22 / 11 / 2024
fuzul

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kedi yolu yapımına başlandı!

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kedi yolu yapımına başlandı!

Tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde işçilerin üzerinde çalışacağı platform yapılıyor




Çanakkale Boğazı'nın Avrupa ve Asya yakalarını birleştirecek olan "1915 Çanakkale Köprüsü"nde işçilerin üzerinde çalışacağı platform olan "kedi yolu" yapımına başlandı.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, hizmete girdiğinde "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle özgün mimariye sahip 1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşası devam ediyor.

Her iki yakayı birbirine ilk defa bağlayan halatlar üzerinden devam eden çalışmalarda, köprü inşaatı için en önemli noktalardan olan "kedi yolu" da hayata geçiriliyor.

Bir çalışma platformu olan yol, burada görev yapan işçiler için üstünde çalışma fırsatı sunduğundan inşa işlerinde öneme sahip.

Köprüde yapılacak kedi yolu ile Avrupa ve Asya yakalarındaki deniz üstü çalışmaların hızlanması hedefleniyor.

- 18 Mart 2022'de hizmete girmesi planlanıyor

Tasarımı inceliklerle örülen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün iki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre şeklinde planlandı.

Çanakkale Köprüsü'nün kule bağlantıları ve unsurları, Türk bayrağına atfen kırmızı ve beyaz renklerde olacak. Her iki yakada 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek biçimde yapılacak. 

Orta açıklığı 2023 metre, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğu 4 bin 608 metreye ulaşacak.

"2x3" şeritle hizmet verecek köprünün tabliyesi 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yüksekliğe sahip olacak. Tabliyenin her iki tarafında yapılacak yürüme yolları, bakım onarım amacıyla kullanılacak.

Köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu yapılacak.

Çanakkale Deniz Zaferi'nin 107'nci yıl dönümüne rastlayan 18 Mart 2022 tarihinde açılması planlanan köprü, uluslararası bir koridorun da tamamlayıcısı olacak. Köprü, Avrupa'dan gelip Türkiye'nin dört bir yanına gidecek sürücü ve yolcular tarafından yoğun şekilde kullanılacak.

 

1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar hızlanıyor!


Geri Dön