6 bin 500 işletmeye danışmanlık yapılıyor. Sanayici dijital dönüşümle kazanıyor!
Ankara'da OSTİM Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren 15 firma, Dijital Dönüşüm Ofisi'nin çalışmaları sayesinde verimliliklerini artırdı. Firmalar, üretimde zaman, verimlilik ve performans gibi tüm aşamaları hızlı şekilde takip edilebiliyor.
OSB bünyesinde Ocak 2022'de kurulan "OSTİM OSB Dijital Dönüşüm Ofisi", bölgedeki firmaların gelişen teknolojiye uyum sağlamaları için çalışıyor. Programın amacı ise dijital dönüşüm süreçlerini hızlandırarak işletmelerin verimliliklerini artırmak.
Yaklaşık iki yıldır bölge eko sistemi içerisinde yer alan 6 bin 500'den fazla işletmeye dijital dönüşümün nasıl yapılacağı ile ilgili danışmanlık hizmeti veriliyor. Çalışmalar sonucunda bugüne kadar 15 firma, üretimlerinde dijital dönüşüm uygulamalarını kullanmaya başladı.
KÜRESEL REKABETTE AVANTAJ SAĞLIYOR
Dunya.com’daki habere göre OSTİM OSB Müdürü Adem Arıcı, ofisin kuruluş amacını, “Firmaları dijital dönüşüm sürecine alarak, bu sürecin hızlanmasını sağlamak” ifadesiyle tanımladı. Yüksek verimlilikte çalışmak isteyen firmalara ücretsiz danışmanlık yaptıklarını belirten Arıcı, "Devletin bu yöndeki teşviklerini ve desteklerini ilgililere anlatıyoruz. Firmalarımızın verimliliği ne kadar artarsa bu daha çok ihracat, iş gücü ve üretim olacaktır. Dijital dönüşüm verimlilik artışı sağlıyor. Şu an ağırlıklı olarak savunma sanayi, medikal, yenilenebilir enerji sektörlerinde üretim yapan firmalar sürece dahil oldu. Firmaların gelecekle ilgili dönüşmesi ne kadar hızlı olursa o oranda rekabetçi olabilirler. Dünyadaki diğer rakipleriyle de o kadar yarışma imkanına sahip olurlar" şeklinde konuştu.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM ULAŞILMAZ DEĞİL
OSTİM OSB Dijital Dönüşüm Ofisi Yöneticisi Çağrı Çağlar Öngüner de dijital dönüşümün artık ulaşılmaz değil, firmalar için bir teknoloji çözümü olduğunu belirterek şunları söyledi: “Özellikle üretim yapan firmalarımızın dijital dönüşüme öncelik vermesini istiyoruz. Bu anlamda da firmalarımızı dijital dönüşüm çözümleriyle birlikte teknolojilere yönlendirip tasarruf elde edecek noktaları belirlemelerine imkan veriyoruz. Firmanın kendi üretimini, kendi fabrikasını dijital olarak takip ediyor olup olmaması önemli bir seçenek. Ayrıca dışarıya açılmalarında dijital dönüşüm önemli bir prestij kaynağı."
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin (KOBİ) Türkiye'nin lokomotif gücü olduğunu vurgulayan Öngüner, özellikle KOBİ'lerin rekabet gücü oluşturabilmesi için ihracatın önemli olduğunu söyledi.