22 / 11 / 2024
fuzul

5. Uludağ Ekonomi Zirvesi Nef moderatörlüğünde gerçekleşti!

5. Uludağ Ekonomi Zirvesi Nef moderatörlüğünde gerçekleşti!

Uludağ Ekonomi Zirvesi'nin beşincisi 25-26 Mart tarihlerinde Bursa’da gerçekleşti. Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur moderatörlüğünde gerçekleştirilen oturumda, topluma sağlanan katkının nasıl sürdürülebilir kılınacağı sorusunun cevabı arandı.




Uludağ Ekonomi Zirvesi'nin beşincisi 25-26 Mart tarihlerinde Bursa’da gerçekleşti. Zirvenin ikinci gününde, Türkiye'nin önde gelen şirketlerinin yöneticileri “Sosyal Sürdürülebilirlik” konusunu tartıştı. Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur moderatörlüğünde gerçekleştirilen oturumda, topluma sağlanan katkının nasıl sürdürülebilir kılınacağı sorusunun cevabı arandı.


Her yıl ses getiren oturumları ve konuşmacılarıyla ekonominin nabzını tutan Capital ve Ekonomist dergileri tarafından düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi’nin beşincisi gerçekleşti. Ana sponsorları arasında Nef’in de bulunduğu zirve, Türkiye’nin en büyük şirketlerinin CEO ve yöneticileri ile siyaset dünyasından önemli isimleri konuşmacı olarak ağırladı.


Zirvenin en dikkat çekici oturumlarından biri ‘Sosyal Sürdürülebilirlik’ konulu oturum oldu. Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur’un yönettiği oturumda Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı, Malala Fonu CEO’su Shiza Shadid, Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Başkanı Galya Frayman Molinas, Spark Schools Kurucusu Ryan Harrison’da ‘Sosyal Sürdürülebilirlik’ üzerine konuşma yaptı.


"SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ SAĞLAYANLAR HİÇLİĞİ ARAYANLAR”


Oturumunu yöneten Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, sosyal sürdürülebilirliğin önemine dikkat çekti: “100 sene önce Türkiye’nin ya da dünyanın en zenginlerini bilecek insan sayısı çok azdır. Ancak 1200'lü yıllarda yaşamış Mevlana’yı veya 2 bin yıl önceki Konfüçyüs’ü herkes bilir. Hayatta sürdürülebilirliği sağlayanlar hiçliği arayanlardır.” Timur, oturumda ilk sözü Malala Fonu’nun kurucusu Shiza Shadid’e verdi. Stanford Üniversitesi’nde okurken Malala’nın hikayesiyle tanışan Shadid, Malala Fondation’ı kurmaya nasıl karar verdiğini anlattı. Ardından söz alan Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, sosyal sürdürülebilirlik konusunda eğitimin önemine dikkat çekti. Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Begümhan Doğan Faralyalı ise sürdürülebilirliğin en önemli noktasının ifade ve fikir özgürlüğü olduğunu belirtti. Son olarak söz alan Spark Schools Kurucusu Ryan Harrison, Güney Afrika’da kurdukları okulun hikayesini anlattı.


"SORUMLULUK HEPİMİZİN"


27 yaşında ‘nefes’ten ilham alarak Nef’i kuran Erden Timur, oturumda değer yozlaşmasına değinerek, “Toplumlarda değer yozlaşması çok erken dönemlerde başlar. Bu yozlaşmayı biz bir yerinden devam ettiriyoruz. Yani herkes değer yozlaşmasından sorumlu. Sorumluluğu hep beraber almalıyız" dedi. Günümüzde şirketlerin yarım bujiyle yola çıkıp arkasına sosyal sorumluluk rüzgârını aldığına dikkat çeken Timur şöyle devam etti: “Ama bu yeterli olmuyor. Yola farklı bir dürtü ile çıkmalıyız. Taptuk Emre’nin bir sözü var, 'Aşk ile yola çıkan, sırtında dünya taşır, aşksız yola çıkan beden diye bir ceset taşır.' Seyit Onbaşı’nın kilolarca ağırlığı inancıyla taşıması gibi..." Herkesin iş modelini değiştirmek gibi konularla ilgilendiğini ancak sosyal sürdürülebilirliğin içselleştirilebilmesinin çok önemli olduğuna söyleyen Erden Timur, “Ya hiç olacağız ya yok olacağız. Bence hiç olmak yok olmaktan iyidir” dedi.



Haber Karar Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı


Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin yöneticileri küresel marka olma stratejilerine dair tecrübelerini paylaştı. Yurt içinde güçlü olmak, özgün iş modeli geliştirmek ve uluslararası pazarlarda yaygınlaşmanın önemi vurgulandı.

Bu yıl beşincisi düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde ‘Global Marka Yolculuğu’ oturumunda Türkiye’nin önde gelen markalarının yöneticileri görüşlerini paylaştı.


