22 / 11 / 2024
fuzul

3. Köprü ne zaman açılacak?

3. Köprü ne zaman açılacak?

Resmi olmamakla birlikte 1500 den fazla İstanbullunun karşıya geçişini kolaylaştırmak İstanbul trafiğini rahatlatmak üzere yapımı hızla devam eden, 3. köprünün 29 Ekim 2015'te hizmete açılması planlanıyor




Yavuz Sultan Selim'in adını yaşatacak 3. Köprü ile Avrupa ve Anadolu yakası bir kez daha bir araya geldi. Resmi olmamakla birlikte 1500 den fazla İstanbullunun karşıya geçişini kolaylaştırmak İstanbul trafiğini rahatlatmak üzere yapımı hızla devam eden, 3. köprünün 29 Ekim 2015'te hizmete açılması planlanıyor. Köprü inşaatında 6 bin 500 işçi ile 600 mühendis gece gündüz aralıksız görev yapıyor. 

ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nda köprü yapım çalışmasında eğik askı halatlarının montaj işlemleri yapılıyor. Ana kablonun döşenmesinde kullanılan "Cat Walk" ismi verilen 'Kedi Yolu'nun iki yakayı birleştirmesinin ardından Avrupa ve Anadolu yakası bir kez daha bir araya geldi. Köprü üzerinde çalışan işçi ve mühendisler, artık yürüyerek karşıdan karşıya geçebiliyor. 

Kedi Yolu'nun yaklaşık 2 ay sonra tamamlanacağı düşünülüyor.  İstanbul Sarıyer Garipçe Köyü ile Anadolu Yakası'nda Beykoz Poyrazköy arasında yapımı süren 3'üncü boğaz köprüsünün ayakları tamamlandı. Araçların ve trenlerin geçeceği çelik tahliyelerin 18'i deniz yoluyla getirilerek yerlerine yerleştirildi. Köprü tahliyelerini taşıyacak 176 eğik askı kablosundan 60'ının montajı gerçekleştirildi. Proje kapsamındaki 44 çelik tahliyeye bağlanacak 176 adet eğik askı halat, ana halatla birlikte köprüyü taşıyacak. Toplam ağırlığı 8787 ton olan, eğik askı halatlarının uzunlukları ise 154 ile 597 metre arasında değişiyor.  Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü dahil) Otoyolu Projesi kapsamında 102 adet menfez, 6 adet alt geçit ve 1 adet üstgeçidin tamamlandığı belirtildi. 31 viyadük, 20 altgeçit, 29 üstgeçit ve 35 menfezde ise çalışmaların hızla sürüyor. Proje kapsamında yapılan Riva ve Çamlık tünellerinde ise delme işleminin tamamlandığı alt yapı çalışmalarının devam ettiği belirtildi. Projenin Kısırkaya ve Çiftalan Köylerinden geçen bazı bölümlerinde karayolu yapım çalışmaları tamamlandı ve yolu asfaltlandı. Odayeri mevkiinde bulunan ve Kuzey Marmara otoyolunu, yapımı halen süren 3. Havalimanıyla bağlayacak büyük kavşakta ise çalışmalar çok yoğun bir şekilde sürüyor.  Dünyada bir eşi benzeri yok Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü unvanını taşıyor. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün, deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre.  Köprü, bu özelliği ile de üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.  Anadolu yakasında Poyraz köy kesimindeki kulenin yüksekliği 318 metre.  Avrupa yakasında Garipçe Köyü'ndeki kule ise 322 metre yükselecek. Böylece köprü, ayak yüksekliği ile de dünyanın en yüksek ayaklı köprüsü olacak.  Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak.  Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. 3 milyar dolar yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş - Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığına devredilecek. 


Önce Vatan 


Geri Dön