1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışma halatı montajı başladı!
Çanakkale Boğazı'nda inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nde geçici çalışma halatı montajı çalışmaları başladı...
Tamamlandığında "Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer nitelikleriyle "simgelerin köprüsü" olacak proje için Lapseki ilçesi Şekerkaya ve Gelibolu ilçesi Sütlüce şantiyelerinde çalışmalar hız kesmiyor.
Gemiyle yaklaşık 35 dakika süren boğaz geçişini 6 dakikaya düşürecek köprünün özellikle yaz sezonu gibi yoğun dönemlerde uzun araç kuyruklarını ortadan kaldırması amaçlanıyor. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; "Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı" olarak nitelendirilen köprüde, her iki yakada suyun içindeki blokların üst üste koyulmasıyla hazırlanan ve Türk bayrağını simgeleyen kırmızı beyaz renklere sahip ayakların tamamlanmasıyla diğer çalışmalar da hızlandı.
Köprünün Lapseki bölgesindeki çalışmalarda ise otoyol bağlantıları, köprü ve menfez gibi bağlantı ara elemanlarının inşaatı sürüyor.
İstanbul ve Balıkesir'e bağlanacak yollarda kullanılacak gişeler, ara yollar ile kavşak bağlantılarının yapılması için de çalışmalar devam ediyor.
Lapseki şantiyesinde, itme sürme yöntemi ile yapım çalışmaları süren Asya yaklaşım viyadüğünün sağ ve sol tabliyelerinin yapımı da hız kesmiyor. Tabliyeler Lapseki'nin içinden geçen Çanakkale-Bursa kara yoluna kadar ulaştı.
- Geçici çalışma halatı montajı
Köprünün inşaat çalışmalarının en önemli bölümünü oluşturan geçici çalışma halatı montajı da başladı.
Halat montajının yapılabilmesi amacıyla Çanakkale Boğazı'nın transit gemi geçişlerine kapatıldı.
Bu kapsamda, 1915 Çanakkale Köprüsü inşaat faaliyetlerinin sağlıklı olarak yapılmasına imkan sağlamak için boğaz 05.00 ile 17:00 saatleri arasında çift yönlü olarak transit gemi geçişlerine kapatıldı.
Çalışma ile her iki yaka ilk kez bir halatla birleştirilecek.