3. Köprü 2023'ten sonra!
Ulaştırma Şûrası'nda karayolu köprüsü yerine Ro-Ro seferleri kararı alındı
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın 3. Boğaziçi Köprüsü için tasarlanan 6 güzergâh hakkında "hiç birisi kesin değil" demesi, projenin "ertelendi"ği şeklinde yorumlanırken; "Ulaştırma Şûrası'nın sonuçları" aynı ertelemenin "2023'ten sonra"ya uzayabileceğini de gösteriyor...
"Hedef 2023" sloganıyla 27-30 Eylül'de düzenlenen ve Cumhuriyet'in 100. yılına kadar "ulusal yol haritası"nın belirlenmesini amaçlayan şûranın "100 karar"ı arasında 3. köprü yer almıyor. Yeni planlanacak Trakya-Anadolu bağlantılarının "deniz"den yapılması öngörülürken; İDO'nun "Ambarlı-Bandırma Ro-Ro seferleri" hazırlığı TIR'lar için savunulan 3. köprünün çekiciliğini de ortadan kaldırıyor.
Aynı kararlardaki "ulaşım projelerinin kent planlarına uyumlu olması" ilkesi ise 3. "köprüsüz plan"a köprünün "işlenmesi" istemiyle çelişiyor. Bu nedenle Ulaştırma Bakanlığı'nın, "şûranın yol haritası"nı gözeterek, metropoliten planın reddettiği köprüyü plana ekletme talebini geri çekmesi gerekecek...
Nitekim Bakan Yıldırım'ın kapanış konuşmasında 3. köprüyle ilgili şu sözleri de artık "ısrarcı olunmayacağı"nın işareti; "Burada alınan kararlar var. Herkes bilmelidir ki artık `ben yaptım, oldu' mantığı çok daha zordur; bunu yapma imkânımız yoktur... Biz bu hassasiyeti köprü için de sürdüreceğiz..."
Bakanın şu ifadeleri de 3. köprünün "şûraya takıldı"ğını gösteriyor: "Biz bugüne kadar vatandaşımızın işine yaramayan, hayatını kolaylaştırmayan, ülkemizin rekabetine olumlu katkı sağlamayan hiçbir işin arkasında olmadık... O yüzden de `köprü hassasiyeti'miz, çevreyle, İstanbulumuzun su havzalarıyla, akciğerlerindeki yeşil alanlarıyla ilgili hassasiyetimiz 12 milyon İstanbullu kadar bizde de var..."
Oktay Ekinci/Cumhuriyet