23 / 12 / 2024

3. köprü bağlantı yolları ihalesinin kazananı belli oldu!

3. köprü bağlantı yolları ihalesinin kazananı belli oldu!

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Kurtköy-Akyazı kesimi işinin ihalesini Limak İnşaat-Cengiz İnşaat Ortak Girişim Grubu, Kınalı-Odayeri kesimi işinin ihalesini Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı AŞ Ortak Girişim Grubu kazandı.



Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü dahil) Otoyolu Projesi Kurtköy-Akyazı kesimi (bağlantı yolları dahil) işinin Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihalesinde 8 firma teklif sunmuştu.


Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Kurtköy-Akyazı kesimi işinin yap-işlet-devret modeliyle ihalesini Limak İnşaat-Cengiz İnşaat Ortak Girişim Grubu, Kınalı-Odayeri kesimi işinin yap-işlet-devret modeliyle ihalesini Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı AŞ Ortak Girişim Grubu kazandı


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım: "Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Kurtköy-Akyazı kesimi işinin yap-işlet-devret modeliyle ihalesini Limak İnşaat-Cengiz İnşaat Ortak Girişim Grubu kazandı. Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Kınalı-Odayeri kesimi işinin yap-işlet-devret modeliyle ihalesini Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı AŞ Ortak Girişim Grubu kazandı." şeklinde açıklama yaptı. 


İhale için Cengiz İnşaat-Limak İnşaat Ortak Girişim Grubu, Makyol İnşaat, Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı Ortak Girişim Grubu, Tekfen İnşaat-Doğuş İnşaat Ortak Girişim Grubu, Nurol İnşaat-Özaltın İnşaat-Fernas İnşaat-Özgün İnşaat Ortak Girişim Grubu, STFA Holding-Gülsan İnşaat-Yapı Merkezi Ortak Girişim Grubu, IC İçtaş İnşaat-İçtaş Altyapı Yatırımları-Astaldi SpA-Astaldi Concessioni SpA Ortak Girişim Grubu ve Çelikler İnşaat-YSE Yapı Sanayi Tic. AŞ- Polat Yol Yapı Sanayi Ortak Girişim Grubu teklif vermişti.

Bakan Yıldırım, Karayolları Genel Müdürlüğünde düzenlediği basın toplantısında, yapımı tamamlanma aşamasına gelen Yavuz Sultan Selim Köprüsü, devamında 95 kilometrelik otoyolun Anadolu yakasında Kurtköy'de bittiğini, Kurtköy'den Akyazı'ya İzmit'in kuzeyinde yolun devamının da 169 kilometre olduğunu  belirtti.


Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapım ihalesinin KGM tarafından gerçekleştirildiğini anlatan Bakan Yıldırım, "Çok titiz bir çalışma sonucunda 160 bin sayfaya yaklaşan teklif dökümanları 12 günde sonuçlandırıldı. 169 kilometrelik kesime 8 teklif geldi." diye konuştu.


Kazanan ortaklığın 6 yıl 9 ay 12 gün süre ile Limak-Cengiz Ortak Girişim Grubu olduğunu açıklayan Yıldırım, şunları söyledi:


"Bundan 3 yıl yapım süresini düşerseniz geriye temiz 4 yıla yakın 3 yıl 9 aylık bir işletme süresi sonunda yol, KGM'ye devrolacak. Böylesine büyük bir projenin bu şekilde bir bedelle yapılıyor olması aslında Türkiye'nin gücünü gösteriyor." 


Yıldırım, bu projenin gerçekleşmesi için girişim gruplarının kredilerini kendilerinin ayarlayacağını belirterek, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası desteği konusunda teklifte niyet mektubunun bulunduğunu kaydetti.


Söz konusu kesimin toplam 169 kilometre olduğunu, Kurtköy'den başlayıp, Akyazı'da sona erdiğini ifade eden Yıldırım, 2x4 yani 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş yapılacağını bildirdi.


Toplam yatırım tutarının 4,5 milyar lira olduğunu aktaran Yıldırım, yatırım süresinin ise yaklaşık 3 yıl olarak planlandığını ifade etti.


Projenin devamı olan Kurtköy'den havalimanına kadar yapıldığını ve 26 Ağustos'ta açılacağını anımsatan Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü dahil 95 kilometre olduğunu, katılım yollarıyla 200 kilometrenin üzerine çıktığını vurguladı.