EVİNDE İYİ OLACAKSIN

Küresel marka olmak için ne olmalı sorusunu tartıştıklarında aldıkları cevaplardan bahseden TAV Holding CEO’su Sani Şener, “Küresel marka olabilmek için evinizde çok iyi olmanız lazım. Kendi ülkenizde çok iyi değilseniz diğer pazarlar sizi kabul etmiyor. İkincisi, dünyadaki küresel markalara baktığınızda herkes kendi işini yapıyor. Ana işinizin dışında başka işlerle de iştigal ederseniz, büyük bir firma olabilirsiniz, çok güçlü olabilirsiniz ama küresel bir marka olma yolunda biraz zorlanırsınız” dedi.


172 YENİ SİMİT SARAYI

2002 yılında simidin bir dünya markası olabileceğini kimsenin hayal edemediğini, ancak geliştirdikleri yeni iş modeliyle kısa sürede hem simide itibar kazandırdıklarını hem de ülke istihdamına büyük katkı sağladıklarını kaydeden Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kavukcu, “Simit Sarayı dünyada da istihdam sağlayan küresel bir dünya şirketi” dedi. Kavukcu, “2016 yılında 4 bin yeni çalışanı daha ailemiz bünyesine katarak büyümemize devam edeceğiz. Bugün 18 ülkede 300’ün üzerinde mağazamızda her gün 850 bin kişiyi ağırlıyoruz. 2016 yılında yurt içinde 70 adet, yurt dışında ise 102 adet yeni mağaza açılışımız olacak.” dedi.


RUSYA’DA FIRSATLAR VAR

2001 krizinin ardından üretim ve perakendeyi birbirinden tamamen ayırdıklarını söyleyen LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, tamamen perakendeye odaklandıklarını belirtti. Küresel marka olma yolunda ilerlerken doymuş ülke pazarlarından ziyade daha bakir pazarları tercih ettiklerini belirten Küçük, franchise vermeyip, operasyonları kendilerinin yönettiğini söyledi. Küçük, “Şimdi kaynağı olan, imkânı olan gitsin Rusya’yı değerlendirsin. Ben buraya gelmeden önce Rusya ile 4 tane kontrat imzaladım. Fiyatlar yüzde 25 geriye gitti. Artık masanın başında kuralları sen belirliyorsun. Avrupalı gidip şu anda Rusya’ya mağaza açmak istemiyor” şeklinde konuştu.


UZAY VE NÜKLEER ÇELİĞİ

Yıldırım Holding CEO’su Yüksel Yıldırım’ın konuşmasında şu anda üzerinde çalıştığı projeyle ilgili kısım dikkat çekti. Yıldırım, “Özel bir çelik geliştirmek için Amerika’da 250 bin dolarlık yatırımla üniversitede bir araştırma yaptırıyorum. Bu çelik, uzay ve nükleer teknolojisinde kullanılacak.” dedi.


DIŞARIDA BÜYÜDÜ

Eroğlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu, “Çok firma kendi ülkesinde marka olur dışarı gider. Biz tam tersine dışarıda marka olup Türkiye’ye geldik. 1997 yılında Türkiye’deki markamızın satışı yüzde 10’du, yani 90’ı dışarıdaydı. Şu anda Türkiye bütün içerisinde yüzde 30. Dünya genelinde 700 Colin’s mağazası var. Bunun 210 tanesi Türkiye’de, 490 tanesi yurt dışında” ifadelerini kullandı.


PAZAR ARIYORUZ

Müteahhitlik sektörünün kendiliğinden global markalar çıkardığını belirten TMB Başkanı Mithat Yenigün, “Şu anda bir darboğazımız var. Bizim sektörümüz, iki sene öncesine kadar dünyada toplam 25-30 milyar dolar sözleşme yapar hale gelmişti. Ancak son yıllarda Libya, Irak ve Rusya pazarlarının daralmasıyla birlikte yüzde 35 kapasite daralmasına maruz kaldık. Başka pazar arayışına girdik” diye konuştu.


AVM'LER HALKI YENİDEN ALIŞVERİŞE ÇAĞIRIYOR

Birleşmiş Markalar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, AVM’lere gitmeyin kampanyalarının yanlış olduğunu, insanların yeniden AVM’lere çekilmesi için çalıştıklarını söyledi.


Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, AVM’lere insanların yeniden çekilmesi için çalışmalar yürüttüklerini belirterek, “Bize düşen görev; tüketicileri, AVM’ler ve mağazaları daha güvenilir bir yer haline getirdiğimize ikna etmek.” dedi.


Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde görüşlerini paylaşan Kariyo, Beyoğlu İstiklal Caddesi’ndeki terör saldırısı sonrasında mağazalarındaki ziyaretçi sayısı ve cirolarının ciddi derecede düştüğünü aktararak, buna karşın son iki günde ciddi bir iyileşme gördüklerini anlattı. İnsanların yavaş yavaş unutmasının bu gelişmedeki faktörlerden biri olduğunu dile getiren Kariyo, “İkinci faktör ise biz tüketiciler ve perakendeciler, bir görevle karşı karşıya kaldığımızı anlamaya başlıyoruz. Bu görev de şu; korkularımızı, endişelerimizi, tedirginliklerimizi kafamızdan atıp gündelik yaşantımızı normalleştirmek ve sürdürmektir. Bence bütün dünyanın ve Türk halkının yaptığı da bu” dedi.


Karar


Geri Dön