27 / 11 / 2024

3. boğaziçi köprüsü

3. boğaziçi köprüsü

Ulaştırma Şûrası'nda karayolu köprüsü yerine Ro-Ro seferleri kararı alındı

3. köprü rant köprüsü olacak

Hem güzergâha hem de üçüncü köprüye karşı olduklarını açıklayan uzmanlardan Prof. Gerçek, `Bu tamamen rant köprüsü olacak' dedi

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

3. Köprü ve Körfez Geçiş Köprüsü ücretleri yeniden düzenlenecek!

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Körfez Geçiş Köprüsü hizmete girdiğinde belirlenen geçiş ücretleri, dolar kuru üzerinden belirli periyotlarda yeniden düzenlenecek. Peki Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Körfez Geçiş Köprüsü'nde ücretler nasıl şekillencek ?

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli dünyada ilk olacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım: "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin etüt-proje çalışmaları sürüyor. Tünel, Boğaziçi Köprüsü aksının raylı sistem, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü aksının karayolu ihtiyacını görecek" dedi.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü şantiyesinde ilginç tabela!

Geçtiğimiz haftalarda iki gencin 3. Boğaz Köprüsü şantiyesine girerek köprü ayaklarındaki vinç üzerinde, ardından da bir iş merkezinin çatısında selfie çektirmeleri İzmit Körfez Geçiş köprüsü şantiyesindeki iş güvenlik uzmanlarını harekete geçirdi.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü Nisan'da ulaşıma açılacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul-İzmir yolunu 3,5 saatte indirecek olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün Nisan ayında hizmete alınacağını açıkladı.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde tabliyeler için son hazırlıklar!

Tamamlandığında halen 8-10 saat süren İstanbul-İzmir yolunu 3,5 saatte indirecek olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsünde tabliyelerin yerlerine takılması için son hazırlıklar yapılıyor.

Körfez Geçiş Köprüsü Mart 2016'ya hazır!

İstanbul- İzmir arasının 3.5 saate inmesini sağlayacak Körfez Geçiş Köprüsü'nde, açılışın Mart 2016'da yapılacağı bildirildi. Otogar Kavşağı'nda son bulacak olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nde çalışmalar hummalı bir şekilde sürüyor.

Körfez Geçiş Köprüsü Mart 2016'da açılacak!

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en önemli bölümü olan ve İstanbul-İzmir arasının 3,5 saate inmesini sağlayacak Körfez Geçiş Köprüsü’nde, ana kablo montajının devam ettiği ve tabliye montajına ise Aralık ayında başlayacak.

Körfez Geçiş Köprüsü ne zaman açılacak?

İstanbul-İzmir arasının 3,5 saate inmesini sağlayacak Körfez Geçiş Köprüsü’nde, ana kablo montajının devam ettiği ve tabliye montajına ise Aralık ayında başlanacağı belirtilerek, köprünün Mart 2016’da da ulaşıma açılacağı bildirildi.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü ücreti belirlendi!

İstanbul-İzmir arasındaki mesafeyi 3,5 saate indirmesi beklenin Gebze - Orhangazi - İzmir otoyol projesinin en önemli bölümü olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü inşaatında sona yaklaşıldı.

3. boğaziçi köprüsü Haberi

3. boğaziçi köprüsü

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın 3. Boğaziçi Köprüsü için tasarlanan 6 güzergâh hakkında "hiç birisi kesin değil" demesi, projenin "ertelendi"ği şeklinde yorumlanırken; "Ulaştırma Şûrası'nın sonuçları" aynı ertelemenin "2023'ten sonra"ya uzayabileceğini de gösteriyor...

"Hedef 2023" sloganıyla 27-30 Eylül'de düzenlenen ve Cumhuriyet'in 100. yılına kadar "ulusal yol haritası"nın belirlenmesini amaçlayan şûranın "100 karar"ı arasında 3. köprü yer almıyor. Yeni planlanacak Trakya-Anadolu bağlantılarının "deniz"den yapılması öngörülürken; İDO'nun "Ambarlı-Bandırma Ro-Ro seferleri" hazırlığı TIR'lar için savunulan 3. köprünün çekiciliğini de ortadan kaldırıyor.

Aynı kararlardaki "ulaşım projelerinin kent planlarına uyumlu olması" ilkesi ise 3. "köprüsüz plan"a köprünün "işlenmesi" istemiyle çelişiyor. Bu nedenle Ulaştırma Bakanlığı'nın, "şûranın yol haritası"nı gözeterek, metropoliten planın reddettiği köprüyü plana ekletme talebini geri çekmesi gerekecek...

Nitekim Bakan Yıldırım'ın kapanış konuşmasında 3. köprüyle ilgili şu sözleri de...