Havalimanından Kınalı'ya, Edirne asfaltına, TEM Otoyolu'na bağlamak için 88 kilometrelik bölümün daha bulunduğunu aktaran Bakan Yıldırım, şöyle konuştu:


"O bölümün ihalesi de YİD modeliyle eş zamanlı olarak yapıldı. Buraya da 8 teklif geldi. Yapım süresi dahil olmak üzere en düşük işletme süresini veren grup, Kolin-Kalyon-Hasen Ortak Girişim Grubudur. Teklif edilen işletme süresi 7 yıl 9 ay 12 gündür. Buradan yaklaşık 3 yıl yapım süresini çıkarınca 4 yıl 9 ay 12 gün işletme süresi kalacak. Her iki kesimde kamulaştırma bedeline kazanan firmalar, 500 milyon lira katkı sağlayacak. Geriye kalanı da KGM bütçesinden karşılanacak."


Buranın da toplam yatırım maliyetinin 2,7 milyar lira olacağını ifade eden Yıldırım, şunları söyledi:


"İkisini topladığımız da 250 kilometrelik, 4 gidiş 4 geliş 8 şeritli yol yapılacak. Toplam maliyeti de yaklaşık 7 milyar lirayı buluyor. Bu yaktırımı 3 yıl içinde KGM genel bütçesinden kaynak kullanmadan gerçekleştirmiş oluyor. Bunun hem istihdama hem ekonomiye hem de Türkiye'nin altyapısının geliştirilmesine yapacağı katkıyı hesaba katmıyoruz. onları dikkate aldığımızda Türkiye'nin nereden nereye geldiğini, istikrar ve güvenin ne anlama geldiğini gerçekleştirilen bu ihale açık ve net bir şekilde ortaya koyuyor. Uzun vadeli Türkiye'nin geleceğine yatırım yapmak için en güzel zaman olduğunu bu ihaleyle bir kez daha görmüş oluyoruz."


Yıldırım, yolların geçiş ücretleri hakkında da şu bilgileri verdi:


"Kınalı-havalimanı arası 88 kilometrelik bölüm için toplam geçiş ücreti bugünkü kurlarla 10,5 lira artı KDV olacak. Asya yakası yani Kurtköy'den, Akyazı'ya 169 kilometrelik kesim 19 lira artı KDV olacak. Eğer tamamı olarak düşünürsek, yani kullanıcılar, Kınalı'dan girip, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü geçerek, Kurtköy'den Akyazı'ya kadar 52 lira artı KDV ödeyecek. Bu güzergahlarda trafik garantisi de 75 bin ile 125 bin arasında değişiyor. Trafiğin yoğun olduğu yerlerde biraz fazla, az olan yerlerde daha az. Kurtköy'den 3. Havalimanına olan mesafede yaklaşık 90 kilometre bu da 25 lira artı KDV olarak öngörülmektedir."


Bakan Yıldırım, 1 milyar lirası kamulaştırma olmak üzere, yaklaşık 8 milyar liralık yatırım yapılacağını vurgulayarak, yaklaşık 4 yıl işletme süresi sonunda devlete devredileceğini, ihale sonucuna da hiçbir katılımcının itiraz etmediğini açıkladı.


Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçecek demiryolu hattının ihalesine ilişkin soruya Bakan Yıldırım, köprü üzerinde demiryolu geçişini ilişkin altyapının bittiğini ancak köprünün Avrupa ve Asya yakasındaki kesimlerinde henüz demiryolu güzergah projesinin tamamlanmadığı yanıtını verdi.


Söz konusu projelerin bitmesinin ardından yapımına geçeceklerini anlatan Yıldırım, köprünün açılışının gerçekleşeceğini ancak tren işletmeciliğinin olmayacağını kaydetti.


Bakan Binali Yıldırım, eğim ve virajları daha az olan demiryolu projelerinin maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle, güzergahta çok titiz bir çalışmanın devam ettiğini sözlerine ekledi.


Emlakkulisi.com / AA




Bu haber Akşam'da şöyle yer aldı:


Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bugün 'Kuzey Marmara Otoyolu' ile ilgili ihale sonucunu açıklandı


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, bugün 'Kuzey Marmara Otoyolu' ile ilgili ihale sonucunu açıklandı. 


