3. köprünün teknik özellikleri neler?
İstanbul'da iki yakayı üçüncü kez bir araya getirecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü özellikleri ile öne çıkıyor. Üçüncü Köprü dünyada ilklere de imza atıyor. Peki Üçüncü Köprü'nün teknik özellikleri neler?
İstanbul'da iki yakayı üçüncü kez bir araya getirecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü özellikleri ile öne çıkıyor. Üçüncü Köprü dünyada ilklere de imza atıyor. Peki Üçüncü Köprü'nün teknik özellikleri neler?
1) 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak olan 3. Köprü 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritten oluşacak.
2) Deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün toplam maliyeti ise 4,5 milyar lira.
3) Yavuz Sultan Selim, kule yüksekliği ve ara açıklığı ile dünyanın en büyüğü olacak.
4) Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 15 kilometre otoyol ve bağlantı yolu, iki şeritli tren yolu, sekiz şeritli karayolu kapasitesi, yaya yürüyüş yolu ve estetiğiyle dünyaya örnek bir proje. Üçüncü Köprü dünyadaki diğer köprülere bakıldığında birçok alanda ilk olma özelliği taşıyor.
5) Köprünün iki yük treninin aynı anda geçebileceği şeklinde tasarlandığı bildirildi.
6) Kabloların 100 yıllık kullanım süresine sahip olduğu ve yorulmadan dolayı herhangi bir değişime gerek bulunmadığı aktarıldı.
7) Dünyada ilk defa bu kadar mukavemetli bir kablo kullanıldığına dikkati çeken uzmanlar, "Tüm telleri uç uca eklesek, 124 bin 832 kilometre yol katetmiş oluruz. Bu da dünyanın etrafını 3 kez dolaşmak anlamına geliyor. Kabloların gerçek bir çekme dayanımı var" diye konuştular.
8) Son 40 yılda İstanbul'da kaydedilen en yüksek rüzgar hızı, saatte 130 kilometre. Köprü ise saatte 170 kilometre rüzgara dayanabilecek güce sahip. Köprü ayrıca, Kuzey Anadolu Fay Hattı'ndan 70 kilometre uzaklıkta bulunuyor.
Sabah
Haber Habertürk Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
1) İstanbul’un fetih yıldönümü olan 29 Mayıs 2013’te yapımına başlanan ve 3 milyar dolara mal olacağı öngörülen Yavuz Sultan Selim Köprüsü, hizmete açıldığında 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak.
2) Binlerce işçinin 7/24 çalıştığı 8’i karayolu, 2’si demiryolu olmak üzere 10 şeritli inşa edilen köprü; deniz üzerindeki bin 408, toplamda 2 bin 164 metrelik uzunluğu ile dünyanın en uzun raylı sistemli köprüsü unvanını taşıyacak.
3) Avrupa yakasında Garipçe’deki kulenin 322 metrelik yüksekliği başlı başına bir rekor.
4) Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.
5) Avrupa yakasında Garipçe’deki kulenin 322 metrelik yüksekliği başlı başına bir rekor. n Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. havalimanı da birbirine bağlanacak.
6) Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü, “yap, işlet, devret” modeliyle gerçekleştiriliyor.
7) 3. Boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nde inşa edilen 116 kilometrelik otoyolda viyadükler de önemli bir yer tutuyor. Otoyolun 13.5 kilometrelik kısmı viyadükler üzerinden geçiriliyor.
8) Şu ana kadar projede yer alan 64 viyadükten 48’inde çalışmaların tamamlandığı ve ulaşıma hazır hale getirildiği belirtiliyor. Bu viyadüklerin bazılarının yüksekliği ise 85 metre.
9) 2015 yılının mayıs ayında kılavuz telin çekilmesiyle başlayan çalışmalarda son 1 ayda kullanılmaya başlanan “Lifting Gantry” adlı vinç sayesinde tabliyeler her iki yakadan eşzamanlı konulmaya başlandı
10) 1 ay içinde 238 metrelik ilerleme sağlanarak bir rekora imza atıldı.
11) Köprü, ana taşıyıcı kabloların örülmesinin ardından 2015 eylülünde ışıklandırıldı.
Habertürk