1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüksekliği 84 metreye ulaştı!
Temeli, 18 Mart 2017 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından törenle atılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yüksekliği yüksekliği 84 metreye ulaştı. Köprü'nün 18 Mart 2022 tarihinde hizmete açılması planlanıyor.
Çanakkale Boğazı’nda, Gelibolu’nun Sütlüce ve Lapseki’nin Şekerkaya mevkileri arasında hayata geçireilen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün her iki yakasındaki ankraj bloğu imalatı tamamlandı.
Dünyada ilk olacak
Posta'da yer alan habere göre, 1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olacak. Cumhuriyet´in 100´ncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla, tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü´nün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağının renkleri olan kırmızı-beyaza boyanacak.
Her iki yakada 318 metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı ise Seyit Onbaşı’nın Çanakkale Savaşları’nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek biçimde olacak. Çanakkale Köprüsü'nün 770’er metre yan açıklıklar ile beraber toplam 3 bin 563 metre uzunluğunda olması planlanırken, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile toplam geçiş uzunluğu da 4 bin 608 metre olacak. 2 x 3 trafik şeritli olacak köprünün, yaklaşık 45,06 metre genişlikte olması planlanıyor. Köprü tabliyesinin her iki tarafında bakım onarım için kullanılacak yürüme yolları da yer alacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte, deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği ise yaklaşık olarak 318 metre olacak. Çanakkale Köprüsü projesi kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu yapılacak. Köprü 18 Mart 2022 tarihinde tamamlanarak hizmete açılacak.
Yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’ni, Türk ve Güney Koreli firmaların oluşturduğu Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi Ortak Girişimi, 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresi teklifiyle kazanmıştı.