8 KONSORSİYUM TEKLİF VERMİŞTİ


Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bu ay başında 3.Boğaz Köprüsü Kuzey Marmara otoyolu projesinin Avrupa kısmında Kınalı-Odayeri, Asya kısmında Kurtköy-Akyazı kesimi iki ayrı paket halinde Yap-İşlet-Devret (YİD) yöntemiyle ihaleye açılmıştı. İhaleiçin 8 konsorsiyum teklif vermişti.


İŞTE O ŞİRKETLER


İhale için Cengiz İnşaat-Limak İnşaat Ortak Girişim Grubu, Makyol İnşaat, Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı Ortak Girişim Grubu, Tekfen İnşaat-Doğuş İnşaat Ortak Girişim Grubu, Nurol İnşaat-Özaltın İnşaat-Fernas İnşaat-Özgün İnşaat Ortak Girişim Grubu, STFA Holding-Gülsan İnşaat-Yapı Merkezi Ortak Girişim Grubu, IC İçtaş İnşaat-İçtaş Altyapı Yatırımları-Astaldi SpA-Astaldi Concessioni SpA Ortak Girişim Grubu ve Çelikler İnşaat-YSE Yapı Sanayi Tic. AŞ- Polat Yol Yapı Sanayi Ortak Girişim Grubu teklif vermişti.


LİMAK-CENGİZ ORTAK GİRİŞİM GRUBU KAZANDI


Kuzey Marmara Otoyolu İhalesini Cengiz-Limak Ortak Grişim Grubu kazandı.



Akşam




Bu haber Sabah'ta şöyle yer aldı:



Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bugün 'Kuzey Marmara Otoyolu' ile ilgili ihale sonucunu açıkladı.

İHALEYİ LİMAK- CENGİZ ORTAK GİRİŞİMİ KAZANDI


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın ilk açıklamaları şu şekilde;


"Toplam 169 kilometre. Kurtköy'de başlıyor, Akyazı'da bitiyor. 2x4 yani 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş. Toplam yatırım tutarı 4,5 milyar Türk Lirası.


Yatırım süresi yaklaşık 3 yıl kadar. Tabii arazide neyle karşılaşacağız bilemeyiz. İhalenin yapılış şekli şöyle; verilen trafik garantileri, kilometre başına belirlenen geçiş ücretleri var, buna karşılık en az işletme süresi veren firma kazanmış oluyor.


Buna göre kazanan ortaklık Limak Cengiz Ortak Girişimi'dir. Verdiği süre 6 yıl 9 ay 12 gündür. Bundan 3 yıl yapım süresini düşerseniz geriye 4 yıla yakın bir işletme süresi sonunda yol, karayollarına devrolacak.


Böylesine büyük projenin bu şekilde bir bedelle yapılıyor olması, Türkiye'nin gücünü gösteriyor. Ayrıca ne kadar rekabetçi bir çalışma olduğunu, rekabetçi bir ihale gerçekleştiğini ortaya koyuyor.


Projenin gerçekleşmesi için girişim grupları kredilerini de kendileri ayarlayacaklar. Özellikle Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası konusunda da teklif niyet mektubu bulunmaktadır.


Projenin devamı Kurtköy'den Havalimanı'na kadar devam ediyor. 26 Ağustos'ta açacağız. Yavuz Sultan Selim Köprüsü dahil 95 kilometre, katılım yollarıyla 200 kilometrenin üzerine çıkıyor.


Havalimanı'ndan Kınalı'ya Edirne asfaltına TEM yoluna bağlamak için 88 kilometrelik bir bölüm daha var. O bölümü yine Yap İşlet Devret modeliyle yapıldı. Buraya da 8 teklif geldi. Bunların içinde yapımsüresi dahil olmak üzere en düşük işletme süresini veren grup Kolin Kalyon Ortak Girişim Grubu'dur. Teklif edilen süre 7 yıl 9 ay 12 gündür. Buradan 3 yıl yapım süresini çıkardığınızda 4 yıl gibi bir işletme süresi kalmış olacaktır."


8 KONSORSİYUM TEKLİF VERMİŞTİ


Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bu ay başında 3.Boğaz Köprüsü Kuzey Marmara otoyolu projesinin Avrupa kısmında Kınalı-Odayeri, Asya kısmında Kurtköy-Akyazı kesimi iki ayrı paket halinde Yap-İşlet-Devret (YİD) yöntemiyle ihaleye açılmıştı. İhale için 8 konsorsiyum teklif vermişti.


