2016 yılının mekan tasarım trendleri!
2016 yılında belirli tasarım anlayışının devam etmesinin yanı sıra daha cesur tasarımlar ve sakin, canlı renkler öne çıkıyor. Karbon Görsel İletişim ve Mimarlık Hizmetleri’nin Kurucularından Selen Selviler Özüekren'den, 2016 yılının tasarım trendleri...
Her yıl yeni tasarımlar, renkler evlerimizde, ofislerimizde hatta giysilerimizdeki yerlerini alıyorlar.
2016 yılında belirli tasarım anlayışının devam etmesinin yanı sıra daha cesur tasarımlar ve sakin, canlı renkler öne çıkıyor.
Plus Kitchen, Beyaz Fırın, Konya Petek Pastanesi ve benzeri firmalara marka oluşturma ve geliştirme, iç mekan tasarımı, iletişim tasarımı alanlarında multidisipliner hizmet veren Karbon Görsel İletişim ve Mimarlık Hizmetleri’nin Kurucularından Selen Selviler Özüekren, 2016 yılının tasarım trendlerini aktardı;
1.Canlı ama sakinlik veren renkler ön planda
Neşeli ve enerji veren renkler mobilyadan duvar renklerine halıdan dekoratif aksesuarlara kadar geniş bir alanda karşımıza çıkıyor. Hayatımızı yönlendiren teknolojinin aksine sakinlik arayışımızı tamamlayan renkler tercih ediliyor.
2.Tasarımlarda baskın tarzlar yer alıyor
Bir yandan sakinlik sağlayan renkler tercih edilirken diğer yandan cesur renk kullanımları ile karşılaşıyoruz. Cesareti vurgulayan renkler baskın bir ifade ile birleşerek olgun ve tok bir görüntüyle tasarımlarda yerlerini alıyor. Matisse ve Picasso’nun renklerinin kombinasyonu gibi düşünebiliriz.
3.Bu yıl 80’ler ve 90’lar çok moda
Bu yıl Retro trend konumunu koruyor. Sadece moda olduğu dönemler değişiyor. 60’lar ve 70’lerden ziyade 80’ler ve 90’ların hareketlerine, ışıltısına, geometrik vurgusuna ve ifade tarzına dönüş var.
4.Artizan ürünler dikkat çekmeye devam ediyor
El yapımı, handmade ürünler son yıllarda çok tercih ediliyor. Bu durum mobilyadan, aydınlatmaya kadar geniş bir yelpazeye yansıyor. Hatta, ürün ambalajlarında da bu artizan duruş devam ediyor.
5.Geometrik desenler ile illüzyona hazır olun
Geometrik desenler ve soyut çizgiler, tüketicinin dikkatini maksimum çekebilmek için iluzyona varan düzeyde kullanılıyor. 2016, markaların kendilerini ilustratif otantik bir grafik dil ile farklılaştıracağı bir yıl olacak. İllüzyon yaratan markalar, tüketicilerin olmak istedikleri gibi hissettirmeye özen gösterecek.
6.Doğal ürünler revaçta
Son dönemlerde doğaya dönüş gibi doğal ürünlere olan talep de artıyor. İçeriğinde doğal maddelerin kullanıldığı mobilyaları, ev aksesuarları bu yıl da etkisini devam ettirecek.
7.Mekanik aydınlatmalar ile fark yaratın
Duvarlarda sakin ve canlı renkler tercih edilirken mekanik aydınlatma veya orta sehpalar mekanlara farklı bir hava katacak. Özellikle metal veya metalik renkler bu yıl aydınlatmalar da tercih edecek.