Genel

3. Havalimanı kredi bekliyor!

Üçüncü Havalimanı ihalesini kazanan konsorsiyum şirketleri harıl harıl kredi arıyor. Sözleşmenin üzerinden 21 ay geçmesine rağmen 4.5 milyar avroluk ana krediyi verecek banka henüz bulunamadı.

İstanbul’a yapılacak Üçüncü Havalimanı’nın sıkıntıları bitmiyor. Uzun bir süre onaylanmayan ÇED raporu, çevresel koşulların el vermemesi ve mahkeme kararları ile sürüncemede kalan yeni havalimanı inşaatı, Tayyip Erdoğan’ın ısrarlı tutumu nedeniyle belli bir ivme kazandı. Ancak ihaleyi kazanan konsorsiyum şirketlerinin oluşturduğu İGA Havalimanı İşletmesi A.Ş. birçok sorunla boğuşuyor. Bunların başında da 4.5 milyar avroluk kredinin hâlâ bulunamamış olması geliyor.  3. Havalimanı ihalesini 25 yıllığına 22 milyar 152 milyon avro kira ve 10.2 milyar avro yatırım bedeli karşılığı kazanan Limak, Kolin, Kalyon, Mapa ve Cengiz İnşaat ortaklığı, “Uygulama Sözleşmesi”nin imzalandığı Kasım 2013 tarihinden bu yana sadece Rus Sberbank (Denizbank) ile 500 milyon avroluk köprü kredi anlaşması imzalayabildi. Ancak projenin tamamlanabilmesi için gerekli 4.5 milyar avroluk ana kredinin mutabakat zaptı bile ortada yok! Oysa ihale şartnamesine göre, imza tarihinden itibaren 6 ayda bu rakamın bulunması gerekiyordu. Sözleşmenin üzerinden 21 ay geçmesi ve dördüncü 6 aylık dönemin dolmasına sadece 3 ay kalması, sıkıntının ne kadar büyük olduğunu gösteriyor. 


ÖZDEMİR'E GÖRE MAYIS'TA İMZALANACAKTI

İGA Yönetim Kurulu Üyesi ve konsorsiyum üyelerinden Limak Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Ocak ayında yaptığı bir açıklamada, 4.5 milyar avro tutarındaki kredi anlaşmasının Mayıs ayı içinde 7 büyük banka ile yapılacağını söylemişti.  Habertürk yazarı Güntay Şimşek’e göre, talep edilen 4.5 milyar avro kredi için yaklaşık 1.2 milyar avroluk özkaynak meselesi aşılmış. Ancak bankalar verecekleri kredi karşılığında, istedikleri teminatları henüz alamadıklarından nihai anlaşma imzalanamıyor. Mesele bu noktada tıkanmış. 1 Temmuz tarihli yazısında, Üçüncü Havalimanı için kredi arayan konsorsiyum şirketleri için Kasım 2015’in son tarih olduğuna dikkat çeken Şimşek, “Bu zamana kadar kredi temin edilemez ya da finansman temini için özkaynağı olan ve alınacak krediye teminat göstermekte sorun yaşamayacak yeni ortaklar bulunmaz ise durum çok kritik. Türk sivil havacılığı ve THY de bu işten ciddi etkilenecektir” uyarısında bulunuyor. 



Aydınlık