İŞTE O ŞİRKETLER


İhale için Cengiz İnşaat-Limak İnşaat Ortak Girişim Grubu, Makyol İnşaat, Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı Ortak Girişim Grubu, Tekfen İnşaat-Doğuş İnşaat Ortak Girişim Grubu, Nurol İnşaat-Özaltın İnşaat-Fernas İnşaat-Özgün İnşaat Ortak Girişim Grubu, STFA Holding-Gülsan İnşaat-Yapı Merkezi Ortak Girişim Grubu, IC İçtaş İnşaat-İçtaş Altyapı Yatırımları-Astaldi SpA-Astaldi Concessioni SpA Ortak Girişim Grubu ve Çelikler İnşaat-YSE Yapı Sanayi Tic. AŞ- Polat Yol Yapı Sanayi Ortak Girişim Grubu teklif vermişti.


Sabah


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde Kınalı’dan Akyazı’ya kadar olan bağlantı yollarının iki aşamalı olarak ihalesinin yapıldığını, yolların toplam yapım maliyetinin 7 milyar lirayı bulacağını açıkladı


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “Kuzey Marmara Otoyolu Projesinin Kurtköy-Akyazı kesimi işini  Limak-Cengiz Ortak Girişim Grubu, Kınalı-Odayeri kesimi işinini ise Kolin İnşaat-Kalyon-Hasen Ortak Girişim Grubu kazandı” dedi. 


Bakan Yıldırım, Karayolları Genel Müdürlüğü’nde düzenlediği basın toplantısında, yapımı tamamlanma aşamasına gelen Yavuz Sultan Selim Köprüsü, devamında 95 kilometrelik otoyolun Anadolu yakasında Kurtköy’de bittiğini, Kurtköy’den Akyazı’ya İzmit’in kuzeyinde yolun devamının da 169 kilometre olduğunu belirtti.


Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapım ihalesinin KGM tarafından gerçekleştirildiğini anlatan Bakan Yıldırım, “Çok titiz bir çalışmayla 160 bin sayfaya yaklaşan teklif dökümanları 12 günde sonuçlandırıldı. 169 kilometrelik kesime 8 teklif geldi” diye konuştu.


Kazanan ortaklığın 6 yıl 9 ay 12 gün süre ile Limak-Cengiz Ortak Girişim Grubu olduğunu açıklayan Yıldırım, şunları söyledi:

“Bundan 3 yıl yapım süresini düşerseniz geriye temiz 4 yıla yakın 3 yıl 9 aylık bir işletme süresi sonunda yol, KGM’ye devrolacak. Böylesine büyük bir projenin bu şekilde bir bedelle yapılıyor olması Türkiye’nin gücünü gösteriyor.”


Yıldırım, bu projenin gerçekleşmesi için girişim gruplarının kredilerini kendilerinin ayarlayacağını belirterek, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası desteği konusunda teklifte niyet mektubunun bulunduğunu kaydetti.


4 gidiş 4 geliş olacak


Söz konusu kesimin toplam 169 kilometre olduğunu, Kurtköy’den başlayıp, Akyazı’da sona erdiğini ifade eden Yıldırım, 2x4 yani 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş yapılacağını bildirdi.


Toplam yatırım tutarının 4.5 milyar lira olduğunu aktaran Yıldırım, yatırım süresinin ise yaklaşık 3 yıl olarak planlandığını ifade etti.


Projenin devamı olan yolun Kurtköy’den havalimanına kadar yapıldığını ve 26 Ağustos’ta açılacağını anımsatan Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü dahil 95 kilometre olduğunu, katılım yollarıyla 200 kilometrenin üzerine çıktığını vurguladı.

Havalimanından Kınalı’ya, Edirne asfaltına, TEM Otoyolu’na bağlamak için 88 kilometrelik bölümün daha bulunduğunu aktaran Bakan Yıldırım, şöyle konuştu:


“O bölümün ihalesi de YİD modeliyle eş zamanlı olarak yapıldı. Buraya da 8 teklif geldi. Yapım süresi dahil olmak üzere en düşük işletme süresini veren grup, Kolin-Kalyon-Hasen Ortak Girişim Grubu’dur. Teklif edilen işletme süresi 7 yıl 9 ay 12 gündür. Buradan yaklaşık 3 yıl yapım süresini çıkarınca 4 yıl 9 ay 12 gün işletme süresi kalacak. Her iki kesimde kamulaştırma bedeline kazanan firmalar, 500 milyon lira katkı sağlayacak. Geriye kalanı da KGM bütçesinden karşılanacak.”


