27 / 12 / 2024

2b arazisi başvurusu nasıl yapılır?

2b arazisi başvurusu nasıl yapılır?

2b arazisi, orman vasfını yitirmiş, kadastro marifetiyle orman alanları dışına çıkartılmış, ıslah edilemeyen arazilere deniyor. 2b arazilerin satışının yapılabilmesi için öncelikle başvuru yapılması gerekiyor. Peki, 2b arazisi başvurusu nasıl yapılır?



2b arazisi başvurusu nasıl yapılır?

2b arazisi, orman vasfını yitirmiş, kadastro marifetiyle orman alanları dışına çıkartılmış, bir daha geri kazanılamayan ve ıslah edilemeyen arazilere deniyor.  2b arazisindeki "2b", 6831 Sayılı Orman Kanunu'nun 2. maddesinin B bendi için kullanılan bir kısaltma olarak karşımıza çıkıyor. 

 

2b araziler Antalya, Mersin, Kocaeli ve Yalova gibi rantı yüksek illerde yer alıyor. Bu arazilerin büyük kısmı zeytinlik, narenciye alanları ve otlaklardan oluşuyor. Bu alanlar üzerinde su, doğalgaz, elektrik gibi alt yapısı, devlet tarafından sağlanan 400 bin civarında yapı bulunuyor. 


2b arazilerin satış işlemleri belirlenen rayiç bedellri üzerinden gereçekleşiyor. 2b arazilerin satışı çin il müdürlüklerine ya da defterdarlıklara başvuru yapılması gerekiyor. 2b arazilerinin başvuruları  başvuru tarihi geçmeden yapılması gerekiyor. Başvuru dilekçesinin il müdürlüklerine ya da deftarlıklara verilmesi gerekiyor.  2b arazi başvuru işlemi ücretinin ödenmesi durumunda 2b arazisi satışı için başvuru da bulunmuş olunuyor. 


2b arazisi satın almak için süresi içerisinde idareye başvuran ve idarece tespit edilen satış bedelini itiraz ve dava konusu etmeksizin kabul edenler de hak sahibi sayılıyor.  


Hak sahipleri de güncelleme listelerinin tescil edildiği veya kadastro tutanaklarının kesinleştiği tarihten itibaren sekiz ay içinde idareye başvurarak, bu taşınmazların bedeli karşılığında kendilerine doğrudan satılmasını istenebiliyor.


2B arazi nasıl satın alınır?



Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com



Geri Dön