1 milyonun altında 19 otomobil modeli kaldı! 1 ay sonra yeni zam bekleniyor!
En ucuz otomobil demek için neredeyse 1 milyon liraların geleceği günler oldukça yakın. Şu an 1 milyonun altında 19 otomobil modeli kalmışken, 1 ay sonra her bayi 1 milyoncu olabileceği gündeme geldi.
Karar Gazetesi'nden Ali Yıldırım'ın haberine göre; Euro kurunun geçerli olduğu otomotiv sektöründe TL’nin yabancı para birimleri karşısında büyük bir kayıp yaşaması hem alım gücünü düşürdü hem de yeni bir otomobil sahibi olmayı zorlaştırdı. Gittikçe yükselen kur ve vergi karşısında belki de 1 ay sonra her bayinin 1 milyoncu olacağı gündeme geldi.
Fiat Egea Sedan hibrit versiyonunun fiyat etiketi 1.07 milyon TL olurken, Icon donanımlı bir Renault Clio'nun fiyatı 1.01 milyon TL'yi buldu. Peugeot 208 ve Opel Corsa’nın halk arasında full+full şeklinde bilinen modelleri 1.1 milyon liraya ulaştı.
Asgari ücretin 11 bin 402 TL'ye yükseltildiği bu süreçte, en düşük segment otomobillerden birine sahip olabilmek için en az 88 ay çalışılması gerekiyor. Birkaç sene öncesinde bu fiyat aralığında lüks segment otomobiller yer alıyordu.
Cardata tarafından açıklanan verilere göre, 800 bin TL'si olan bir alıcının yalnızca 19 model seçeneği bulunuyor. Bu 19 modelin birçoğu da aynı markanın en düşük sınıfta yer alan araçları.
En ucuz otomobilin fiyatı 682 bin Türk Lirası iken, bir üst segmentte rakam 1 milyon TL'ye çıkıyor. İşte o rakamlar:
Renault Clio Icon 1.0 Tce X-Tronic 90 hp: 1 milyon 18 bin Türk Lirası
Fiat Egea Sedan Hibrit Easy 1.5 T4 hibrit 130 hp otomatik: 1 milyon 79 bin 830 Türk Lirası
Hyundai i20 Style 1.0 T-GDI 100 hp DCT: 884 bin 693 Türk Lirası
Dacia Sandero Extreme Stepway Tce 90 hp CVT: 1 milyon bin Türk Lirası
Opel Corsa Ultimate 1.2 130 hp otomatik: 1 milyon 134 bin Türk Lirası
Peugeot 208 GT 1.2 130 hp otomatik: 1 milyon 161 bin 500 Türk Lirası
Volkswagen Polo Life 1.0 TSI 95 hp DSG: 1 milyon 21 bin 400 Türk Lirası
Dünyada son birkaç senede otomotiv teknolojisinde büyük değişim yaşandı. Aynı zamanda elektrikli dönüşüm farklı markaları da oluştururken, bu konuda en hızlı markaların ilk sırasında Çinli üreticiler yer aldı. Avrupalı üreticilerin bile korkulu rüyası olan Çinli markalar birbirinden farklı otomobilleri peşi sıra açıklıyor.
Türkiye’de bu değişimden nasiplenirken, bugün hemen hemen 5 farklı marka da Türkiye pazarında yer alıyor. Alt segmentten üst segmente kadar pek çok modelle ortaya çıkan markalar Türkiye’yi Avrupa pazarı için bir köprü şeklinde görüyor.
Otomotiv sektöründe Çin istilası Türkiye’de de ek vergi olmasına rağmen artık gerçekleşiyor. MG, SKYWELL, Chery ve Leapmotor’ın ardından Voyah da Türkiye pazarına giriş yaptı. Çin devletinin premium otomobil üreticisi olan Voyah ilk etapta Free modeliyle pazarda yer alacak. Marcar Otomotiv distribütörüğünde Türkiye’de faaliyette bulunacak olan marka, ön sipariş modeline bile başladı. Free modelinin satışına başlayan marka, ön siparişlerle 4 milyon 550 bin TL'lik bir fiyat etiketiyle pazara girdi.
Otomobil sahibi olmanın gittikçe zor hale geldiği ürkiye’de son dönemde günlük saatlik hatta dakikalık kiralamalar ön plana çıkarken, Fiat yeni bir sisteme imza attı ve 500e için abonelik sistemini sunmaya başladı. Sarka, SIXT ile işbirliğine giderek ve kapsamda elektrikli model için rezervasyon oluşturacak ve aynı zamanda aylık periyotlarla aracı kiralayabilecek sistem kurdu.
FIAT ve SIXT rent a car iş birliği ile devreye alınan sistem çerçevesinde, kullanıcılar abonelik süresi boyunca aylık 29 bin 900 Türk Lirası ödeme yapacak. Tüketiciler ilave bir bedel ödemeden aboneliklerine son verecek ve sistemle kullanıcılar esnek koşullarla, tam elektrikli 500e'yi deneyimleyebilecek. Vergilerden ve kiralamada süre şartından da muafiyet sağlanıyor.
Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin (OSS) 2023 Yılı 2. Çeyrek Sektörel Değerlendirme Anketi’ne göre; yılın ikinci çeyreğinde, 2022 yılının aynı dönemine göre, yurt içi satışlarda ortalama yüzde 11.76’lık yükseliş oldu. Üretici üyelerin yüzde 44,1’i yatırım planlarken, 2023'ün ikinci çeyreğinde gözlemlenen problemlerin başında “kur artışı” yer aldı. OSS üyeleri, “nakit akışında yaşanan problemler”in öncelikli sorunlardan olmayı sürdürdüğüne dikkat çekti.
Anket sonuçları ile ilgili açıklamalarda bulunan OSS Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özçete, "Yaz ayları kaynaklı mobilitedeki artış, sektöre pozitif yönde yansıdı. Otomotiv satış sonrasını direkt olarak etkileyecek otomotiv piyasasındaki arz ve talep oranı dengelenmiş duruma geldi" dedi ve lkiditeye ulaşmada yaşanan zorluklar ve maliyetlerdeki artışlar ile nakit akışında daralma yaşandığını belirtti.
Ali Özçete, açıklamasını "Kredi faizlerine yapılabilecek olumlu yönde bir düzenleme ve krediye erişimin kolaylaşmasıyla sektör daha da hareketlenecektir" diyerek tamamladı.
Borcu olanlar elinizi çabuk tutun! Yüzde 90 indirim uygulanacak son günleri hemen değerlendirin...
Emeklilikten sonra çalışanın maaşı düşer mi, aylığında kesinti olur mu? Merak edenler hemen baksın!