Buranın toplam yatırım maliyetinin 2.7 milyar lira olacağını ifade eden Yıldırım, “İkisini topladığımızda 250 kilometrelik, 4 gidiş 4 geliş 8 şeritli yol yapılacak. Toplam maliyeti de yaklaşık 7 milyar lirayı buluyor” diye konuştu.


Geçiş ücreti 52 TL artı KDV 


Bakan Yıldırım, yolların geçiş ücretleri hakkında da şu bilgileri verdi:


“Kınalı-havalimanı arası 88 kilometrelik bölüm için toplam geçiş ücreti bugünkü kurlarla 10.5 lira artı KDV olacak. Asya yakası yani Kurtköy’den Akyazı’ya 169 kilometrelik kesim 19 lira artı KDV olacak. Eğer tamamı olarak düşünürsek, yani kullanıcılar, Kınalı’dan girip, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü geçerek, Kurtköy’den Akyazı’ya kadar 52 lira artı KDV ödeyecek. Bu güzergahlarda trafik garantisi de 75 bin ile 125 bin arasında değişiyor. Trafiğin yoğun olduğu yerlerde biraz fazla, az olan yerlerde daha az. Kurtköy’den 3. Havalimanına olan  mesafede yaklaşık 90 kilometre bu da 25 lira artı KDV olarak öngörülmektedir.”


Milliyet 







Bu haber Sözcü'de şöyle yer aldı:


Kuzey Marmara Otoyolu ihalesini kazanan şirketler ve otoyolun geçiş ücretleri belli oldu. Bakan Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü de kapsayan Kurtköy - 3. Havalimanı arasındaki kısmın Ağustos'ta açılacağını söyledi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü de içine alan Kuzey Marmara Otoyolu ve bağlantı yolları için önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyolu’ndaki 169 km’lik Kurtköy – Akyazı arası kısmın ihalesini Limak – Cengiz ortaklığının kazandığını belirterek, bu kısım için geçiş ücretinin 19 lira artı KDV olduğunu belirtti. 88 km’lik Kınalı – Odayeri arasındaki otoyolun ihalesini ise Kalyon – Kolin ortaklığı kazandığını ifade eden Bakan Yıldırım, bu kısmın geçiş ücretinin ise 10,5 lira artı KDV olduğunu açıkladı.Bakan Yıldırım, 250 km’lik yolun toplam maliyetinin 7 milyar TL’yi bulacağını belirtti.


KÖPRÜ AĞUSTOS’TA AÇILIYOR

Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü de içine alan Kurtköy’den 3. Havalimanı’na kadar kısmın geçiş ücretinin 25 TL artı KDV olduğunu açıklayan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bu yolun Ağustos’ta açılacağını duyurdu. Yıldırım, Otoyol’un toplam geçiş ücretinin ise 52 TL artı KDV olduğunu söyledi. Bakan Yıldırım, yolun günlük trafik garantisinin 75 bin ila 125 bin araç arasında değiştiğini ifade etti.


Sözcü



Bu haber Habertürk'te şöyle yer aldı:


Kuzey Marmara Otoyolu ihalesinin sonucunda kazanan Anadolu Yakası'nda Limak Cengiz Ortak Girişimi, Avrupa Yakası'nda ise Kolin Kalyon Ortak Girişimi oldu


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyolu ihalesinin sonucunu açıkladı.


Bakan Yıldırım'ın konuşmasından notlar;

* Toplam 169 kilometre. Kurtköy'de başlıyor, Akyazı'da bitiyor. 2x4 yani 4 şerit gidiş, 4 şerit geliş. Toplam yatırım tutarı 4,5 milyar Türk Lirası.


* Yatırım süresi yaklaşık 3 yıl kadar. Tabii arazide neyle karşılaşacağız bilemeyiz. İhalenin yapılış şekli şöyle; verilen trafik garantileri, kilometre başına belirlenen geçiş ücretleri var, buna karşılık en az işletme süresi veren firma kazanmış oluyor. 


