22 / 12 / 2024

3. köprü geçiş ücretleri neden yüksek?

3. köprü geçiş ücretleri neden yüksek?

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 3. Köprü geçiş ücretleriyle ilgili: "Köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz, bunun bir maliyeti var. Bu maliyet de köprüyü kullanan araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak" dedi.



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Üçüncü Köprü geçiş ücretleriyle ilgili olarak konuştu. 


Yıldırım "Köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz, bunun bir maliyeti var. Bu maliyet de köprüyü kullanan araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak" dedi.


Yıldırım, Üçüncü Köprünün geçiş ücretlerinin gündeme geldiğine ilişkin bir soruya karşılık, Üçüncü Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolunun kullanımıyla ilgili sözleşme imzalanırken rakamların belirlendiğini söyledi."Köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz, bunun bir maliyeti var. Bu maliyet de köprüyü kullanan araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak" diyen Yıldırım, burada şaşırılacak veya yadırganacak bir şey olmadığını dile getirdi. Yıldırım, "Paranız varsa bütçenizden yaparsınız o bedeli sübvanse edersiniz. Eğer yeterli kaynağınız yoksa özel sektörle bir ortaklık şeklinde yaparsınız ve biran önce bu hizmet devreye girer ve ondan da İstanbul gibi dünya şehrine büyük araçların girmesinden ve trafik sıkıntısından kurtulmuş olursunuz" diye konuştu.Projenin çok başarılı olduğunun altını çizen Yıldırım, köprünün dünyada rekor sürede yapıldığını anlattı.Yıldırım, "Köprünün devreye girmesiyle beraber İstanbul'da zaman kaybından, trafik sıkışıklığındaki yakıt kaybından yılda 3 milyar lira tasarruf sağlanacak. Bunu göz önüne aldığınızda 2 yıl içerisinde köprü bedavaya geliyor. Şunu da vatandaşlarımızın bilmesini isterim; En pahalı hizmet olmayan hizmettir" ifadelerini kullandı.


Rakamlarla Yavuz Sultan Selim Köprüsü!


Milliyet





Haber Cumhuriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, " (3. Köprü ücretleri) Bu köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz. Bu köprünün bir maliyeti var. Bu maliyet de, köprüyü kullanacak araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak. Burada şaşırılacak ya da yadırganacak bir şey yok. Her hizmetin bir bedeli var" dedi.


Bakan Yıldırım, Türk Dili Konuşan Ülkeler İş Birliği Konseyi 3. Ulaştırma Bakanları Toplantısına katıldı. Toplantıya Bakan Yıldırım'ın yanı sıra Kırgızistan Ulaştırma ve Haberleşme Bakanı Argynbek Malabaev, Azerbaycan Ulaştırma Bakan Yardımcısı Musa Panahov da katıldı. Toplantıda Türk Konseyi Ulaştırma Bakanları İşbirliği Anlaşması imzalandı.


Bakan Yıldırım, toplantının ardından gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını yanıtladı. 


Yıldırım, “Kars-Bakü-Tiflis Demiryolu önemli bir halkayı teşkil ediyor. Bu demiryolunun tamamlanması ile birlikte, Avrupa ile Uzakdoğu arasında Kafkaslar üzerinde doğrudan bağlantı gerçekleşmiş oluyor. Bu proje sadece, Azerbaycan, Türkiye, Gürcistan projesi değil, aynı zaman da Uzakdoğu, Avrupa ve Orta Asya'nın ortak projesi. Bu halkayı tamamlamadığımız zaman tarihi İpek Yolu eksik kalmış olacak. Projede bazı arzu etmediğimiz gecikmeler oldu. Ancak bütün bu gecikmeleri geride bırakacak tedbirleri aldık ve 2016'nın sonu itibariyle burada trenleri yürütmüş olacağız. Öncelikle yük taşımacılığı daha sonra da yolcu taşımacılığı mümkün hale gelecek" dedi.


"TÜRK-YUNAN DOSTLUĞUNUN BİR GÖSTERGESİ OLARAK BU HAT DEVREYE GİRMİŞ OLUR"


Bakan Yıldırım, dün Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Selanik ile İstanbul arasında hızlı tren planladıkları şeklindeki açıklamalarının hatırlatılması üzerine şunları kaydetti:


“Sayın Başbakanımız ile Yunanistan Başbakanı'nın dünkü görüşme öncesinde ortak bir görüş olarak ifade ettikleri bir projedir. Biz İstanbul'dan Edirne'ye kadar yüksek hızlı tren yapımını bu sene başlatacağız. Bu proje Türkiye tarafından bahsedilen projenin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Benzer şekilde Avrupa Birliği ortaklık öncesinde katılım fonlarını kullanmak suretiyle Yunanistan'da da devamı yapılınca, bu bahsedilen proje gerçekleşmiş olacak. Bizim taraf zaten belirli bir aşamaya geldi. Benzer bir şekilde Yunanistan tarafı bu çalışmaları başlatırsa ümit ederim ki birkaç sene içerisinde bu proje tamamlanmış olur ve böylece Türk-Yunan dostluğunun bir göstergesi olarak bu hat devreye girmiş olur"


"YADIRGANACAK BİR ŞEY YOK"


Bakan Yıldırım, 3. köprü ücretlerinin sorulması üzerine ise, “Bu köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz. Bu köprünün bir maliyeti var. Bu maliyet de, köprüyü kullanacak araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak. Burada şaşırılacak ya da yadırganacak bir şey yok. Her hizmetin bir bedeli var. Paranız varsa bütçenizden yaparsınız, bedeli sübvanse edersiniz. Eğer yoksa yeterli kaynağınız, özel sektörle bir ortaklık şeklinde yaparsınız. Bir an önce hizmet devreye girer, ondan da İstanbul gibi dünya şehri, trafik sıkıntısında, büyük araçların şehre girmesinden kurtulmuş olur. Bu proje çok başarılı bir projedir, dünyada rekor sürede yapılan bir köprüdür. Bu köprünün devreye girmesiyle beraber yılda İstanbul'da zaman kaybından, trafik sıkışıklığındaki yakıt kaybından 3 milyar lira tasarruf sağlanır. Bunu göz önüne aldığınız zaman iki sene içerisinde köprü bedavaya geliyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir" dedi.



Cumhuriyet



Haber Hürriyet'te şu şekilde yer aldı;


Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 3. Köprü ücretleri için "Bu köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz. Bu köprünün bir maliyeti var. Bu maliyet de, köprüyü kullanacak araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak. Burada şaşırılacak ya da yadırganacak bir şey yok. Her hizmetin bir bedeli var" yorumunu yaptı.


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Türk Dili Konuşan Ülkeler İş Birliği Konseyi 3. Ulaştırma Bakanları Toplantısına katıldı. Toplantıya Bakan Yıldırım'ın yanı sıra Kırgızistan Ulaştırma ve Haberleşme Bakanı Argynbek Malabaev, Azerbaycan Ulaştırma Bakan Yardımcısı Musa Panahov da katıldı. Toplantıda Türk Konseyi Ulaştırma Bakanları İşbirliği Anlaşması imzalandı


Bakan Yıldırım, toplantının ardından gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını yanıtladı.


“EN PAHALI HİZMET OLMAYAN HİZMETTİR"

Bakan Yıldırım, 3. köprü ücretlerinin sorulması üzerine ise, “Bu köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz. Bu köprünün bir maliyeti var. Bu maliyet de, köprüyü kullanacak araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak. Burada şaşırılacak ya da yadırganacak bir şey yok. Her hizmetin bir bedeli var. Paranız varsa bütçenizden yaparsınız, bedeli sübvanse edersiniz. Eğer yoksa yeterli kaynağınız, özel sektörle bir ortaklık şeklinde yaparsınız. Bir an önce hizmet devreye girer, ondan da İstanbul gibi dünya şehri, trafik sıkıntısında, büyük araçların şehre girmesinden kurtulmuş olur. Bu proje çok başarılı bir projedir, dünyada rekor sürede yapılan bir köprüdür. Bu köprünün devreye girmesiyle beraber yılda İstanbul'da zaman kaybından, trafik sıkışıklığındaki yakıt kaybından 3 milyar lira tasarruf sağlanır. Bunu göz önüne aldığınız zaman iki sene içerisinde köprü bedavaya geliyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir" dedi.


KARS-BAKÜ-TİFLİS DEMİRYOLU AÇIKLAMASI

Yıldırım, “Kars-Bakü-Tiflis Demiryolu önemli bir halkayı teşkil ediyor. Bu demiryolunun tamamlanması ile birlikte, Avrupa ile Uzakdoğu arasında Kafkaslar üzerinde doğrudan bağlantı gerçekleşmiş oluyor. Bu proje sadece, Azerbaycan, Türkiye, Gürcistan projesi değil, aynı zaman da Uzakdoğu, Avrupa ve Orta Asya'nın ortak projesi. Bu halkayı tamamlamadığımız zaman tarihi İpek Yolu eksik kalmış olacak. Projede bazı arzu etmediğimiz gecikmeler oldu. Ancak bütün bu gecikmeleri geride bırakacak tedbirleri aldık ve 2016'nın sonu itibariyle burada trenleri yürütmüş olacağız. Öncelikle yük taşımacılığı daha sonra da yolcu taşımacılığı mümkün hale gelecek" dedi.


"TÜRK-YUNAN DOSTLUĞUNUN BİR GÖSTERGESİ OLARAK BU HAT DEVREYE GİRMİŞ OLUR"

Bakan Yıldırım, dün Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Selanik ile İstanbul arasında hızlı tren planladıkları şeklindeki açıklamalarının hatırlatılması üzerine şunları kaydetti:


“Sayın Başbakanımız ile Yunanistan Başbakanı'nın dünkü görüşme öncesinde ortak bir görüş olarak ifade ettikleri bir projedir. Biz İstanbul'dan Edirne'ye kadar yüksek hızlı tren yapımını bu sene başlatacağız. Bu proje Türkiye tarafından bahsedilen projenin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Benzer şekilde Avrupa Birliği ortaklık öncesinde katılım fonlarını kullanmak suretiyle Yunanistan'da da devamı yapılınca, bu bahsedilen proje gerçekleşmiş olacak. Bizim taraf zaten belirli bir aşamaya geldi. Benzer bir şekilde Yunanistan tarafı bu çalışmaları başlatırsa ümit ederim ki birkaç sene içerisinde bu proje tamamlanmış olur ve böylece Türk-Yunan dostluğunun bir göstergesi olarak bu hat devreye girmiş olur"



Hürriyet


Haber Habertürk Gazetesi'nde şöyle yer aldı;


Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Türk Dili Konuşan Ülkeler İş Birliği Konseyi 3. Ulaştırma Bakanları Toplantısına katıldı. Toplantıya Bakan Yıldırım'ın yanı sıra Kırgızistan Ulaştırma ve Haberleşme Bakanı Argynbek Malabaev, Azerbaycan Ulaştırma Bakan Yardımcısı Musa Panahov da katıldı. Toplantıda Türk Konseyi Ulaştırma Bakanları İşbirliği Anlaşması imzalandı. Bakan Yıldırım, toplantının ardından gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını yanıtladı.


Yıldırım, “Kars-Bakü-Tiflis Demiryolu önemli bir halkayı teşkil ediyor. Bu demiryolunun tamamlanması ile birlikte, Avrupa ile Uzakdoğu arasında Kafkaslar üzerinde doğrudan bağlantı gerçekleşmiş oluyor. Bu proje sadece, Azerbaycan, Türkiye, Gürcistan projesi değil, aynı zaman da Uzakdoğu, Avrupa ve Orta Asya'nın ortak projesi. Bu halkayı tamamlamadığımız zaman tarihi İpek Yolu eksik kalmış olacak. Projede bazı arzu etmediğimiz gecikmeler oldu. Ancak bütün bu gecikmeleri geride bırakacak tedbirleri aldık ve 2016'nın sonu itibariyle burada trenleri yürütmüş olacağız. Öncelikle yük taşımacılığı daha sonra da yolcu taşımacılığı mümkün hale gelecek" dedi.


"TÜRK-YUNAN DOSTLUĞUNUN BİR GÖSTERGESİ OLARAK BU HAT DEVREYE GİRMİŞ OLUR"

Bakan Yıldırım, dün Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun Selanik ile İstanbul arasında hızlı tren planladıkları şeklindeki açıklamalarının hatırlatılması üzerine şunları kaydetti:

“Sayın Başbakanımız ile Yunanistan Başbakanı'nın dünkü görüşme öncesinde ortak bir görüş olarak ifade ettikleri bir projedir. Biz İstanbul'dan Edirne'ye kadar yüksek hızlı tren yapımını bu sene başlatacağız. Bu proje Türkiye tarafından bahsedilen projenin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Benzer şekilde Avrupa Birliği ortaklık öncesinde katılım fonlarını kullanmak suretiyle Yunanistan'da da devamı yapılınca, bu bahsedilen proje gerçekleşmiş olacak. Bizim taraf zaten belirli bir aşamaya geldi. Benzer bir şekilde Yunanistan tarafı bu çalışmaları başlatırsa ümit ederim ki birkaç sene içerisinde bu proje tamamlanmış olur ve böylece Türk-Yunan dostluğunun bir göstergesi olarak bu hat devreye girmiş olur"


“EN PAHALI HİZMET OLMAYAN HİZMETTİR"

Bakan Yıldırım, 3. köprü ücretlerinin sorulması üzerine ise, “Bu köprüyü devletin bütçesinden yapmıyoruz. Bu köprünün bir maliyeti var. Bu maliyet de, köprüyü kullanacak araçlardan ücret almak suretiyle karşılanacak. Burada şaşırılacak ya da yadırganacak bir şey yok. Her hizmetin bir bedeli var. Paranız varsa bütçenizden yaparsınız, bedeli sübvanse edersiniz. Eğer yoksa yeterli kaynağınız, özel sektörle bir ortaklık şeklinde yaparsınız. Bir an önce hizmet devreye girer, ondan da İstanbul gibi dünya şehri, trafik sıkıntısında, büyük araçların şehre girmesinden kurtulmuş olur. Bu proje çok başarılı bir projedir, dünyada rekor sürede yapılan bir köprüdür. Bu köprünün devreye girmesiyle beraber yılda İstanbul'da zaman kaybından, trafik sıkışıklığındaki yakıt kaybından 3 milyar lira tasarruf sağlanır. Bunu göz önüne aldığınız zaman iki sene içerisinde köprü bedavaya geliyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir" dedi.


Habertürk

 


Geri Dön