Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Fatih Turan, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje ihalesi için 23 firmanın şartname aldığını, 12 firmanın ise teklif verdiğini söyledi.
Turan, Genel Müdürlüğün Konferans Salonu'ndaki ihalenin açılışında yaptığı konuşmada, İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde 23 firmanın şartname aldığını belirterek, "İhale için 12 firma teklif verdi" dedi.
Söz konusu firmalar şöyle:
- Geodata SPA-Su Yapı Mühendislik AŞ İş Ortaklığı
- Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı
- IDOM Ingerieria y Consultoria SAU
- Yooshin Enginering Corporation
- Tecnimont Civil Construction SPA
- AECOM Asia Company Limited
- Yüksel Proje Uluslararası AŞ
- Ferconsult SA-Amberg Enginering AG-Euroestudios SL-Cenor Consultores, SA İş Ortaklığı
- Italfer SPA-Proyapı Mühendislik Müşavirlik AŞ İş Ortaklığı
- CPG Consultants PTE LDT-Yeni Doğanlar İnşaat İthalat İhracat İş Ortaklığı
- Sintagma Srl-SWS Engineering SPA-ERKA-AS Proje İş Ortaklığı
- Systra SA
Daha sonra Altyapı Yatırımları Genel Müdür Yardımcısı Metin Akbaş başkanlığındaki ihale komisyonu, teklifleri değerlendirmek üzere çalışmalarına basına kapalı devam etti.
Söz konusu iş kapsamında kara, deniz ve Haliç sondajları, jeofizik, geoteknik ve jeolojik araştırmalar, güzergah çalışmaları, ön projeler, ön ve nihai fizibilite etütleri yapılarak zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.
Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcu yararlanması bekleniyor.
Projenin ilk adımı olan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 14 Aralık'ta yapılacağı duyurulan ihale, bugüne ertelenmişti.
AA
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje İhalesi için şartname satın alan 23 firmadan 12'si teklif sundu. İhalenin ardından mühendislik çalışması yapılacak ve güzergah net olarak belirlenecek. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen firma ile sözleşme imzalanacak" dedi.
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje İhalesi için şartname satın alan 23 firmadan 12'si teklif sundu.
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Konferans Salonu'ndaki ihalede teklif sunan firmaların isimleri belli oldu.
Söz konusu firmalar şöyle:
- Geodata SPA-Su Yapı Mühendislik AŞ İş Ortaklığı
- Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı
- IDOM Ingerieria y Consultoria SAU
- Yooshin Enginering Corporation
- Tecnimont Civil Construction SPA
- AECOM Asia Company Limited
- Yüksel Proje Uluslararası AŞ
- Ferconsult SA-Amberg Enginering AG-Euroestudios SL-Cenor Consultores, SA İş Ortaklığı
- Italfer SPA-Proyapı Mühendislik Müşavirlik AŞ İş Ortaklığı
- CPG Consultants PTE LDT-Yeni Doğanlar İnşaat İthalat İhracat İş Ortaklığı
- Sintagma Srl-SWS Engineering SPA-ERKA-AS Proje İş Ortaklığı
Bakan Yıldırım'dan açıklama
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje İhalesi için şartname alan 23 firmadan 12'sinin teklif sunduğunu ifade ederek, "Etüt yapılacak, ön proje hazırlanacak, ihaleyle esas mühendislik çalışması yapılacak. Bunun sonucunda güzergah net olarak belirlenecek. Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen firma ile sözleşme imzalanacak" dedi.
Yıldırım, İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesine ilişkin yaptığı açıklamada, 14,5 kilometre uzunluğundaki Marmaray'ın hizmete sunulduğunu ve bugüne kadar 110 milyon yolcu taşındığını, 5,5 kilometre uzunluğundaki Avrasya Tüneli'nin bitmek üzere olduğunu bildirdi.
Bakan Yıldırım, ihale öncesinde bilgilendirme yaptı.
