1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında sona doğru!
1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında sona yaklaşıldı. Proje kapsamında son çelik halat montajı yapıldı...
AK Parti Grup Başkanvekili Bülent Turan, inşaatı hızla süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nde son çelik halatın yerleştirildiğini açıkladı. Turan projenin ana halat montajının tamamlanmasının ardından tabliyelerin yerine konulması işlemine geçileceğini duyurdu. Turan, şehirde bulunan bazı sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, oda ve borsa başkanları ve siyasi parti yöneticileriyle projenin Lapseki ilçesinde devam eden Asya Ankraj Bloğu Şantiyesi'ne ziyaret gerçekleştirdi.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; hizmete açıldığında dünyanın en büyük orta açıklıklı köprüsü olması planlanan yapının yan açıklıklarının oluştuğu Lapseki ve Gelibolu yaklaşım viyadükleri ile kuleler arasında yapılan son çelik halat montaj çalışmalarıyla ilgili bilgi alan Turan, önemli açıklamalarda bulundu
Turan, ziyareti sonrasında gazetecilerle bir araya geldi ve bu köprünün ülke için çok önemli bir yere sahip olduğundan bahsetti.
Köprünün birçok işlevde bulunduğundan bahseden Turan, şunları söyledi:
"Cumhuriyet dönemimizin heyecanlarını bir kenara bırakın, Osmanlı'nın son döneminde bile bu bölgede köprü yapılır mı, tünel olur mu diye projeler, çalışmalar var. Yani 100 yılın değil, birkaç yüzyılın rüyası, bu toprakların konusu. Asya ile Avrupa'yı, aynen tarihte milletimizle Troya'da olduğu gibi bağlayan yer artık burası. Bundan 5 bin sene önce Asya ile Avrupa bağlantısını Troya görüyordu. Bugün bu köprüler Asya ile Avrupa'yı bağlayacak. Hem Avrupa ile aramızdaki sorunları azaltacak hem iletişimi artıracak bir kapı da bu köprü olacak. Bu köprüyü sadece bir ulaşım merkezi olarak görmüyoruz. Bırakın tarımı, turizmi, bir tek ambulansımızın, hastamızın İstanbul'a giderken geminin kalkmaması bile bu köprünün yapılma sebebidir."
- "Dünyanın en uzun köprüsü, Çanakkale köprüsü olacak"
Bülent Turan, Türkiye'nin en uzun asma köprüsü ünvanının 1550 metre uzunluğuyla Osmangazi'de olduğundan bahsetti.
İnşaatı bittiğinde köprülerin en uzununun 1915 Çanakkale Köprüsü olacağından bahseden Turan, şu ifadeleri kullandı:
"Şu an dünyanın iki kule arası açıklığı en uzun köprüsü, Japonya Akashi'deki 1991 metre olan köprü. Bu köprü bittiğinde 2023 metre orta açıklığıyla o köprünün de tahtını yerinden alarak dünyanın en uzun köprüsü, Çanakkale köprüsü olacak. Bugün son çelik halatın, yani 288 çelik halattan sonuncusunun bağlanmasına şahitlik ediyoruz. Ana halat montajı bittikten sonra artık tabliyelerin montajı başlıyor. Tabliye blokları da Gelibolu Sütlüce'deki şantiyeye gelmiş durumda. Ülkemizin pandemi koşullarına, uluslararası krizlere rağmen büyümesine şahitlik ediyoruz."