Ulaşım

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kırmızı beyaz kulelerin yüzde 78'i tamam!

Çanakkale Boğazı’nın ’gerdanlığı’ niteliğinde olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar, koronavirüs salgınına rağmen hız kesmeden devam ediyor. Köprünün kırmızı beyaz kulelerinin yüzde 78'lik bölümü tamamlandı...

Yapımı bittiğinde "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanına sahip olacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle "simgelerin köprüsü" olacak köprünün inşa çalışmaları aralıksız devam ediyor.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Çanakkale Boğazı’nın ’gerdanlığı’ niteliğinde olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kırmızı beyaz kulelerinin yüzde 78'lik bölümünde çalışmalar bitti. 

Avrupa yakasındaki Gelibolu ilçesinin Sütlüce mevkisi ile Asya tarafındaki Lapseki ilçesinin Şekerkaya mevkisi arasında yapılan köprüye ilişkin deniz içi çalışmalarından sonra su üstünde ve kara bağlantı noktalarında yapılan çalışmalarda önemli adımlar atıldı.

Sütlüce ve Şekerkaya şantiyelerinde, köprü ayaklarına vinç yardımıyla bağ kirişi montajlarının da yapılmasından sonra kule bloklarının üst üste konulması çalışmaları sürüyor. Bölgeye denizden "barç" olarak adlandırılan vasıtalarla getirilen dörder blok da bu hafta yerlerine konulacak. 

Suyun içindeki blokların yerleştirilmesiyle köprünün ayakları yükselmesiyle Türk bayrağını simgeleyen kırmızı beyaz renkler de açıkça fark edilir oldu.

Her iki yakada 333'er metrelik iki ayağı oluşturacak toplam 4 kulede 32'şer bloktan 27'sinin yerleştirilmesiyle 259 metre yüksekliğe ulaşılmış oldu. Böylece kulelerin yüzde 78'lik bölümü de bitirildi. 

Viyadüklerde de çalışmalar tam gaz

Çalışma kapsamında inşa sahasındaki bölgede 3,5 milyon metreküp kazı işlemi gerçekleştirildi. Dolgu yapılacak 26 milyon metreküplük alanda ise 7 milyon metreküpten fazla gerçekleşme oldu. 

Avrupa ve Asya ankraj bloku imalatlarının yüzde 99'luk bölümünün bitirilmesinden sonra viyadük imalatları çalışmaları başlatıldı. Viyadüklerin yerleştirileceği tabliyelerin imalatı ise devam ediyor. Tabliyelerin sevki itme-sürtme metoduyla yapılacak. Köprünün Avrupa yakasında 680 metre, Asya yakasında da 365 metre viyadük girişi yer alacak.

Otoyol çalışmaları kapsamında proje başlangıcı olan Malkara Kavşağı ile Umurbey beldesi arasındaki 83,4 kilometrelik kesimde toprak ve sanat yapıları çalışmaları sürüyor. Bugüne kadar 11 alt geçit ile 83 menfez yapıldı. 11 alt geçit, 17 üst geçit, 4 köprü, 31 kutu menfez, 4 kavşak, 3 otoyol hizmet tesisi ve otoyol bünyesinde bulunan 1 betonarme viyadüğün ise inşa çalışmaları devam ediyor. 

Çanakkale-Bursa kara yolunda Lapseki ilçesi ile Umurbey beldesindeki alanlarda da Karayolları ekiplerince güzergah iyileştirmeleri için çalışmalar başladı. 

Her iki yakada 24 saat aralıksız mesai

Proje kapsamında, 649'u mühendis 5 bine yakın personel ve 895 iş makinesi her iki yakada 24 saat vardiyalı olarak çalışıyor. 

Hizmete açıldığında uluslararası bir koridorun da tamamlayıcısı olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, Avrupa'dan gelip Türkiye'nin dört bir yanına gidecek sürücü ve yolcular tarafından da yoğun şekilde tercih edilecek. 

18 Mart 2022'de açılacak

İki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre yükseklikte olacak şekilde inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle dikkat çekiyor. Köprü tamamlandığında özellikleriyle birlikte simgelerin köprüsü haline gelecek.

Köprünün kule bağlantıları ve unsurlarında, Türk bayrağının renkleri olan kırmızı ve beyaz renkleri kullanılacak. Her iki yakada 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde inşa edilecek. 

Orta açıklığı 2023 metre, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle, Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması hedefleniyor. 

"2x3" şeritle hizmet verecek köprünün tabliyesi 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları da yapılacak.

Köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu yapılacak.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün 18 Mart 2022'de hizmete açılması hedefleniyor. 

1915 Çanakkale Köprüsü'nün kulelerine 22'nci bloklar konuldu!

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu 2023'te hizmete açılacak!

İstanbul Havalimanı metrosu için Çin'den 176 metro aracı alındı!