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun 7 Haziran seçimi öncesinde kamuoyuyla paylaştığı 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının ortak çalışmasıyla İstanbul trafiğini rahatlamak için ortaya çıktığını belirten Yıldırım, bu ihtiyaçtan hareketle bugün yapılan ihaleyle yeni boğaz geçişinin çalışmalarına başlanacağını ifade etti.
Söz konusu ihaleyle etüt yapılacağını, ön proje hazırlanacağını, esas mühendislik çalışmasının gerçekleştirileceğini anlatan Yıldırım, şöyle konuştu:
"Bunun için de deniz dibindeki barimetrik ölçümler, karada sondajlar, arkeolojik anlamda tespitler yapılacak. Bunun sonucunda güzergah net olarak belirlenecek. İlk etapta bir güzergah gösterilmekle beraber bu güzergahın, aşağı yukarı, kuzeye güneye veya derinlik olarak belirlenmesi yapılacak, bu ölçümlerden sonra netleşecek. Bu ihale tünelin yapılabilirliğini ortaya çıkarılması, net güzergahın belirlenmesi ve yaklaşık maliyetinin de ortaya çıkması, ön projelerin hazırlanması gibi kapsamlı çalışmayı gerekiyor."
İhale için şartname satın alan 23 firmadan 12'sinin teklif sunduğunu dile getiren Yıldırım, söz konusu firmaların ön yeterlilik tekliflerinin incelenmesinin ardından 6 firmadan mali teklifler ile diğer şartların isteneceğini söyledi.
Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen bir firma ile sözleşme imzalanacağını kaydeden Yıldırım, firmaya 1 yıl gibi bir süre verileceğini anlattı.
Bu işler bittikten sonra projenin yapımı konusunda hazırlıkların devam edeceğini ifade eden Yıldırım, "Yapım modeli, kamu özel ortaklığıyla yapmak istiyoruz. Genel bütçeden yapmak istemiyoruz. Kamuya yük getirsin istemiyoruz. Bununla esas dokümanlar ve model çalışması da bu süre içinde ön fizibilite ve ön projeler hazırlanırken yapılmış olacak, eş zamanlı olarak elimizde bu bilgiler olacak. Tekrar biz yapımı için düğmeye basmış olacağız" dedi.
Yıldırım, ihaleye Türk, yabancı firmaların yanı sıra Türk-yabancı ortaklığının teklif verdiğini bildirdi.
Yeni Şafak
Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje İhalesi için şartname satın alan 23 firmadan 12’si teklif sundu. Seçilecek 6 firmanın belirlenmesinin ardından yapım modeli belirlenecek ve 1 yıl içinde süreç tamamlanacak.
İstanbul Boğazı’nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak. Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası’nda E-5 aksında İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası’nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı’ndan başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
E-5 ile entegre edilecek
Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası’nda İncirli’den, Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası’nda Hasdal Kavşağı’ndan Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
3 katlı tünelin talipleri
Geodata SPA-Su Yapı Mühendislik AŞ İş Ortaklığı
Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı
IDOM Ingerieria
Consultoria SAU
Yooshin Enginering Corporation
Tecnimont Civil Construction SPA
AECOM Asia Company Limited
Yüksel Proje Uluslararası AŞ
Ferconsult SA-Amberg Enginering AG-Euroestudios SL-Cenor Consultores, SA İş Ortaklığı
Italfer SPA-Proyapı Mühendislik Müşavirlik AŞ İş Ortaklığı
CPG Consultants PTE LDT-Yeni Doğanlar İnşaat İthalat İhracat İş Ortaklığı
Sintagma Srl-SWS Engineering SPA-ERKA-AS Proje İş Ortaklığı
Systra SA
Ön teklif aşamasında 6 firma elenecek
