22 / 11 / 2024
fuzul

1983 yılında İçerenköy'de Türkiye'nin en büyük terminali kurulacakmış!

1983 yılında İçerenköy'de Türkiye'nin en büyük terminali kurulacakmış!

1983 yılında İçerenköy'de Türkiye'nin en büyük kara terminali kurulacakmış. İçerenköy'de 300 dönümlük bir alanca kurulacak terminal, 1.5 milyar liraya mal olacakmış. Türkiye'nin en büyük kara terminali 1984 yılında tamamlanacakmış.




1983 yılında İçerenköy de Türkiye nin en büyük terminali kurulacakmış!


İçerenköy'de yapılacak terminali 1.5 milyar liraya çıkacak...


Türkiye'nin en büyük kara terminali kuruluyor


İçerenköy'de 300 dönümlük bir alana kurulacak terminalde 14 bin metrekarelik kapalı ambar bulunacak.


   Türkiye'nin en büyük ve en modern kara terminali, İçerenköy'deki 300 dönümlük bir arazi üzerinde yapılmaya başlandı. 1.5 milyar liraya çıkması planlanan terminali ambarlama sahasının bu yıl sonunda bitmesi bekleniyor.

   Maliyetinin yüzde 32'si Dünya Bankası'ndan alınacak kredi ile karşılanacak olan terminal tamamlandıktan sonra Salıpazarı ve Camialtı'ndaki ambarlama sahalarına hiçbir TIR'ın girişine izin verilmeyecek.

   İstanbul'daki limanların artık yürünemeyecek hal aldığına dikkati çeken ilgililer, yeni kara terminalinin ambarlama sahasının sorunu büyük ölçüde çözümleyeceği çözümleyeceğini ifade ettiler ve ''Yerleşim merkezleri içinde yapılmış limanların, günün koşullarına uygun araç-gerecin çalışmasına ve büyük hacimli ağır malların stoklanmasına yeterli saha ve altyapıların mevcut olmadığını'' açıklayan ilgililer, ''Bu konu Salıpazarı'nda limanda gayet açık bir şekilde görülmektedir.'' şeklinde konuştular.

   ''Limanlardaki ambarlama sahalarına deniz ve karayoluyla TIR ya da gemilerle taşınan malların son yıllarda büyük oranda arttığına'' dikkati çeken ilgililer, ''Özellikle modern limancılık anlayış ve gereklerine göre mevki seçilmemiş, dizayn edilmemiş limanlarda yer (saha) son derece önemli bir sorun olmaktadır.'' dediler.

   Öte yandan, karayolu ile (TIR'lar ile) taşınan ithal eşyasından da her geçen gün artış görüldüğü saptandı. İstanbul Liman İşletmesi ambarlarına 1980 yılında 4357, 1981 yılında 5568 TIR'ın girdiği belirlenirken, 1982 yılının yalnız 9 ayında ambarlara giren TIR sayısı 5021'e ulaştı. Böylesine büyük çaptaki TIR girdisine, yeterli hizmeti veremeyen terminal ve apronlarda, uzun süredir bu nedenle sıkışıklık sürmekte.  


  Neler var?


   İstanbul'un çok dağınık yerlerinde bulunan ambarların gerek hizmet, gerekse maliyet yönünden ülke çıkarlarına ugun olması sonucu ortaya çıkan sorunları çözmek üzere İçerenköy'de yapımına başlanılan ambarlama sahasında, 14 bin metrekarelik kapalı ambar (sundurma) yapılacak. Türkiye'nin en büyük ve en modern terminali tamamlandığında, her biri 3 bin 500 metrekarelik çatı vinçleri ile donatılmış 4 ambar, 70 bin metrekarelik betonlanmış konteyner stoklama ve 125 bin metrekarelik açık ambar sahası, boşaltma rampaları, hizmet binaları, tartı kantarı, garaj ve tamirhane, yakıt istasyonu ve her türlü malı elleçleyebilecek yükleme-boşaltma aracı olacak.

   300 dönümlük araziye kurulmaya başlanılan terminalin bu yılın sonunda ya da 1984'ün haziran ayına dek bitmesi bekleniyor.


(1983 yılında Reşat Altın 25.051 liraya satılıyormuş.)


Milliyet Gazetesi 7 Ocak 1983



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön