22 / 11 / 2024
fuzul

3. Boğaz Köprüsü'nün inşaatında son durum!

3. Boğaz Köprüsü'nün inşaatında son durum!

IC İçtaş – Astaldi JV tarafından hayata geçirilen 3. Boğaz Köprüsü'nde Asya ve Avrupa yakasının birleşmesine sadece 391 metre kaldı. Projede 59 çelik tabliyeden 42'sinin montaj ve kaynak işlemi tamamlandı.




3. Boğaz Köprüsü projesinde en ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 42'sinin montaj ve kaynak işlemleri tamamlandı. Projede çelik montaj tabliye işlemlerinin ilk aşaması bitirildi. Projede montaj işlemlerinin Şubat ayının sonunda bitirilmesi planlanıyor.


Normalde ortalama  9 günlük sürede bir, her iki yakaya birer adet çelik tabliye konulduğunu hatırlatan 3. Köprü Çelik Tabliye Sorumlusu şunları söyledi: "Mart ayının sonunda başlayan çelik tabliye montaj işlemlerinde yeni bir aşamaya geçildi. Avrupa ve Asya yakasında D00 numaralı geçiş segmenti dahil Avrupa ve Asya yakalarında 21'er çelik tabliye konuldu. Son çelik tabliyenin yerine koyması ile birlikte iki kıta arası mesafe 391 metreye düştü. Çelik tabliye montaj işleminde daha önce "Derrick Crane" adı verilen vinçler kullanılıyordu. Şimdi ise, Lifting Gantry" adı verilen farklı bir vinç kullanılmaya başlayacak. Bu vinçle birlikte köprünün tabliyelerin tamamının önümüzdeki aylar içerisinde 3. Boğaz Köprüsü üzerine yerleştirileceğini göreceğiz."



3. Boğaz Köprüsü nün inşaatında son durum!


 

Lifting Gantry adı verilen çelik tabliye montaj ve kaynak işlemlerinde kullanılan dev vincin kurulumu sonrası montaj yeniden başlanacak. Projede iki yaka 391 metre sonra birleşecek.



Rakamlarla 3. köprü:


-Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü unvanını taşıyor

-8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün, deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak

-Köprünün toplam uzunluğu 2 bin 164 metre.  

-Anadolu yakasında Poyraz köy kesimindeki kulenin yüksekliği 318 metre. 

-Avrupa yakasında Garipçe Köyü'ndeki kulenin yüksekliği 322 metre olacak

-Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak.  

-3 milyar dolar yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş - Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığına devredilecek. 


Meryem Kurtuldu/Emlakkulisi.com



Haber Radikal Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


3. köprüde birleşmeye 391 metre kaldı... Geçtiğimiz aylarda önce kuleler arasına kılavuz kablo çekilmiş, daha sonra ana kablonun döşenmesinde kullanılacak (Cat Walk) kedi yolu tamamlanmıştı. Bir süredir montajına devam edilen ana taşıyıcı kablo ise geçtiğimiz günlerde tamamlandı.


ARAÇLARI VE TRENLERİ TAŞIYACAK ÇELİK TABLİYELER DÖŞENİYOR

Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin yerleştirilmesine de devam ediliyor. Bugüne kadar Avrupa yakasında 20 ve Asya yakasında 20 olmak üzere 40 standart çelik tabliye segmenti ve 2 geçiş segmenti ile birlikte toplam 42 çelik tabliye segmenti yerlerine yerleştirilip kaynaklama işlemi tamamlandı. İki yakanın birleşmesi için kalan 17 tabliyelerin Tuzla ve Altınova tesislerinden deniz yoluyla getirilerek ana kablolara bağlanacağı belirtildi. Bu tabliyeleri kaldıracak ve ana taşıyıcı kabloya bağlanmakta kullanılacak vincin montajına devam ediliyor.


REKORTMEN KÖPRÜ

1460 işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3. Boğaz Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü, kulelerinin boyu açısından da yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe Köyü'ndeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projenin tamamlanmasıyla  Marmaray  ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. 


Radikal


Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İSTANBUL'un üçüncü köprüsünün inşaatı hızla devam ediyor. Anadolu ve Avrupa Yakası'nı birbirine bağlayacak köprünün inşaatına 2013'te başlandı. 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine ise 391 metre kaldı. Yaklaşık 2 milyon ağaç kesilerek inşa edilen köprünün, önümüzdeki nisan ayında açılması bekleniyor. 1460 işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3. Boğaz Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 


Sözcü



Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine 391 metre kaldı. Önümüzdeki Nisan veya Mayıs aylarında açılması beklenen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde ana taşıyıcı kablonun montajı tamamlanırken, köprü genel gerçekleşme oranının yüzde 97 olduğu belirtildi. 1460 işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3. Boğaz Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanım alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. 


Bugün



Geri Dön