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, teklif sunan 12 firmanın ön yeterlilik tekliflerinin incelenmesinin ardından altı firmadan mali teklifler ile diğer şartların isteneceğini söyledi. Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen bir firma ile sözleşme imzalanacağını kaydeden Yıldırım, firmaya 1 yıl gibi bir süre verileceğini anlattı. Yıldırım, “Yapım modeli, kamu özel ortaklığıyla yapmak istiyoruz. Genel bütçeden yapmak istemiyoruz. Kamuya yük getirsin istemiyoruz. Bununla esas dokümanlar ve model çalışması da bu süre içinde ön fizibilite ve ön projeler hazırlanırken yapılmış olacak, eş zamanlı olarak elimizde bu bilgiler olacak. Tekrar biz yapımı için düğmeye basmış olacağız” dedi. Yıldırım, ihaleyle birlikte etüt yapılacağını, ön proje hazırlanacağını, esas mühendislik çalışmasının gerçekleştirileceğini belirterek, şunları söyledi:
“Bunun için de deniz dibindeki barimetrik ölçümler, karada sondajlar, arkeolojik anlamda tespitler yapılacak. Bunun sonucunda güzergah net olarak belirlenecek. İlk etapta bir güzergah gösterilmekle beraber bu güzergahın, aşağı yukarı, kuzeye güneye veya derinlik olarak belirlenmesi yapılacak, bu ölçümlerden sonra netleşecek. Bu ihale tünelin yapılabilirliğini ortaya çıkarılması, net güzergahın belirlenmesi ve yaklaşık maliyetinin de ortaya çıkması, ön projelerin hazırlanması gibi kapsamlı çalışmayı gerekiyor” dedi.
Mithat Yurdakul/Milliyet
Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı!
Günlük 6.5 milyon yolcu kapasitesiyle İstanbul trafiğine rahat bir nefes aldıracak 3 katlı tünel ihalesine 12 teklif geldi. Bakan Yıldırım, "Kazanan 1 ayda açıklanacak" dedi
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun 7 Haziran seçimleri öncesinde kamuoyuyla paylaştığı 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin ihalesi yapıldı. Şartname alan 23 firmadan 12'si teklif sundu. Küresel siyasi ve ekonomik belirsizliklere rağmen yabancı firmaların ilgisi dikkat çekti. Söz konusu ön yeterlilik teklifleri incelendikten sonra 6 firmadan mali tekliflerle diğer şartların yerine getirilmesi istenecek.
BOĞAZ'IN ALTINDAN GEÇECEK
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen firma ile sözleşme imzalanacağını söyledi. Yıldırım, "Firmaya 1 yıl gibi bir süre verilecek. Etüt yapılacak, ön proje hazırlanacak, ihaleyle esas mühendislik çalışması tamamlanacak. Bunun sonucunda güzergâh net olarak belirlenecek" dedi. Tüneli, kamu özel ortaklığıyla yapmak istediklerini söyleyen Yıldırım, "Genel bütçeden yapacağız. Kamuya yük getirmesini istemiyoruz" açıklamasını yaptı. İstanbul Boğazı'nın altından geçecek tünel, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş-gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.
GÜNDE 6.5 MİLYON YOLCU
Büyüklük ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayacak. İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak. Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yapİşlet- Devret modeliyle yapılacak olan tünelin, 5 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor. Tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası'ndaki Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcu yararlanacak.
DEVLER TALİP OLDU
Geodata SPA-Su Yapı Mühendislik
Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri A.Ş.
IDOM Ingerieria Consultoria SAU
Yooshin Enginering Corporation
Tecnimont Civil Cons truction SPA
AECOM Asia Company Limited
Yüksel Proje Uluslararası A.Ş.
Ferconsult SA-Amberg Enginering AG-Euroestudios SL-Cenor Consultores, SA İş Ortaklığı
Italfer SPA-Proyapı Mühendislik Müşavirlik A.Ş. İş Ortaklığı
CPG Consultants PTE LDT-Yeni Doğanlar İnşaat İthalat İhracat İş Ortaklığı
Sintagma Srl-SWS Engineering SPA-ERKA-AS Proje Ortaklığı
Bu haber Bugün Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Fatih Turan, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje ihalesi için 12 firmanın ise teklif verdiğini söyledi.
Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Fatih Turan, Genel Müdürlüğün Konferans Salonu'ndaki ihalenin açılışında yaptığı konuşmada, İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde 23 firmanın şartname aldığını belirterek, "İhale için 12 firma teklif verdi" dedi. Daha sonra Altyapı Yatırımları Genel Müdür Yardımcısı Metin Akbaş başkanlığındaki ihale komisyonu, teklifleri değerlendirmek üzere çalışmalarına basına kapalı devam etti. Söz konusu iş kapsamında kara, deniz ve Haliç sondajları, jeofizik, geoteknik ve jeolojik araştırmalar, güzergah çalışmaları, ön projeler, ön ve nihai fizibilite etütleri yapılarak zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.
DÜNYADA BİR İLK
Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
9 METRO HATTI
Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcu yararlanması bekleniyor. Projenin ilk adımı olan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 14 Aralık'ta yapılacağı duyurulan ihale, bugüne ertelenmişti.
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Konferans Salonu'ndaki ihalede teklif sunan firmaların isimleri belli oldu.
Söz konusu firmalar şöyle:
- Geodata SPA-Su Yapı Mühendislik AŞ İş Ortaklığı
- Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı
- IDOM Ingerieria y Consultoria SAU
- Yooshin Enginering Corporation
- Tecnimont Civil Construction SPA
- AECOM Asia Company Limited
- Yüksel Proje Uluslararası AŞ
- Ferconsult SA-Amberg Enginering AG-Euroestudios SL-Cenor Consultores, SA İş Ortaklığı
- Italfer SPA-Proyapı Mühendislik Müşavirlik AŞ İş Ortaklığı
- CPG Consultants PTE LDT-Yeni Doğanlar İnşaat İthalat İhracat İş Ortaklığı
- Sintagma Srl-SWS Engineering SPA-ERKA-AS Proje İş Ortaklığı
- Systra SA
Bu haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin Etüt-Proje İhalesi için şartname satın alan 23 firmadan 12'si teklif sundu
Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Fatih Turan, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje ihalesi için 23 firmanın şartname aldığını, 12 firmanın ise teklif verdiğini söyledi.
Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Fatih Turan, Genel Müdürlüğün Konferans Salonu'ndaki ihalenin açılışında yaptığı konuşmada, İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde 23 firmanın şartname aldığını belirterek, "İhale için 12 firma teklif verdi" dedi.
Daha sonra Altyapı Yatırımları Genel Müdür Yardımcısı Metin Akbaş başkanlığındaki ihale komisyonu, teklifleri değerlendirmek üzere çalışmalarına basına kapalı devam etti. Söz konusu iş kapsamında kara, deniz ve Haliç sondajları, jeofizik, geoteknik ve jeolojik araştırmalar, güzergah çalışmaları, ön projeler, ön ve nihai fizibilite etütleri yapılarak zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
İhale için teklif veren firmalar şöyle:
- Geodata SPA-Su Yapı Mühendislik AŞ İş Ortaklığı
- Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı
- IDOM Ingerieria y Consultoria SAU
- Yooshin Enginering Corporation
- Tecnimont Civil Construction SPA
- AECOM Asia Company Limited
- Yüksel Proje Uluslararası AŞ
- Ferconsult SA-Amberg Enginering AG-Euroestudios SL-Cenor Consultores, SA İş Ortaklığı
- Italfer SPA-Proyapı Mühendislik Müşavirlik AŞ İş Ortaklığı
- CPG Consultants PTE LDT-Yeni Doğanlar İnşaat İthalat İhracat İş Ortaklığı
- Sintagma Srl-SWS Engineering SPA-ERKA-AS Proje İş Ortaklığı
- Systra SA
Dünyada bir ilk
İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.
Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
9 Metro Hattı
Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcu yararlanması bekleniyor. Projenin ilk adımı olan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 14 Aralık'ta yapılacağı duyurulan ihale, bugüne ertelenmişti.
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Konferans Salonu'ndaki ihalede teklif sunan firmaların isimleri belli oldu.
