3. Boğaz Köprüsü’nde sona yaklaşılıyor!
YAPIMINA 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki kıtanın oto, ve tren yoluyla birleşmesine 391 metre kaldı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın geçtiğimiz günlerde 2016 yılının Temmuz veya Ağustos ayında açılacağını açıkladığı Yavuz Sultan Selim köprüsünde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Şu anda en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 42’sinin montaj ve kaynak işlemleri biterken, iki kıta arasındaki açıklık 391 metreye kadar indi. Çelik tabliye montaj ve kaynak işlemlerine "Lifting Gantry" adı verilen yeni dev vincin kurulum işlemlerinin bitmesinin ardından yeniden başlanacağı öğrenildi. Vincin kurulum işlemlerinin de sona yaklaşıldığı tamamlanmasının ardından kalan 17 tabliyelerin döneşeneceği ve iki yakanın birleşeceği öğrenildi.
VİYADÜKLERİN UZUNLUĞU 13,5 KİLOMETRE
3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler de önemli bir yer tutuyor. Mevcut yolun 13.5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinde geçirileceği belirtildi. Çalışmalar kapsamında geçtiğimiz günlerde 3 önemli viyadüğün daha tamamlandığı öğrenildi. Viyadük 5 ve Viyadük 9’un yanı sıra son olarak Kuzey Marmara otoyolu Avrupa kesiminin en büyük viyadüklerinden bir olma özelliğini taşıyan Viyadük 16 da tamamlandı. Viyadük 16, Uskumruköy mevkiinde bulunuyor 900 metre uzunluğunda ve en yüksek ayağı 57 metre, genişliği ise 44 metre. Bir tarafta 21 diğer tarafta 22 olmak üzere toplam 43 ayak üzerinde yükselen Viyadük 16, Avrupa yakası köprü çıkından sonraki 4. Viyadük olma özelliğini taşıyor.
Proje kapsamında yapılan çalışmalarda daha önceden tamamlanan viyadüklerle birlikte 6’sı tek 29’u çift kollu olmak üzere toplam 35 viyadükten 25’i tamamlanmış olduğu belirtildi.
Star
Haber Aydınlık Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Çevre örgütleri ve meslek odalarının ağaç katliamına neden olacağı ve yeni bir rant alanı oluşturulduğu gerekçesiyle karsı çıktığı, yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki kıtanın oto, ve tren yoluyla birleşmesine 391 metre kaldı. 2016 yılının Temmuz veya Ağustos ayında açılacağı açıklanan Yavuz Sultan Selim köprüsünde çalışmalar sürüyor. Şu anda en ağırı 923 ton olan 59 çelik tahliyeden 42'sinin montaj ve kaynak işlemleri biterken, iki kıta arasındaki açıklık 391 metreye kadar indi. Çelik tabiiye montaj ve kaynak işlemlerine "Lifting Gantryö adı verilen yeni dev vincin kurulum işlemlerinin bitmesinin ardından yeniden başlanacağı öğrenildi. Vincin kumlum işlemlerinin de sona yaklaşıldığı tamamlanmasının ardından kalan 17 tahliyelerin döneşeneceği ve iki yakanın birleşeceği öğrenildi.
Aydınlık Gazetesi
Haber Yeni Devir Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki kıtanın oto, ve tren yoluyla birleşmesine 391 metre kaldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın geçtiğimiz günlerde 2016 yılının Temmuz veya Ağustos ayında açılacağını açıkladığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Şu anda en ağırı 923 ton olan 59 çelik tahliyeden 42'sinin montaj ve kaynak işlemleri biterken, iki kıta arasındaki açıklık 391 metreye kadar indi. Çelik tabiiye montaj ve kaynak işlemlerine "Lifting Gantry" adı verilen yeni dev vincin kurulum işlemlerinin bitmesinin ardından yeniden başlanacağı öğrenildi. Vincin kurulum işlemlerinin de sona yaklaşıldığı, tamamlanmasının ardından kalan 17 tahliyelerin döneşeneceği ve iki yakanın birleşeceği öğrenildi. Proje kapsamında yapılan çalışmalarda daha önceden tamamlanan viyadüklerle birlikte 6'sı tek 29'u çift kollu olmak üzere toplam 35 viyadükten 25'i tamamlanmış olduğu belirtildi.
Yeni Devir
Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın 2016 yılının Temmuz veya Ağustos ayında hizmete gireceğini açıkladığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin yerleştirilmesine hızla devam ediliyor. Bugüne kadar en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 48'i yerlerine yerleştirilerek montajı tamamlandı. Çelik tabliye montaj ve kaynak işlemlerinde artık "Lifting Gantry" adı verilen yeni dev vinç kullanılıyor. "Kayar Vinç (Lifting Gantry), ana halatın üzerine kurulan 2 tane parçadan oluşuyor, her bir parçanın ağırlığı 190 ton ağırlığında.
3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler de önemli bir yer tutuyor. Mevcut yolun 13.5 kilometrelik kısmının viyadükler üzerinde geçirileceği belirtildi. Çalışmalar kapsamında geçtiğimiz günlerde 3 önemli viyadüğün daha tamamlandığı öğrenildi. Tamamlanan viyadük ve yolların büyük bölümünün ise asfaltlanarak ulaşıma hazır hale getirildiği öğrenildi. Proje kapsamında yapılan çalışmalarda daha önceden tamamlanan viyadüklerle birlikte 6'sı tek 29'u çift ayaklı olmak üzere toplam 35 viyadükten 25'inin tamamlanmış olduğu belirtildi.
Milliyet