29 / 04 / 2024

1981 yılında Yenikapı-Kadıköy tüp geçidi 7 yılda tamamlanacakmış!

1981 yılında Yenikapı-Kadıköy tüp geçidi 7 yılda tamamlanacakmış!

1981 yılında Yenikapı-Kadıköy arasında deniz dibine yapılacak tüp demiryolu geçidi 7 yılda tamamlanacakmış. 100 milyar liraya mal olacak proje için Amerika Birleşik Devletleri Uluslararası Kalkınma Teşkilatı 250 bin dolar bağışlamış.



1981 yılında Yenikapı-Kadıköy tüp geçidi 7 yılda tamamlanacakmış!


Ön etüt için AID 250 bin dolar bağışladı.


Yenikapı - Kadıköy arasında deniz dibine döşenecek, gidiş ve gelişli tüp-demiryolu geçişi 100'er metre boyunda dev çelik tüplerden oluşacak. Dışarıda üretilecek tüpler döşeneceği bölgeye vinçlerle yüzdürülerek getirilecek ve daha sonra deniz dibine batırılarak montajı yapılacak.


  Yenikapı-Kadıköy tüp geçidi 7 yılda bitecek


  İSTANBUL'da Yenikapı - Kadıköy arasında deniz dibine yapılacak tüp demiryolu geçişi 7 yılda tamamlanacak ve 100 milyar liraya mal olacaktır. Geçişin ön etüt çalışmasına 15 Ekim'de De Leuw Cather, Sverdrup and Parcel adlı Amerikan firmaları ve Botek adlı bir Türk firması tarafından başlanacaktır. 

  Bayındırlık Bakanlığı yetkilileri, ''Ön etüt çalışması için kısa adı AID olan Amerika Birleşik Devletleri Uluslararası Kalkınma Teşkilatı'nın 250 bin dolar ( 25 milyon lira ) bağışta bulunduğunu ve Bayındırlık Bakanlığının da 27 milyon 880 bin lira ödenek ayırdığını'' bildirmişlerdir.

  Yetkililer, ''Tüp-demiryolu geçişinin yaklaşık 100 milyar liraya mal olabileceğini'' belirtmişler ve şu bilgileri vermişlerdir:

  ''Kesin olmamakla birlikte, tüp geçiş Yenikapı-Kadıköy arasında deniz dibine yapılacak, birbirine bitişik, gidiş ve gelişle iki tünelden ibaret olacak. Geçişin kara uzantıları için Yenikapı ve Kadıköy bölgelerinde çok geniş alanlar kamulaştırılacak bu nedenle, inşaatı 7 yılda tamamlanacak geçişin maliyeti 100 milyar lirayı belki de aşabilecek. Geçişin tüpleri 100'er metrelik bloklar halinde yapılacak ve yüzdürülerek getirilip, deniz dibine batırılarak montajı yapılacak. Bu amaçla özel ekipler oluşturulacağından Boğaziçi trafiği aksamayacak. Bu arada, ön etüt sonunda maliyet değerleri tahminlerin üstünde çıkar ve bu durum Devlet Planlama Teşkilatı tarafından benimsenmezse tüp-demiryolu geçişin yapımından vazgeçilebilecek.''


(1981 yılında Reşat Altın 12.094 liraya satılıyormuş.)


Milliyet Gazetesi 24 Eylül 1981



Abdullah Kutalmış MIZRAK/emlakkulisi.com




Geri Dön