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İstanbul’un trafiğini rahatlatacak 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nin etüt, proje ve mühendislik ihalesine 12 firma teklif verdi. Teklifler yerli, yabancı ve yerli yabancı ortaklıklardan geldi. İhalenin ardından bir ayda belirlenecek firma, mühendislik projelerini bir yılda tamamlayacak. Geçiş güzergahları netleşecek.
Hükümetin seçim beyannamesinde yer alan dev projelerde somut adımlar atılmaya devam ediyor. İstanbul trafiğini rahatlatacak olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik ihalesine 12 firma teklif verdi. Teklifler, yerli, yabancı ve yerli yabancı ortaklıklardan geldi. İhale sürecinin ardından bir ay sonra belirlenen firma ile sözleşme imzalanacak ve mühendislik projeleri 1 yılda tamamlanacak. Böylelikle geçiş güzergahları da netleşecek. Yapım aşaması ise beş yıl sürecek proje, yap-işlet-devret modeliyle gerçekleşecek. Hem otomobil hem de metronun geçeceği proje, kıtalararası geçiş süresini kısaltırken, Hasdal kavşağından Ümraniye'ye araçla 14 dakikada geçilebilecek. Tünel, 9 metro hattıyla TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek.
GÜZERGAHLAR NETLEŞECEK
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje İhalesi için şartname alan 23 firmadan 12'sinin teklif sunduğunu ifade ederek, “Etüt yapılacak, ön proje hazırlanacak, ihaleyle esas mühendislik çalışması yapılacak. Bunun sonucunda güzergah net olarak belirlenecek. Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen firma ile sözleşme imzalanacak" dedi. Bu işler bittikten sonra projenin yapımı konusunda hazırlıkların devam edeceğini ifade eden Yıldırım, “Yapım modeli, kamu özel ortaklığıyla yapmak istiyoruz. Genel bütçeden yapmak istemiyoruz. Kamuya yük getirsin istemiyoruz. Esas dokümanlar ve model çalışması da bu sürede yapılmış olacak, eş zamanlı olarak elimizde bu bilgiler olacak. Tekrar biz yapımı için düğmeye basmış olacağız" dedi. Bakan Yıldırım, ihaleye Türk, yabancı firmaların yanı sıra Türk-yabancı ortaklığının teklif verdiğini bildirdi.
Kıtalararası 14 dakika
Projenin tamamlanması ile İncirli'den Söğütlüçeşme'ye hızlı metro ile 40 dakikada ulaşılacak. Hasdal kavşağından Ümraniye Çamlık Kavşağına araçla 14 dakikada geçilecek. Günde 6,5 milyon insan taşınacak. 9 farklı şehir içi raylı sistem, hızlı metro ile entegre olacak ve kıtalararası yolculuk kolaylaşacak. Çevre yollarına bağlantısı ile diğer şehiriçi yollara daha kolay ve daha hızlı erişim sağlanacak. Tüm ana arterler birbirine bağlanmış olacak.
Teklif veren firmalar
Geodata SPA-Su Yapı Mühendislik AŞ İş Ortaklığı
Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı
IDOM Ingerieria y Consultoria SAU
Yooshin Enginering Corporation
Tecnimont Civil Construction SPA
AECOM Asia Company Limited
Yüksel Proje Uluslararası AŞ
Ferconsult SA-Amberg Enginering AG-Euroestudios SL-Cenor Consultores, SA İş Ortaklığı
Italfer SPA-Proyapı Mühendislik Müşavirlik AŞ İş Ortaklığı
CPG Consultants PTE LDT-Yeni Doğanlar İnşaat İthalat İhracat İş Ortaklığı
Sintagma Srl-SWS Engineering SPA-ERKA-AS Proje İş Ortaklığı
Systra SA
Karayolu kesimi
Avrupa yakasında, 3 katlı tünel öncesi bölüm 5 bin 600 metre
3 katlı tünel 6.500 metre
Avrupa yakasında 3 katlı tünel sonrası bölüm, 4.050 metre
Hasdal-Çamlık kavşağı arası seyahat süresi 14 dakika
Günde 120.000 araç kapasitesi
Akaryakıt tasarrufu yıllık 54 milyon litre
Projenin çevreye zararı minimize edilmiş olacak. Metro geçişi bölgesinde bir yılda atmosfere salınan karbondioksit emisyonundaki azalma yılda 175 bin ton olacak. Yine bir yılda akaryakıt tüketiminde sağlanacak tasarruf miktarı yılda 54 milyon litreyi bulacak. Karayolu kısmı ise Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün kapasitesini yüzde 50 arttırırken, yeni bir arazi kullanılmayacak. Yerleşim alanlarıyla kesişmeden TEM aksı desteklenecek. Proje görüntü kirliliği oluşturmayacak ve silüeti bozmayacak.
Yeni Şafak/ Cahit Saraçoğlu
Haber Takvim Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje İhalesi yapıldı. İhale için 12 firma teklif sundu. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ihaleyle etüt yapılacağını, ön proje hazırlanacağını, esas mühendislik çalışmasının gerçekleştirileceğini kaydederek, "Bunun için de deniz dibindeki barimetrik ölçümler, karada sondajlar, arkeolojik anlamda tespitler yapılacak. Bunun sonucunda güzergah net olarak belirlenecek" dedi. İhale için şartname satın alan 23 firmadan 12'sinin teklif sunduğunu dile getiren Yıldırım, söz konusu firmaların ön yeterlilik tekliflerinin incelenmesinin ardından 6 firmadan mali teklifler ile diğer şartların isteneceğini söyledi. Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen bir firma ile sözleşme imzalanacak.
Takvim
Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Türkiye’nin mega projelerine bir yenisi daha ekleniyor. İstanbul Boğazı’nın altında üç katlı olacak Büyük İstanbul Tünel Projesi etüt-proje ihalesi süreci dün başladı. Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Fatih Turan, ihalenin açılışında yaptığı konuşmada, İstanbul’un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde 23 firmanın şartname aldığını belirterek, “İhale için 12 firma teklif verdi” diye konuştu.
ETÜD, PROJE HİZMETLERİ
Turan, 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin etüt, proje ve mühendislik hizmetlerini alım ihalesini gerçekleştireceklerini belirterek, “Bu kapsamda ihalemizin içeriğinde lansmanının Şubat ayında gerçekleştirdiğimiz üçüncü deniz altından Boğaz geçişi ile ilgili deniz sondajı, karadaki sondajlar ve hidografik ve oşinagrafik bilgilerin alınacağı, güzergahın belirleneceği, işleri içeren hizmetlerin alımı ihalesini gerçekleştireceğiz” dedi. İhalenin iki aşamalı olarak gerçekleştirileceğini kaydeden Turan “Teknik yeterlilik kriterlerine göre firmalar değerlendirilecek. Bu değerlendirme süreci akabinde teklif fiyatlarının incelenmesine geçilecek. İhaleyi kazanan firma yüklenici olarak sözleşme davet edilecek” diye konuştu. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
Taşıt ve metro geçecek 5 yılda tamamlanacak
İstanbul Boğazı’nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak. Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası’nda E-5 aksında İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası’nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı’ndan başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak. Hattan günde 6.5 milyon yolcu yararlanması bekleniyor.
Star
Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İstanbul’un giderek çoğalan nüfusu ve buna bağlı olarak iki yaka arasında her geçen gün artan yolcu ve araç trafiğine çözüm olacak en önemli projelerden biri olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'de ilk adım atıldı... Dün düzenlenen 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Etüt-Proje ihalesi için 23 firma şartname alırken, 12 firma ise teklif verdi. Söz konusu iş kapsamında kara, deniz ve Haliç sondajları, jeofizik, geoteknik ve jeolojik araştırmalar, güzergah çalışmaları, ön projeler, ön ve nihai fizibilite etütleri yapılarak zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
KAMU ÖZEL ORTAKLIĞI
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da "Etüt yapılacak, ön proje hazırlanacak, ihaleyle esas mühendislik çalışması yapılacak. Güzergah net olarak belirlenecek. Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen firma ile sözleşme imzalanacak. Yapım modeli, kamu özel ortaklığıyla yapmak istiyoruz. Genel bütçeden yapmak istemiyoruz. Kamuya yük getirsin istemiyoruz" diye konuştu.
Hangi firmalar teklif sundu?
- Geodata SPA-Su Yapı Mühendislik AŞ İş Ortaklığı.
- Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı.
- IDOM Ingerieria y Consultoria SAU.
- Yooshin Enginering Corporation.
- Tecnimont Civil Construction SPA.
- AECOM Asia Company Limited.
- Yüksel Proje Uluslararası AŞ.
- Ferconsult SA-Amberg Enginering AG-Euroestudios SL-Cenor Consultores, SA İş Ortaklığı.
- Italfer SPA-Proyapı Mühendislik Müşavirlik AŞ İş Ortaklığı.
- CPG Consultants PTE LDT-Yeni Doğanlar İnşaat İthalat İhracat İş Ortaklığı.
- Sintagma Srl-SWS Engineering SPA-ERKA-AS Proje İş Ortaklığı.
- Systra SA.
31 km'de 14 istasyon
Tünelin, İncirli-Söğütlüçeşme arasında 31 kilometre uzunluğundaki hızlı metro kesiminde 14 istasyon bulunacak. Otomobil ve minibüsler tarafından kullanılacak karayolu kesiminin günde 120 bin araç kapasitesi bulunuyor.
Beş yıla bitecek
Tünelin Avrupa yakasındaki ucu Hasdal’da Anadolu yakasındaki ucu ise Ümraniye-Çamlık’ta olacak. Beş yılda bitirilecek tünel, üç katlı olacak. Orta kattan raylı sistem, diğer katlardan ise karayolu geçişi yapılacak.
İncirli-Söğütlüçeşme metroyla 40 dakika
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, hem metro hattı hem de çift yönlü karayolunu içeren, dünyanın ilk üç katlı tüneli olacak. Proje ile İncirli’den Söğütlüçeşme’ye hızlı metroyla 40 dakikada ulaşılacak; Hasdal Kavşağı’ndan Ümraniye Çamlık Kavşağı’na araçla 14 dakikada geçilecek.
6.5 milyon kişi kullanacak
Günde 6,5 milyon kişinin kullanacağı 9 farklı raylı sistem, ekspres metro ile birbirine bağlanacak. Tünel boğaz köprülerindeki araç trafiğinin rahatlatılmasına önemli katkı sağlayacak.
Akşam
Haber Yeni Yüzyıl Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı....
Marmaray ve Avrasya Tüneli'nin ardından Boğaz'a yapılacak 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli için ilk adım atıldı. Tünelin mühendislik işleri için açılan ihaleye 12 teklif geldi.
İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi dün yapıldı. Böylece
Marmaray ve Avrasya Tüneli'nin ardından Boğaz'a yapılacak yeni tünel için de adım atılmış oldu. Tünelin mühendislik işleri için açılan ihaleye şartname alan 23 firmadan 12'si teklif verdi. Teldif veren firmalar şunlar: Geodata SPA-Su Yapı, Arcadis-Prota Mühendislik, IDOM, Yooshin Enginering, Tecnünont Civil, AECOM Asia, Yüksel Proje, Ferconsult SA-Amberg AG-Euroestudios-Cenor, Italfer SPA-Proyapı Mühendislik, CPG Consultants-Yeni Doğanlar İnşaat, Sintagma Srl-SVVS Engineering SPA-ERKA-AS Proje İş Ortaklığı, Systra S A.
Zemin verileri belirlenecek
İhale sonrası Altyapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Fatih Turan'ın verdiği bilgiye göre, söz konusu iş kapsamında kara, deniz ve Haliç, sondajları, jeofizik, geoteknik ve jeolojik araştırmalar, güzergâh çalışmaları, ön projeler, ön ve nihai fizibilite etütleri yapılarak zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.