* Buna göre kazanan ortaklık Limak Cengiz Ortak Girişimi'dir. Verdiği süre 6 yıl 9 ay 12 gündür. Bundan 3 yıl yapım süresini düşerseniz geriye 4 yıla yakın bir işletme süresi sonunda yol, karayollarına devrolacak.

* 169 km’lik Kurtköy–Akyazı arası kısım için geçiş ücreti 19 lira artı KDV olarak belirlendi.


Habertürk



Bu haber Yenişafak'ta şöyle yer aldı:


Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Kurtköy-Akyazı kesimi işinin ihalesini Limak İnşaat-Cengiz İnşaat Ortak Girişim Grubu kazandı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Kurtköy-Akyazı kesimi işinin yap-işlet-devret modeliyle ihalesini Limak İnşaat-Cengiz İnşaat Ortak Girişim Grubu'nun kazandığını açıkladı.

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, bugün 'Kuzey Marmara Otoyolu' ile ilgili ihale sonucunu açıkladı.İhaleyi Limak-Cengiz Ortak Girişi kazandı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım Kuzey Marmara Otoyolu ihalesinin yapılış şekli şöyle; verilen trafik garantileri, km başına belirlenen geçiş ücretleri var. Buna karşılık en az işletme süresi veren firma kazanmış oluyor. Buna göre kazanan ortaklık Limak Cengiz Ortak Girişimi'dir. Verdiği süre 6 yıl 9 ay 12 gündür.

8 KONSORSİYUM TEKLİF VERMİŞTİ

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bu ay başında 3.Boğaz Köprüsü Kuzey Marmara otoyolu projesinin Avrupa kısmında Kınalı-Odayeri, Asya kısmında Kurtköy-Akyazı kesimi iki ayrı paket halinde Yap-İşlet-Devret (YİD) yöntemiyle ihaleye açılmıştı. İhaleiçin 8 konsorsiyum teklif vermişti.

İŞTE O ŞİRKETLER

İhale için Cengiz İnşaat-Limak İnşaat Ortak Girişim Grubu, Makyol İnşaat, Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı Ortak Girişim Grubu, Tekfen İnşaat-Doğuş İnşaat Ortak Girişim Grubu, Nurol İnşaat-Özaltın İnşaat-Fernas İnşaat-Özgün İnşaat Ortak Girişim Grubu, STFA Holding-Gülsan İnşaat-Yapı Merkezi Ortak Girişim Grubu, IC İçtaş İnşaat-İçtaş Altyapı Yatırımları-Astaldi SpA-Astaldi Concessioni SpA Ortak Girişim Grubu ve Çelikler İnşaat-YSE Yapı Sanayi Tic. AŞ- Polat Yol Yapı Sanayi Ortak Girişim Grubu teklif vermişti.


Yenişafak



Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


7 milyar TL’ye mal olan Kuzey Marmara Otoyolu'ndan geçen vatandaş dört defa para ödeyecek, toplam 75 TL verecek. Yolun kilometre başına vatandaşa maliyeti 30 kuruş olacak.


Kuzey Marmara Otoyolu projesi olarak bölümler halinde yapılan yolların ihale sonuçları açıkladı. Buna göre 250 kilometrelik yolun tamamını kullanan sürücüler için dört farklı ödeme yeri olacak. Önce Limak-Cengiz'e, sonra Kalyon- Kolin'e ardından Kınalı – 3. Havaalanı için ismi ihale sonuçlanmadığında başka bir şirkete ödeme yapacak. Ayrıca kıta değiştirenler IC İçtaş – Astaldi JV'ye Yavuz Sultan Selim Köprüsü geçiş ücreti ödeyecek.

3. Havalimanı'dan Kurtköy'e gitmek isteyenler KDV dahil 29.50 TL ödeyecek. Bu rotada 3. Köprü'yü kullanacak ve 10.62 TL daha ödeyip toplam 40.12 TL verecek. Vatandaş bu parayı verse de vermese de Hazine minimum 75 bin maksimum ise 125 bin aracın geçiş ücretini ihaleyi alan şirketlere taktim edecek.

Kurtköy'den Akyazı'ya gitmek isteyenler ise KDV dahil 22.42 TL, Kınalı- Odayeri rotasını kullanacaklar KDV dahil 12.39 TL verirken 3. Köprü kullanım ücreti yine KDV dahil 10.62 TL ödeyecek.

