6.5 milyon sürücüye müjde! Resmen açıklandı! Bu haberi kaçırmayın!
Hatalı sürücülerin neden olduğu zararı hatasız sürücülerin de ödemesine karşı beklenen adım atıldı. Trafik sigortası priminin yüksek olmasının ana nedeni olan bu duruma yeni düzenleme geliyor.
Kurdaki yükselme ve enflasyonla birlikte artan araç fiyatları ve hasar anında ödenen yedek parça maliyetleri nedeniyle yükselen trafik sigortası başta olmak üzere iyi sürücüler lehine adımlar atılıyor. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nun ( SEDDK) yaptığı çalışmaya göre mevcut 7 basamaklı sisteme 0 ve 8 basamakları getiriliyor. Yürürlükte olan uygulamada yeni araç alan sürücü sisteme 4'üncü basamaktan giriyor. Kaza yapmadığı veya hasar üretmediği her yıl yukarıya doğru tırmanıyor. Sürücülerin 4 yıl kaza yapmaması durumunda ise 7'inci basamağa geliyor ve bu sürücülerin sigorta primi yüzde 40 daha ucuz oluyor. Aksi halde yeni kaza yapılırsa 4'ten sırayla önce 3, sonra 2 ve daha sonra 1'inci basamakla gidiliyor. Bu araç sahiplerinin primi biraz yüksek. Ancak hasar oranının yükselmesi sadece bu kişilerin değil diğer kişilerin de fazla prim ödemesini sağlıyor.
HASAR ÖDEMELERİNDE ARTIŞ
Pandemi döneminde sürücüler evde oturduğu için azalan hasar frekansı yani kaza oranı da artıyor. Araç ve yedek parça fiyatları da çok artması nedeniyle kazaların maliyetleri de katlanıyor. Öte yandan, araç sayısı da tırmanıyor. Örneğin 2020 yılında 24.1 milyonluk aracın yüzde 4.7'si hasar almışken 2021'de 25.5 milyon adetlik aracın yüzde 4.7'sinde hasar ortaya çıktı. Yani kaza oranı yüzde 4.07'den yüzde 4.7'ye yükseldi. Bu durum doğal olarak hasar ödemelerini artırıyor. Buna rağmen artırılan primleri tüm araç sürücülerini etkiliyor. Peki, yeni sistem ne getirecek? Öncelikle 0'ıncı basamakta yılda 2-3 belki daha fazla veya her yıl kaza yapan araç sürücüleri olacak. Bu kişiler yüzde 200 fazla prim ödeyecek.
Peki, primler düşecek mi? İşte detaylar...