Güzergâh henüz belli değil
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ise 14,5 kilometre uzunluğundaki Marmaray'ın hizmete sunulduğunu ve bugüne kadar 110 milyon yolcu taşındığını, 5,5 kilometre uzunluğundaki Avrasya Tüneli'nin bitmek üzere olduğunu bildirdi. Yapılan ihaleyle Boğaz geçişinde yeni çalışmaların başlayacağını söyleyen Yıldırım yapılan ihaleyle ön proje hazırlanacağını belirterek, "Bunun sonucunda güzergâh net olarak belirlenecek" dedi. Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen bir firma ile sözleşme imzalanacağını kaydeden Yıldırım, firmaya 1 yıl gibi bir süre verileceğini anlattı. Yıldırım, "Yapım modeli olarak, kamu özel ortaklığıyla yapmak istiyoruz. Genel bütçeden yapmak istemiyoruz" dedi.
Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında incirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve istanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak. Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-işlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcu yararlanması bekleniyor.
Yeni Yüzyıl
Haber Posta Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Sözleşme bir ay içinde
İstanbul trafiğini rahatlatacak '3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin Etüt-Proje ihalesi dün yapıldı. İhale için 23 firma şartname aldı, 12 firma teklif verdi. İş kapsamında etüt yapılacak, ön proje hazırlanacak, ihaleyle esas mühendislik çalışması yapılacak. Bunun sonucunda güzergah net olarak belirlenecek. Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen firma ile sözleşme imzalanacak. Firmaya 1 yıl süre verilecek.
Beş yılda tamamlanacak
Dünyada bir ilk olacak tünel, 9 metro hattıyla TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yılda tamamlanacak tünelin kullanıma geçmesiyle, Avrupa Yakası'nda Incirli'den Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Tünelden günde 6.5 milyon yolcu yararlanacak.
Posta
Haber Ekonomi Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
İstanbul'un trafiğini rahatlatacak 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik ihalesine 12 firma teklif verdi. Teklifler yerli, yabancı ve yerli yabancı ortaklıklardan geldi. İhalenin ardından bir ayda belirlenecek firma, mühendislik projelerini bir yılda tamamlayacak. Geçiş güzergahları netleşecek.
Hükümetin seçim beyannamesinde yer alan dev projelerde somut adımlar atılmaya devam ediyor. İstanbul trafiğini rahatlatacak olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik ihalesine 12 firma teklif verdi. Teklifler, yerli, yabancı ve yerli yabancı ortaklıklardan geldi. İhale sürecinin ardmdan bir ay soma belirlenen firma ile sözleşme imzalanacak ve mühendislik projeleri 1 yılda tamamlanacak. Böylelikle geçiş güzergahları da netleşecek. Yapım aşaması ise beş yıl sürecek proje, yap-işlet-devret modeliyle gerçekleşecek. Hem otomobil hem de metronun geçeceği proje, kıtalararası geçiş süresini kısaltırken, Hasdal kavşağından Ümraniye'ye araçla 14 dakikada geçilebilecek. Tünel, 9 metro hattıyla TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek.
GÜZERGAHLAR NETLEŞECEK
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli EtütProje İhalesi için şartname alan 23 firmadan 12'sinin teklif sunduğunu ifade ederek, "Etüt yapılacak, ön proje hazırlanacak, ihaleyle esas mühendislik çalışması yapılacak. Bunun sonucunda güzergah net olarak belirlenecek. Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen firma ile sözleşme imzalanacak" dedi. Bu işler bittikten sonra projenin yapımı konusunda hazırlıklann devam edeceğini ifade eden Yıldırım, "Yapım modeli, kamu özel ortaklığıyla yapmak istiyoruz. Genel bütçeden yapmak istemiyoruz. Kamuya yük getirsin istemiyoruz. Esas dokümanlar ve model çalışması da bu sürede yapılmış olacak, eş zamanlı olarak elimizde bu bilgiler olacak. Tekrar biz yapımı için düğmeye basmış olacağız" dedi. Bakan Yıldırım, ihaleye Türk, yabancı firmaların yanı sıra Türk-yabancı ortaklığının teldif verdiğini bildirdi.
Ekonomi Gazetesi