Kınalı'dan 3. Havaalanı arası ücreti ise daha sonra belli olacak.

ARAÇ GEÇİŞ GARANTİSİ VAR


Kurtköy'den 3. Havalimanı'na kadar olan geçiş ücretinin 25 TL artı KDV olduğunu açıklayan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 250 km'lik yolun toplam geçiş ücretinin 52 TL artı KDV olduğunu söyledi. Bakan Yıldırım, yolun günlük trafik garantisinin 75 bin ila 125 bin araç arasında değiştiğini ifade etti.

KÖPRÜ DE PARA BASACAK


Yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü de para basacak. 3 milyar dolara mal olacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, ağustos ayında devreye girecek. 3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor.

Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar (1.1 milyon TL) olacak. Bu rakam ağır vasıta araçlarda 15 doları bulacak.

GERİSİ KAR


88 kilometrelik Kınalı-Odayeri kesimini Kolin-Kalyon Ortak Girişim Grubu 7 yıl 9 ay teklif ile kazandı. 125 bin araç geçişi sağlanması durumunda Kolin-Kalyon ortaklığı iki buçuk yıl sonra kar etmeye başlayacak. 4 yıla yakın bir işletme süresi sonunda yol, karayollarına devrolacak.

TOPLAM 250 KM


3. HAVALİMANI – KURTKÖY: 29.50 TL (KDV DAHİL) + 3.KÖPRÜ 10.62 TL (KDV DAHİL) TOPLAM: 40.12 TL

KURTKÖY –AKYAZI: 22.42 TL (KDV DAHİL)

KINALI-ODAYERİ: 12.39 TL (KDV DAHİL)

KINALI – 3. HAVALANI: BELLİ DEĞİL

3. KÖPRÜ: 10.62 TL (KDV DAHİL)

EN DÜŞÜK ARAÇ GEÇİŞİ 75 BİN OLURSA 4 YIL 3 AY SONRA KARA GEÇECEKLER


Tüm rota gidilirse: 52 TL + 9,36 = 61,36 TL

Günde minimum araç geçişi: 75 bin

Günlük kazanç: 4 milyon 602 bin TL

Toplam Maliyet: 7 milyar TL

İhaleyi alan şirketler 1522 günde yani 51 ay = 4 yıl 3 ay sonra kara geçmeye başlayacak.

EN YÜKSEK ARAÇ GEÇİŞİNDE 2,5 YIL SONRA KARA GEÇECEKLER


Tüm rota gidilirse: 52 TL + 9,36 = 61,36 TL

Günde maksimum araç geçişi: 125 bin

Günlük kazanç: 7 milyon 670 bin TL

Toplam maliyet: 7 milyar TL

İhaleyi alan şirketler 913 gün yani 30 ay = 2 yıl 6 ay sonra kara geçecekler


Sözcü



Haber Cumhuriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Kuzey Marmara Otoyolu ihalesinin sonucunda kazanan Anadolu Yakası'nda Limak Cengiz Ortak Girişimi, Avrupa Yakası'nda ise Kolin Kalyon Ortak Girişimi oldu. Bu girişimlerde yer alan şirketler hükümete yakın olma özelliğiyle tanınıyor.


Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Asya kısmı (Kurtköy-Akyazı kesimi) için yapılan ihaleyi Limak-Cengiz Ortak Girişim Grubu kazandı. Yolun Avrupa kısmını ise Kolin-Kalyon OGG kazandı. Cengiz, Kolin, Limak ve Kalyon şirketlerinin çok sayıda büyük ihaleyi aldıkları biliniyor.


İhalede inşaat süresi 36 ay olarak öngörüldü.


Ücretler belli oldu 


İhalede Limak–Cengiz ortaklığının kazandığı 169 km’lik Kurtköy–Akyazı arası kısmından geçiş ücreti 19 lira artı KDV olduğu açıklandı.


Kalyon–Kolin ortaklığı kazandığını 88 km’lik Kınalı–Odayeri arasındaki otoyolun geçiş ücret 10,5 lira artı KDV olarak belirlendi.


