3. köprü ile Türkiye, dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olacak!
Yıllık sadece işgücü ve yakıttan 1.8 milyar dolar katkı sağlayacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü hizmete girdi. Ticareti hızlandıracak 3. Köprü ile Türkiye, 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma hedefine bir adım daha yaklaştı.
Türkiye, 2023 hedefine ulaşmak için önemli bir kilometre taşını daha atladı. Boğaz’ın 3’üncü gerdanlığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü, dün düzenlenen tarihi törenle hizmete girdi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ile çok sayıda devlet ve hükümet başkanlarının katılımıyla açılan yeni köprü, bir yandan 15 Temmuz darbe girişiminin ardından dışarıda algı operasyonu yürütenlere en iyi cevap olurken, diğer yandan açılışla yabancılara Türkiye’nin hedeflerinden vazgeçmeyeceğinin mesajı verildi.
20 soruda Yavuz Sultan Selim Köprüsü!
1.8 MİLYAR $ CEPTE KALACAK
3 milyar dolara mal olan köprünün devreye girmesiyle her yıl ortalama 1.8 milyar doların cepte kalması bekleniyor. Bu rakamın birinci ve ikinci köprüye fazla yüklenilmesi nedeniyle ortaya çıkan 1 milyar 450 milyon doları akaryakıt, 335 milyon doları da iş gücü kaybından kaynaklanıyor. Böylece sadece akaryakıt tasarrufu dikkate alındığında, köprünün maliyeti, 2 yılda çıkmış olacak.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden yılda en az 110 milyon aracın geçmesi bekleniyor. Trafiği büyük ölçüde rahatlatacak köprü sayesinde, farklı illerden veya yurt dışından İstanbul’a gelen veya burayı transit geçiş olarak kullanmak isteyen ağır vasıtalar günün her saatinde yeni köprüden geçebilecek. Böylece hergün yaşanan 10 saatlik geçiş yasağı nedeniyle İstanbul’un iki yakasındaki ekonomi, yeni köprüyle birlikte esaretten kurtulacak. Köprüde ayrıca iki şeritli demiryolu bulunması büyük bir yolcu trafiğinin de hızlanmasını sağlayacak. İki şeritli demiryolunun en az 15 şeritli otomobil yolu kadar yolcu taşınması anlamına geliyor.
Tasarrufun yanı sıra Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Türkiye 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma hedefine daha çok yaklaşacak. Bugüne kadar Türkiye’yi 2023 hedeflerine ulaştıracak toplamda 100 milyar doları aşan projelerin bir bölümü hayata geçerken, önemli bir bölümü için süreç hızlandı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün ardından Avrasya Tüneli de 20 Aralık’ta açılacak. 2016 yılında İstanbul Finans Merkezi’nde binaların temel atmaları da gerçekleşecek. Kanal İstanbul’un da yıl sonuna kadar ihale sürecine girmesi planlanıyor. Bu yıl yine Türk Akımı ve nükleer santral de hızlanacak.
TİCARETİ CANLANDIRACAK
- Şehir içi ve Boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğu azaltılarak yakıt tasarrufu sağlanacak.
- Araçlar kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir şekilde transit geçiş yapacak.
- Marmara Bölgesi’nde oluşacak yeni ticari alanlar ve komşu illerle birlikte tüm bölge ekonomik açıdan daha da canlanacak.
- Dünyanın en önemli finans merkezi olmaya hazırlanan İstanbul’un, bölgeye yapılacak yeni yatırımlarla hedefine daha da yaklaşmasına katkı sağlayacak.
- Hem karayolu hem de demiryolu geçişi sağlayan köprüyle, Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan Türkiye’nin, taşımacılık alternatifleri ve ticaret kapasitesi artacak.
- Transit trafiğin yeni köprüye yönlendirilmesiyle birlikte, ulaşımdan kaynaklı hava kirleticilerin şehir içinde oluşturduğu etki azalacak.
- Yük taşıyan araçların ulaşım kısıtlamasının kalkmasıyla ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyeti azalacak.
- 3. Havalimanı ve Kanal İstanbul gibi projelerin şehir merkezi ile bağlantısı sağlanacak.
- 3. Boğaz Köprüsü’nü de kapsayan Kuzey Marmara Otoyolu’nun, İstanbul(Kınalı)-Çanakkale-Savaştepe otoyolu ve İstanbul-İzmir otoyolu ile birleşmesiyle komşu şehirlere ulaşım süresi azalacak.
- Köprüdeki demiryoluyla, Edirne’den İzmit’e kadar şehirlerarası ve şehir içi kesintisiz demiryolu taşımacılığı yapılacak ve bu raylı sistem Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilerek Atatürk, Sabiha Gökçen Havalimanı ve 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.
Çamlık’tan Mahmutbey’e kesintisiz ulaşım
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün Avrupa Yakası’nda Odayeri’nden ve Mahmutbey gişelerine kadar bütün bağlantı yolları tamamlandı. Anadolu Yakası’nda ise Riva, Çamlık, Paşaköy ve Kurtköy’den çıkış ve girişler mümkün olacak. Ağır tonajlı araçlar zorunlu olarak Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne yönlendirilecek. Örneğin İstanbul’a meyve getiren bir kamyon, TEM karayolu Ümraniye, Çamlık kavşağından yeni otoyola girerek Reşadiye, Riva ve Poyrazköy güzergahını izleyerek Yavuz Sultan Selim Köprüsüne ulaşacak. Köprüyü geçtikten sonra önce Odayeri kavşağına ulaşan araç buradan bağlantı yolunu kullanarak Mahmutbey kavşağına kadar gelebilecek.
3. KÖPRÜYE NASIL ULAŞILIR?
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne en yakın katılımlar ise Avrupa yakasında Uskumruköy, Anadolu yakasında ise Riva kavşağında bulunuyor. Sürücüler buradan otoyola katılarak köprüye kısa sürede ulaşabilecekler. Bunların dışında Anadolu yakasında Reşadiye, Çamlık, Paşaköy kavşağı ve Sancaktepe bağlantı yolu Avrupa yakasında Odayeri ve Mahmutbey kavşağını kullanacak sürücüler, otoyola giriş ve çıkış yapabilecekler. Yola traktör ve bisiklet giremeyecek.
PROJENİN 2. AYAĞI 2018’DE DEVREDE
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü de içeren Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin devamı olan 169 kilometre uzunluğundaki Kurtköy-Akyazı ve 88 kilometre uzunluğundaki Kınalı-Odayeri kesimlerinde ise çalışmalara başlandı. Tamamlanması hedeflenen toplam 257 kilometre uzunluğundaki otoyollar devreye girdiğinde Akyazı’dan otoyola giren bir araç, İstanbul’a hiç girmeden Kınalı kavşağına kadar gidebilecek.
Hangi araç hangi köprüyü kullanabilecek?
- 15 TEMMUZ ŞEHİTLER KÖPRÜSÜ: Dingil mesafesi 3.20’nin altında olan panelvan, kamyonet ve vam dışında 1. sınıf tüm araçlar 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden geçebilecek. Taksi, dolmuş ve İETT otobüsleri için de bu yeni uygulama geçerli olacak.
- FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ: 1. sınıf tüm araçlar, kamyon ve kamyonet dışında dingil mesafesi 3.20 ve üzerinde olan 2. sınıf araçlar Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçebilecek.
- ÜÇÜNCÜ BOĞAZ KÖPRÜSÜ: Ağır tonajlı araçlar, kamyonet, kamyon ve diğer tüm araçlar Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçebilecek.
Star