Zorunlu deprem (dask) poliçesi nedir?
Her binada yaptırılması gereken zorunlu deprem (dask) poliçesi nedir? Zorunlu deprem sigortası için nereye başvurulur? Zorunlu deprem (dask) poliçesi için gerekli belgeler nelerdir? Zorunlu deprem sigortası nasıl yapılır?
Deprem kuşağında ve sürekli risk altında bulunan ülkemizdeki yapıları depremin olası zararlarından korumayı amaçlayan DASK, yani Zorunlu Deprem Sigortası, tüm binalar için gerekli olmasının yanı sıra devlet tarafından yaptırılması şart koşulan bir sigorta türü olarak karşımıza çıkıyor. Zorunlu deprem (dask) poliçesi için gerekli olan belgeler aşağıda yer alıyor.
Zorunlu deprem (dask) poliçesi için gerekli belgeler..
* Sigorta yaptıracak kimsenin adı, adresi, telefonu, cep telefonuna ilişkin bilgiler,
* Sigorta yaptıracak kimsenin vergi kimlik numarası ve T.C. kimlik numarası
* Sigorta yapılacak yerin açık adresi
* Sigorta yapılacak yerin tapu bilgileri
* Sigorta yapılacak yerin binanın inşa yılı
* Sigorta yapılacak yerin binanın yapı tarzı
* Sigorta yapılacak yerin binanın toplam kat sayısı
* Sigorta yapılacak yerin binanın hasar durumu
* Sigorta yapılacak meskenin brüt yüzölçümü
* Sigorta yapılacak meskenin kullanım şekli
Yukarıda ki bilgiler doğrultusunda Zorunlu deprem sigorta ücreti, konutun yer aldığı deprem bölgesine ve konutun yapısal özelliklerine göre belirleniyor.
Zorunlu deprem sigortası poliçesi sahiplerinden toplanan primler bir havuzda toplanıyor ve sadece deprem sonucu sigortalı konutlarda oluşan hasarların giderilmesi için kullanılıyor. Başka bir yere aktarılamıyor.
Zorunlu deprem sigortası olan konut sahipleri evleri depremde hasar gördüğünde 125 numaralı Alo DASK hattını arayarak Çağrı Merkezi’ne ulaşabiliyorlar. Hasar başvurusu sırasında yetkiliye şu bilgileri vermek yeterli oluyor;
- Poliçe veya vatandaşlık numarası
- Depremde hasar gören konutun açık adresi
- Sigortalı ile irtibat sağlanabilecek sabit telefon veya cep telefonu numarası
Başvurunun ardından DASK tarafından görevlendirilen eksperler zorunlu deprem sigortalı konutları ziyaret ederek hasarı tespit edeiyorlar. Bu tespitlerin sonucunda belirlenen hasar ödemeleri DASK tarafından doğrudan konut sahibine yapılıyor. Konut sahipleri hasar ödemelerini en yakın banka şubesinden alıyor.
Böylece zorunlu deprem sigortası sahipleri depremin evlerine verdiği zararı daha çabuk giderir ve depremden sonra normal hayata daha hızlı dönmesi sağlanıyor.
Zorunlu deprem sigortası başvurusu!
Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com