1915 Çanakkale Köprüsü 2020'de açılıyor!
Yatırımı tüm hızıyla süren dünyanın en uzun orta açıklıklı 1915 Çanakkale Köprüsü, Marmara’yı Ege’ye bağlayacak. Köprü, 18 Mart 2022'de hizmete açılacak.
İki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100’üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre olacak 1915 Çanakkale Köprüsü için Avrupa ve Anadolu yakalarında çalışmalar sürüyor.
Köprünün Avrupa bacağındaki kolonlar deniz dibine oturtuldu. Asya tarafmdakiler de 21 Mayıs’ta batırıldıktan sonra kule montajlarına başlanıldı. Dünyanın en uzun asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022’de hizmete açılacak.
Tamamlandığında 2 bin 23 metrelik orta açıklığıyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak köprü, 770’er metre yan açıklıklarıyla, toplam 3 bin 563 metre uzunluğunda olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle toplam geçiş uzunluğunun 4 bin 608 metre olması öngörülen köprü, 2x3 trafik şeritli olacak. Yaklaşık 45.06 metre genişlikte ve 3.5 metre yükseklikte olması öngörülen köprü tahliyesinin her iki taralında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak. Proje kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viya-düğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek. Renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle 'simgelerin köprüsü' olacak.
Türkiye’nin gurur projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaat sürecinde Ford Trucks 4142XD inşaat aracı, en zorlu şartlarda ‘üstün dayanıklılık sunarak projeye büyük katkıda bulunuyor. 13R 22,5 lastik, uzun ömürlü çift disk-li kavrama, güçlendirilmiş arka süspansiyon sistemi, yakıt tankı koruyucu ve opsiyonel olarak sunulan karter koruyucu özelliği ile Ford Trucks 4142XD inşaat aracı, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaaün-da sağlam araç kavramını yeniden tanımlıyor.
Marmara'yı Ege'ye bağlayacak
18 Mart 2017’de temeli atılan, 31 Mart 2017’de yapmama başlanan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale otoyolu, İstanbul’u Çanakkale’ye ve sonrasında Kuzey Ege’ye bağlayacak. 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolu olmak üzere, toplam 101 kilometrelik bölümü kapsayan proje, Malkara’nın güneyinden, Şarköy’ün batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek, Evreşe’nin doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaşacak. Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce-Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçecek.