3. Havalimanı'ndaki çalışmalarda son durum!
Tamamlandığında 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı olacak 'İstanbul Yeni Havalimanı'nda çalışmalar tam gaz sürüyor. Projede merakla beklenen finansman sözleşmesi de bu ay içinde imzalanacak.
Tamamlandığında 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı olacak 'İstanbul Yeni Havalimanı'nda çalışmalar tam gaz sürüyor. Projede merakla beklenen finansman sözleşmesi de bu ay içinde imzalanacak.
Havalimanındaki son durumu Limak'ın kazandığı IPRA Ödülü kapsamında Güney Afrika'nın Johannesburg kentinte bir araya geldiğimiz Limak Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Bacaksız'la konuştuk... Geçtiğimiz mayıs ayında yer tesliminin yapıldığını kaydeden Bacaksız, o günden bu yana çalışmaların da hızla devam ettiğini ifade ederken dünyayı kıskandıran projeyle ilgili şu mesajları verdi:
20 GÜNDE BİR ALKUMRU
- Şu an sahada günde bir milyon metreküplük toprak hareketi var. Bizim Limak olarak yaptığımız en büyük toprak işi Alkumru Barajı'ydı. Bunun toplamı 20 milyon metreküptü. Yani aslında her 20 günde bir Alkumru Barajı yapıyoruz burada...
'100 BİN'LİK İSTİHDAM
- Sahada bin 300 iş makinesi çalışıyor. Bunların her biri sınıfının en büyük kapasitesine sahip.
- 3 bin 500 kişi inşaatta görev yapıyor. Bu taşeronlar hariç rakam.
- Terminal binalarına geçildiği zaman bu rakam 10 bini geçecek.
- İşletmeye geçildiğinde 100 binin üzerinde istihdam yaratacak.
4.6 milyar euroluk paket
- Finansman tamalanmak üzere. Ekimde tören yapacağız. Finansmana katılan bankalar ; Ziraat, Halkbank, Vakıfbank, Garanti, Denizbank ve Finansbank. Toplam 4.6 milyar euroluk bir finansman paketi.
- Yapı Kredi finansman paketinde yer almak istemedi. Bunun nedeni hukuksal. Bu proje Türkiye'de olduğu için tabi olunacak hukukun da Türk hukuku olmasını istedik. Sözleşme Türk Hukuku'yla düzenleniyor.
'Türkler yapmış' diyecekler
TL'deki kayıpların havalimanının maliyetini artırdığı eleştirileriyle ilgili de konuşan Bacaksız, "Kurdaki yükselişin negatif etkisi yok. Gelirlerimiz döviz cinsinden. Hatta aslında yarıyor" dedi. Bacaksız ayrıca havalimanının kalite standartları açısından dünyanın en iyilerinden olmasını istediklerini söyledi ve ekledi: "Bir zamanlar 'Japonlar yapmış' derdik ya artık 'Türkler yapmış' dedirtmek istiyoruz.
Kuşlar için 3 ayrı çalışma yapılıyor
- KUŞ yolları için ayrı çalışmalar yapıyoruz. İstanbul'un her yeri göç yolu.
- Bir yabancı tarafsız kuruluş, biz ve bir de Türkiye'de profesörler öncülüğünde başka bir grup çalışmalar yapıyor.
- Atık alanıyla ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi'yle görüşmelerimiz var.
- Çok yakında bir çöp dönüşüm tesisi var.
Bunun taşınma talebimiz var. Görüşmelerimiz sürüyor.
- Martıları da buraya cezbeden bir nokta. Tesisin taşınması çözüme katkı sağlayacaktır.
Ekvator prensiplerine uygun ÇED çalışması
- Türkiye'deki büyük projelere yabancı bankalar ilgi göstermiyor deniyor fakat buradaki özel bankaların tamamının merkezi yurtdışında. Biz kredi için Rusya, İspanya ve Yunanistan'dan onaylar aldık.
- Uluslararası kuruluşlar rahat hissetsinler diye bir zorunluluğumuz olmamasına rağmen uluslararası geçerliliği olan Ekvator Prensipleri'ne uygun bir ÇED çalışması yaptık.
Eleştiriler, şevkimizi artırıyor
Bacaksız, "Bu çok büyük bir proje. Eleştiri olması doğal. Haklıysa, gerekli değişiklikleri yaparız. Olumsuz yorumların tamamı bırakın olumsuz etkilemeyi, şevkimizi artırıyor. Bir an önce projeyi bitirip eleştirilere de en iyi cevabı vermeyi istiyoruz" dedi.
Dünyanın sorunu: Arazi...
SERDAR Bacaksız, "Kimse İstanbul'un büyük bir havaalanı ihtiyacı olmadığını iddia edemez. Yeri tartışılır deniyor ama başka bir yer yok. Merkeze yakın olması gereken böyle bir yer yok. Dünyadaki havalimanlarının en büyük sorunu arazi" diye konuştu.
Akşam