3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin yeni ihale tarihi belli oldu!
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 30 Kasım'da yeniden ihale yapılacak.
İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri, 30 Kasım'da yeniden ihale edilecek.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde geçen yıl yapılan ancak iptal edilen etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi, 30 Kasım'da yeniden gerçekleştirilecek.
İptal olan ilk ihalede teknik açıdan yeterli bulunan İdom, Tecnimont ve Yüksel Proje firmalarının mali teklifleri 10 Ağustos'ta açılmış ancak şirketlerden birinin teklifindeki maddi hata nedeniyle ihale geçersiz sayılarak iptal edilmişti.
- 14 dakikada geçi̇lecek
Proje bedeli yaklaşık 30 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
İstanbul Boğazı'nın altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, orta katta geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve alt katta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak.
Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci ayağı, Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal kavşağından başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
Tünel, TEM otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa yakasında İncirli'den, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.
Avrupa yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
AA
Haber Takvim'de şu şekilde yer aldı
İstanbul Boğazı'nın altında lastik tekerlekli araçlar için yapılan Avrasya Tüneli'nin açılışına sayılı günler kala, Boğaz'da dev bir proje için daha adım atılıyor. Hem karayolu hem de demiryolu sistemini barındıran Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin etüt ve mühendislik projelerinin hazırlanması için 30 Kasım'da ihale düzenlenecek. İhale sürecinin tamamlanmasından sonra, 1 yıl içinde tünelin mühendislik projeleri tamamlanacak. Projenin bir ayağını, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sistemi oluşturuyor. Projenin ikinci ayağı ise TEM Hasdal Kavşağı'ndan başlayan Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sistemi. Projenin hayata geçmesi ile İncirli'den Söğütlüçeşme'ye hızlı metro ile yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.
Takvim
Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
İstanbul Boğazı'nın altında lastik tekerlekli araçlar için yapılan Avrasya Tüneli'nin açılışına sayılı günler kala Boğaz'da dev bir proje için daha adım atılıyor. Hem karayolu hem de demiryolu sistemini barındıran Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin mühendislik projelerinin hazırlanması için 30 Kasım'da ihale düzenlenecek. Geçen yıl istekli sayısının az olması gerekçesiyle iptal edilen yatırımın mühendislik projeleri 1 yıl içinde tamamlanacak. Tünel, karayolu ve metro sistemini bünyesinde barındırıyor. Projenin bir ayağını, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sistemi oluşturuyor.
GÜNDE 6.5 MİLYON YOLCU
Projenin ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sistemi. Projeyle İncirli'den Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye metro ile 40 dakikada ulaşılacak. Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla 14 dakikada geçilecek. Projeden günde 6.5 milyon yolcunun yararlanacağı öngörüldü.
Sabah