktif çalışanlara dönüşecek olan (Baby Boomers-Bebek patlaması) nesli ve daha yaşlı olan "Seniors" grubu. Facebook, Twitter ve ıPhone da başarılı perakendecilerin vazgeçilmezi olacak.
'Erbil'deki AVM'yi açıyoruz'
İstanbul'da Tatilya'dan sökülen oyuncaklarla Kuzey Irak'ın Erbil kentinde kurulan ve 1.5 yıldır büyük ilgi gören Family Fun'un yanındaki alışveriş merkezinin yönetim ve kiralamasını da yapan Jones Lang LaSalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, Türk markalarının büyük ilgi gösterdiği proje için, "Bir Amerikan şirketi olarak o bölgede iş yapmanın yarattığı bazı sıkıntılar oldu tabii. Ama aştık, yakında açılıyoruz" dedi.
250 MAĞAZA SIRADA
Zincirlikuyu'da yapımı süren Zorlu Center'da otel, ofis, konut ve alışveriş merkezinin iç içe olması, konsepti de etkileyecek. Yeme-içme ve sinema ağırlıklıeğlence öne çıkarken, çocuklar için eğitsel alanlar da yer alacak. Ancak kiralama aşamasında küçük bir rekabet yaşanacak gibi gözüküyor. Çünkü 150 mağaza yerine karşılık yer kiralamak isteyen 250 kişi var.
'Kapalıçarşı emeklilik projem gönüllü mesai yapacağım'
"Kapalıçarşı için hizmet üretmek gibi bir rüyam var. Aktif emeklilik projesi olarak Kapalıçarşı'ya hizmet üretmeyi seçtim. Dünya ölçeğinde hak ettiği yere kavuşması için yapabileceklerimiz var. Kapalıçarşı'da mağaza açma konusunda bazı markalardan sözler almaya başladık. Ama bu işin belediye ve devlet destekli olması lazım. Esnaf istemiyor ama, bence bu durumda pazar günü açık olmasının da kurgusunu vapmak lazım."
Esen Y. Evran/Habertürk