İhaleye katılan firmalar


Cengiz İnşaat-Limak İnşaat Ortak Girişim Grubu 

Makyol İnşaat AŞ 

Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat

Hasen Yapı AŞ Ortak Girişim Grubu 

Tekfen İnşaat-Doğuş İnşaat Ortak Girişim Grubu 

Nurol İnşaat- Özaltın İnşaat- Fernas İnşaat-Özgün İnşaat Ortak Girişim Grubu 

STFA Holding- Gülsan İnşaat- Yapı Merkezi AŞ Ortak Girişim Grubu 

IC İçtaş İnşaat - İçtaş Altyapı Yatırımları- Astaldi SpA- Astaldi Concessioni SpA Ortak Girişim Grubu 

Çelikler İnşaat- YSE Yapı Sanayi Tic. AŞ- Polat Yol Yapı Sanayi Tic. AŞ Ortak Girişim Grubu.


Cumhuriyet


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, bugün 'Kuzey Marmara Otoyolu' ile ilgili ihale sonucunu açıklandı. 


8 KONSORSİYUM TEKLİF VERMİŞTİ

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bu ay başında 3.Boğaz Köprüsü Kuzey Marmara otoyolu projesinin Avrupa kısmında Kınalı-Odayeri, Asya kısmında Kurtköy-Akyazı kesimi iki ayrı paket halinde Yap-İşlet-Devret (YİD) yöntemiyle ihaleye açılmıştı. İhaleiçin 8 konsorsiyum teklif vermişti.


İŞTE O ŞİRKETLER

İhale için Cengiz İnşaat-Limak İnşaat Ortak Girişim Grubu, Makyol İnşaat, Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat-Hasen Yapı Ortak Girişim Grubu, Tekfen İnşaat-Doğuş İnşaat Ortak Girişim Grubu, Nurol İnşaat-Özaltın İnşaat-Fernas İnşaat-Özgün İnşaat Ortak Girişim Grubu, STFA Holding-Gülsan İnşaat-Yapı Merkezi Ortak Girişim Grubu, IC İçtaş İnşaat-İçtaş Altyapı Yatırımları-Astaldi SpA-Astaldi Concessioni SpA Ortak Girişim Grubu ve Çelikler İnşaat-YSE Yapı Sanayi Tic. AŞ- Polat Yol Yapı Sanayi Ortak Girişim Grubu teklif vermişti.


LİMAK-CENGİZ ORTAK GİRİŞİM GRUBU KAZANDI

Kuzey Marmara Otoyolu İhalesini Cengiz-Limak Ortak Grişim Grubu kazandı.


Akşam 




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü doğu ve batısındaki çevre yollarına bağlayacak Kuzey Marmara Otoyolu projesinin ihalesi tamamlandı.


Toplam yatırım bedeli 7 milyar liraya ulaşacak projesinin Asya kısmını Limak İnşaat-Cengiz İnşaat ortak girişim grubu; Avrupa kısmını ise Kolin İnşaat-Kalyon İnşaat ortak girişim grubu kazandı.Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ihale sonuçlarını dün düzenlediği basın toplantısıyla duyurdu.


7-8 YIL İŞLETME HAKKI VERİLİYOR


Yıldırım; projenin Kurtköy-Akyazı kesiminin otoyol yapımını kazanan şirketlerin verdiği işletme süresinin 6 yıl 9 ay ve 13 gün; Kınalı-Odayeri kesiminin yapımını kazanan şirketlerin verdiği işletme süresinin ise 7 yıl 9 ay 10 gün olduğunu açıkladı. Projenin Asya kısmı için toplam yatırım tutarının 4.5 milyar lira olduğunu belirten Yıldırım; Avrupa kısmı için ise 2.7 milyar lira yatırım yapılacığını belirtti. Yıldırım, “Bu projede toplam yatırım gelecek üç yılda 7 milyar lirayı bulacak" diye konuştu.



Yeni Şafak


Haber Takvim'de şu şekilde yer aldı


Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Kurtköy-Akyazı kesimi işini Limak-Cengiz Ortak Girişim Grubu, Kınalı- Odayeri kesimi işini ise Kolin İnşaat-Kalyon-Hasen Ortak Girişim Grubu kazandı" dedi. Bakan Yıldırım, yapımı tamamlanma aşamasına gelen İstanbul'un 3'üncü köprüsü olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne bağlantılı yapılacak yolların, ihalelerine 8'er teklif geldiğini belirtti.



Takvim


Geri Dön